Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@00:08:55 GMT

محکومیت متخلف محیط‌ زیست به پاکسازی طبیعت

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۶۱۸۳۰

محکومیت متخلف محیط‌ زیست به پاکسازی طبیعت

عارف شادکام روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: فرد محکوم با یکدستگاه کامیون خاور لجن کش، فاضلاب را در اراضی ساحلی جوکندان تالش تخلیه می کرد و چندی توسط ماموران حفاظت محیط زیست این شهرستان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده بود.

وی ادامه داد: قاضی محترم شعبه ۱۰۳ کیفری ۲ دادگاه تالش، در هفته جاری متخلف را به پاکسازی یک هکتار از اراضی ساحلی و جنگلی جوکندان محکوم کرده و این حکم، جایگزین یک سال حبس تعزیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حکم با نظارت اداره حفاظت محیط زیست تالش اجرا خواهد شد و صدور احکام جایگزین حبس، در جلوگیری از تکرار تخلفات و حساسیت عمومی به محیط زیست تاثیر زیادی دارد.

تالش با ۲۵۰ هزار هکتار جنگل هیرکانی، رتبه نخست اراضی جنگلی گیلان را داراست و در ۹۳ کیلومتر اراضی ساحلی دریای خزر در این شهرستان، هشت طرح گردشگری ایجاد شده است.

شهرستان گردشگرپذیر تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

۷۱۰۶ / ۷۱۲۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط زیست پاکسازی تالش جنگل های هیرکانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۱۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان در سال گذشته

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از شناسایی و دستگیری ۷۰۳ متخلف شکار و صید در سال گذشته در این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، داود میرشکار گفت: در سال 1402، 703 متخلف شکار و صید در خوزستان دستگیر و به مقامات قضایی معرفی شدند. در حوزه یگان حفاظت محیط زیست خوزستان نیز در سال گذشته  124 قبضه سلاح مجاز به همراه هشت قبضه سلاح غیر مجاز از متخلفان شکار و صید کشف شد.

وی افزود: در این مدت با 575 مورد تخلف زیست محیطی در حوزه شکار و صید در خوزستان برخورد قانونی انجام شده است. همچنین 528 قطعه از ادوات شکار و صید از متخلفان کشف و ضبط شده است.

میرشکار گفت: در سال گذشته 482 قطعه پرنده و هفت پستاندار که توسط متخلفان، زنده‌گیری شده بودند کشف و در زیستگاه اصلی خود رهاسازی شدند.

وی افزود: در این مدت محیط‌بانان خوزستان، 13 هزار و 942 ساعت طرح آموزشی با نام یک ساعت با محیط‌بان را در مدارس برای دانش‌آموزان اجرا کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به وسعت مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست خوزستان بیان کرد: به منظور جلوگیری از شکار و صید غیرمجاز، از همه مردم استان می‌خواهیم در صورت مشاهده تخلفات زیست محیطی، موضوع را به اداره‌های حفاظت محیط زیست در سراسر استان یا از طریق سامانه 1540 اطلاع دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان در سال گذشته
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در استان خوزستان
  • چهار گونه جانوری در طبیعت «میاندشت» تیمار و رهاسازی شدند
  • رهاسازی ۳۰ قطعه کبک در دامان طبیعت مرند
  • ارسال بیش از ۱۴۰۰ نامه از طرف طبیعت
  • ۲۰ عنوان برنامه همزمان با هفته محیط زیست در مرکزی اجرا می شود
  • چهارمحال و بختیاری یک استان گردشگری است
  • دستگیری ۸۷ متخلف محیط زیست در قزوین
  • دستگیری شکارچی سابقه‌دار همراه با گوشت کَل‌وحشی آماده طبخ در بویراحمد
  • شناسایی و دستگیری شکارچی حرفه‌ای دنا