Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@07:28:49 GMT

همزمان با تاسوعای حسینی ۱۹۸ سریش‌آبادی خون اهدا کردند

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۶۳۰۳۲

همزمان با تاسوعای حسینی ۱۹۸ سریش‌آبادی خون اهدا کردند

مدیرکل انتقال خون کردستان عصر دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: از این تعداد ۲۳ اهداکننده برای اولین بار و ۱٥٦ نفر هم اهدا کننده مستمر خون بودند.

محمدسعید کریمیان افزود: از این تعداد ۱۷۷ نفر مرد و ۲۱ نفر زن بودند.

وی گفت: اکیپ سیار انتقال خون کردستان فردا هم در سریش‌آباد مستقر است و کسانی که امروز و فردا موفق به اهدا خون نشوند تا اربعین فرصت دارند در طرح نذر خون شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل انتقال خون استان کردستان با بیان اینکه ماه های محرم و صفر زمان مناسبی برای کمک به بیماران با اهدای خون است، گفت: امسال طرح نذر خون در شهرستان های سنندج، سقز، بیجار، قروه و شهر سریش آباد اجرا می‌شود.

کریمیان افزود:در صورت فراهم بودن شرایط و استقبال اهداکنندگان خون تیم سیار اهدای خون در اربعین امسال در قروه مستقر می‌شود.

وی با بیان اینکه در مناسبت های دینی و مذهبی فعالیت سازمان انتقال خون بدلیل افزایش استقبال اهدا کنندگان بیشتر می شود، ادامه داد: ماه های محرم و صفر زمان ارزشمندی است تا ذخایر خونی برای مصرف بیماران تامین شود اما ازدحام اهدا کنندگان در روزهای خاص این فرصت را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی ادامه داد: طرح نذر خون به‌منظور استفاده‌ صحیح از ظرفیت فرهنگی عموم هم‌استانی‌ها و پیوستن به صف داوطلبان اهدای خون در ماه محرم و صفر اجرا می‌شود.

مدیرکل انتقال خون کردستان خاطرنشان کرد: در طرح نذر خون از اهداکنندگان مستمر درخواست می‌شود، فرصت اهدای خون در روزهای خاص که آمار اهدای خون با افزایش چند برابری مواجه است را در اختیار اهداکنندگان بار اولی که برای این کار انسان دوستانه شوق دارند، قرار دهند.

در دهه اول محرم سال گذشته هزار و ۱۸۱ کیسه خون در کردستان اهدا شد که ۳۶۶ واحد آن را مردم سریش آباد در رزوهای تاسوعا و عاشورا اهدا کردند.
۹۹۳۷ / ۳۰۳۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان اهدای خون محرم ۹۸ نذر خون قروه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۳۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای ۱۶۵ میلیارد ریال لوازم ضروری به نیازمندان خراسان‌جنوبی

 حسینی گفت: خرید و اهدای لوازم ضروری زندگی به مددجویان با هدف تأمین، بخشی از وسایل مورد نیاز و آسایش آنها انجام می‌شود

وی افزود: در این راستا در مدت اشاره شده ۴ هزار و ۷۲۷ قلم لوازم ضروری زندگی به ارزش ۱۶۵ میلیارد ریال بین مددجویان تحت حمایت توزیع شده است. 

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان با اشاره به اینکه این وسایل از تولیدات داخلی، که شامل کولر آبی، بخاری گازی، یخچال، آبگرمکن گازی، ماشین لباسشوئی و ... بوده است بیان کرد: رفع فقر و محرومیت‌زدایی، تقویت بنیه فرهنگی و توانمندسازی خانوار‌های تحت حمایت یکی از مهم‌ترین رسالت‌های این نهاد است. 

 حسینی افزود: براساس نیازسنجی‌های انجام‌شده به منظور تامین نیاز‌های ضروری تمامی خانوار‌های تحت حمایت، ضمن قدردانی از مشارکت و همراهی خیرین، برای هم افزایی کمک‌های مردمی و ظرفیت‌های موجود در سازمان‌ها و نهاد‌ها نیاز به توجه هر چه بیشتر مسئولان است تا بتوانیم پاسخگوی نیاز‌های ضروری اقشار آسیب‌پذیر جامعه باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • فعالیت مجامع اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی
  • اهدای اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای اعضای بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای عضو بیمار پس از ایست کامل قلبی
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند بستان آبادی
  • اهدای عضو پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی برای نخستین بار در ایران
  • آخرین وضعیت ساختمان جدید اهدای خون مشتاق کرمان+تصویر
  • اهدای ۱۶۵ میلیارد ریال لوازم ضروری به نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • پسر خرمشهری با اهدای عضو به ۲ شهروند زندگی دوباره داد
  • بازدید دانش آموزان یزدی از انتقال خون یزد