Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با شب عاشورای حسینی نوای دلنشین آیات قرآن کریم با محوریت کانون های فرهنگی هنری در مساجد استان کرمانشاه طنین انداز شد.

«حجت الاسلام افشین کلات پور» با اشاره به اجرای طرح سراسری قرائت قرآن کریم در شب عاشورای حسینی، به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه به یاد آخرین شب شهدای کربلا که به قرائت قرآن کریم و نیایش طی شد،‌ به قرائت آیات قرآن کریم پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، افزود: قرائت سراسری قرآن کریم امشب(دوشنبه، ۱۸ شهریور) مصادف با شب عاشورا، بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در مساجد دارای کانون فرهنگی هنری سراسر استان کرمانشاه برگزار شد.

 

وی امام حسین(ع) را قرآن ناطق خواند و گفت: در عاشورا شاید به ظاهر در شمار توان و محاسبات نظامی نتیجه جنگ نشان از غلبه یزیدیان بر سپاه اندک امام حسین(ع) داشت اما ثمره پیروزی خون بر شمشیر، حفظ دین و بقای اسلام بود.

 

حجت الاسلام کلات پور، با بیان اینکه امام حسین(ع) در تمامی لحظات از ابتدای رسیدن کاروان اهل بیت(ع) و یارانش به کربلا تا لحظه شهادت به دنبال روشنگری و‌بصیرت بخشی بود، ابراز کرد: رأس مبارک سیدالشهدا(ع) بر فراز نی نیز قرآن تلاوت می کرد.

 

وی با بیان اینکه باید اهداف والای قیام امام حسین(ع) را برای مردم به ویژه نسل جوان تبیین کرد، گفت: اکنون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه با بهره گیری از ابزارهای کارآمد آموزشی،‌فرهنگی و‌هنری که در اختیار دارند به حمدلله در این زمینه پیشرو بوده اند.

 

گفتنی است،‌ثواب قرائت سراسری قرآن کریم به ارواح مطهر سیدالشهدا(ع) و ۷۲ شهید کربلا تقدیم شد.

 

پایان پیام/81

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم عزاداری محرم محرم مسجد شیرخوارگان حسینی تاسوعای حسینی محرم حسینی خبرگزاری شبستان همایش شیرخوارگان حسینی عزاداری قرائت سراسری قرآن کریم شب عاشورا کانون های مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۳۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرکز برنامه های فرهنگی روی قرآن باشد

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده در ششمین جشنواره خدمت کریمانه در روستای علی آباد بخش شمیل که با حضور سه خانواده شهید مدافع حرم برگزار شد، اظهار داشت: جوانان قرآنی منشاء خیر و برکت هستند و امروز ما در جنگ ترکیبی با دشمن قرار داریم و دشمن برای جنگ با قرآن آمده است.

دبیر ششمین جشنواره خدمت کریمانه گفت: این جشنواره با هدف ترویج و آشنایی با سیره اهل بیت علیهم السلام، کشف استعداد‌های قرآنی در منطقه و فراهم کردن شرایط مناسب یادگیری و حفظ قرآن کریم برگزار شد.

محمد ترابی افزود: بخش مسابقه قرآن و اذان با حضور بیش از ۱۱۰ قاری نوجوان دختر و پسر و بخش مسابقه شناخت سیره کریم اهل بیت علیه السلام نیز با تعداد۱۷۰ تن به مدت یک هفته در این مسجد برگزار شد.

وی تصریح کرد: به برگزیدگان در رشته‌های صوت، ترتیل، حفظ، اذان و شناخت سیره کریم اهل بیت علیه السلام جوایر نفیسی اهدا شد.

در پایان این مراسم از سه خانواده شهید مدافع حرم، خانواده شهید سالاری، شهید تختی نژاد و شهید زارعی قدردانی شد.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • تضعیف اعتقادات جوانان از اهداف امروز دشمنان است
  • فیلم/ برای اولین بار اذان با شهادت ثلاثه در امارت شارجه طنین‌انداز شد
  • جنگ نرم و تضعیف اعتقاد جوانان از اهداف امروز دشمنان است
  • تمرکز برنامه های فرهنگی روی قرآن باشد
  • جایگاه نخست لرستان در افزایش کانون‌ فرهنگی هنری مساجد در کشور
  • طنین نوای قرآن در محلات مازندران/ تغییر سبک زندگی زیر سایه قرآن
  • ضرورت ایجاد بانک اطلاعات کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد
  • طنین کلام الله وحی در مساجد و حسینیه‌های میبد
  • اجرای ویژه برنامه های فرهنگی و هنری در موزه مردم شناسی ارومیه برای کودکان
  • امام حسن مجتبی (ع) الگوی تمام عیار صبر و بخشندگی است