Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@13:37:46 GMT

چرا مردم برای سرمایه‌گذاری در بورس دودل هستند؟

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۶۳۸۴۹

فارس نوشت: محمد حسن‌نژاد درباره راهکارهای لازم برای سوق دادن نقدینگی موجود در جامعه به سمت بورس، اظهار داشت: از یک سو نقدینگی را نمی‌توان به راحتی از بازاری به بازار دیگر سوق داد و از سوی دیگر نقدینگی صوری و کاغذی موجود در کشور مانع سرمایه گذاری در بورس است.

پول سفته بازی به راحتی از  بازاری به بازار دیگر سوق پیدا نمی‌کند

نماینده مردم مرند، جلفا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قدرت جابه جایی پول در بازارهای کشور بالا نیست، افزود: پول سفته بازی که موجب تورم  می‌شود به راحتی از بازاری به بازار دیگر سوق پیدا نمی‌کند در واقع فردی که می‌تواند یک روزه از بازار سکه ۱۰ درصد سود به دست آمورد تمایلی ندارد سرمایه خود را به راه اندازی کارخانه اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: افراد ترجیح می‌دهند سرمایه خود را در بانک سپرده‌گذاری کنند تا در شرایطی که بازار نابسامان شد به سراغ خرید و فروش روند، به همین دلیل درصد ناچیزی از سرمایه مردم وارد بورس می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در بورس می‌تواند رونق اقتصادی جامعه را به دنبال داشته باشد افزود: سرمایه‌گذاری در بازار بورس  به کنترل نقدینگی در جامعه و حتی به استفاده بهینه از پس اندازهای خرد کمک می‌کند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۳۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس ۲۷ هزار واحد قد کشید

فرارو، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با افزایش ۲۷ هزار و ۱۴۷ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۱۲ هزار و ۹۹۱ واحدی قرار گرفت و برای دومین روز متوالی در اردیبهشت ماه صعودی شد.

به گزارش فرارو، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل هم‌وزن بورس، نیز با ۸ رشد هزار و ۴۴۶ واحدی در ارتفاع ۷۵۳ هزار و ۴۳۹ واحدی قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ارزش بورس تهران به ۷۹ همت و ۹۰۵ میلیارد تومان رسید و تعداد ۴۴۰ هزار و ۶۲ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های فولاد، فملی، نوری، شپنا، بوعلی، شبندر و وبملت بیشترین تاثیر بر رشد شاخص کل بورس تهران، داشتند.

شاخص کل فرابورس ایران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۲۸۹ واحدی در ارتفاع ۲۵ هزار و ۴۹۶ واحدی قرار گرفت؛ ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به ۱۴ همت و ۷۸ میلیارد تومان رسید و تعداد ۲۰۴ هزار و ۱۳۵ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های آریا، فصبا، زاگرس، شگویا، ارفع، آریان و تجلی بیشترین تاثیر بر شد شاخص کل فرابورس ایران، داشتند.

دیگر خبرها

  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • بورس در راه تصرف تاج و تخت؟
  • سقف معافیت مالی؛ داغ همیشگی بر پیشانی بورس!
  • ورود ۴۲ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام در روز سبز شاخص کل بورس
  • رشد اندک بورس در سومین روز اردیبهشت
  • ۲۹۱ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سرمایه تزریق شد
  • رشد ۲۷ هزار واحدی بورس/ ورود ۳۲۰ میلیارد تومان نقدینگی
  • رشد ۲۷ هزار واحدی بورس/ ورود ۲۵۰ میلیارد تومان نقدینگی
  • بورس ۲۷ هزار واحد قد کشید
  • با مشارکت مردم و رونق بازار سرمایه شعار سال محقق می‌شود