Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@07:06:36 GMT

مراکز اسلامی آمریکا حال و هوای حسینی دارند

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۶۳۹۰۹

مراکز اسلامی آمریکا حال و هوای حسینی دارند

‍‍‍‍‍‍

تخمین زده می شود مساجد و مراکز شیعی در سراسر آمریکا در دهه ماه محرم وبزرگداشت سوگواری تاسوعا و عاشورای سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع) واهل بیت واصحاب آن حضرت حداقل میزبان ۷۰۰ هزار نفر از شیعیان داغدار باشند.

براساس آخرین مطالعات وتحقیقات صورت گرفته درمورد مسلمانان و مساجد آمریکا درسال ۲۰۱۱، جمعیت مسلمانان چیزی حدود ١٢ میلیون تخمین زده می شود که از این تعداد حدود ٢.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ الی ٣ میلیون شیعه هستند .

بیشترین جمعیت شیعیان آمریکا درایالت کالیفرنیا متمرکز است. بعداز کالیفرنیا، میشیگان، ایلی نویز، واشنگتن، نیویورک و تگزاس به ترتیب در رده های بعد قرار دارند.

در این میان اگر بخواهیم تمرکز شیعیان آمریکا را در یک محدوده جغرافیایی خیلی خاص مورد ارزیابی قرار دهیم باید گفت که شهرهای دیترویت و دیربورن که دو شهر تقریبا"  متصل به یکدیگر در ایالت میشیگان هستند با جمعیتی بالغ بر ۱۰۰ هزار شیعه بیشترین تمرکز شیعیان آمریکا را در بردارند.

بیشترین جمعیت شیعیان میشیگان را شیعیان مهاجر از کشورهای جنوب شرق آسیا، پاکستان و بنگلادش تشکیل می دهند. لبنانی‌های مهاجر، پناهجویان عراقی و شیعیان ایرانی تبار در رده های بعد قرار دارند. جالب است بدانید در محله های شیعه نشین این شهرها اذان شیعی از مساجد پخش می شود.

براساس همین مطالعات، حدود ۲۳۰ مسجد و مرکزاسلامی وابسته به شیعیان در سراسر آمریکا گسترده است. بیشترین مساجد و مراکز شیعی آمریکا یعنی حدود ۳۷ درصد درغرب این کشور یعنی در محدوده کالیفرنیا و مابقی در سایر ایالت‌های آمریکا همچون میشیگان، ایلی نویز، واشنگتن دی سی وحومه، نیویورک و تگزاس مستقر هستند.

شیعیان واکثرمساجد شیعی درآمریکا از غرب تا شرق و از شمال تا جنوب، ازکالیفرنیا گرفته تا میشیگان، ایلی نویز، واشنگتن دی سی وحومه ونیویورک و تگزاس ضمن تعظیم به شعایر انسان ساز قیام سالار شهیدان و بزرگداشت دهه اول ماه محرم، حماسه تاسوعای ابوالفضل العباس وعاشورای سرورآزادگان عالم حضرت اباعبدالحسین(ع) را گرامی می دارند.

در این بین، مرکز تعلیمات اسلامی واشنگتن دی سی، مرکز اسلامی آمریکا، مرکز دارالحکمه اسلامی آمریکا درمیشیگان، مرکز بیت العلم در شیکاگو، مرکز اسلامی و فرهنگی اورنج کانتی، مسجد النبی(ص) و مسجد صبا درکالیفرنیا، مرکزاسلامی اداره جعفریه درمریلند، مرکزخویی ومرکزاسلامی امام علی(ع) درنیویورک و مرکزتعلیمات اسلامی هوستون تگزاس ظرفیت وگنجایش چیزی حدود یکهزار تا یکهزار و ۵۰۰ نفر و برخی ازآنها تا ۲ هزار و ۵۰۰ و در مواردی تا پنج هزار نفر هم دارا هستند.

اگر میانگین تعداد شرکت کنندگان در جلسات عزاداری مساجد و مراکز کوچک و بزرگ شیعی موجود در آمریکا را ٣٠٠ نفر در هر شب فرض کنیم، با احتساب وجود بیش از ۲۳۰ مسجد و مرکز اسلامی، این اماکن شیعی هر شب میزبان حداقل حدود ۶۹ هزار نفر عزادار حسینی(ع) هستند. بر همین حساب می توان گفت تعداد عزاداران مذکور در ۱۰ شب دهه ماه محرم به علاوه روزعاشورا وشام غریبان حداقل به چیزی حدود ۷۰۰ هزار نفر برسد.

برنامه ماه محرم برخی از مراکز و مساجد اسلامی شیعی در آمریکا به قرار زیر است:

١- مرکز تعلیمات اسلامی واشنگتن

 این مرکزکه در پوتومک مریلند و درحومه واشنگتن دی سی واقع شده است، یکی ازبزرگترین مراکز شیعی درآمریکای شمالی است. این مرکز همه ساله، دهه اول، روزعاشورا و شب شام غریبان سید وسالار شهیدان را با برنامه های متنوع شامل قرائت زیارت عاشورا، برنامه های ویژه جوانان و نوجوانان، سخنرانی و مصیبت خوانی، عزاداری وسینه زنی با محوریت دانشجویان شیعه دانشگاه های اطراف این مرکز برگزار و گرامی می دارد.

برنامه های نوجوانان وجوانان این مرکز و به ویژه برنامه تعزیه خوانی ظهرعاشورای دانش آموزان مدرسه انگلیسی زبان تمام وقت مستقر در این مرکز، در نوع خود یکی از برنامه های جدید توسط دانش آموزان در سطح آمریکا است.

شایان ذکراست این مرکز هر شب در بخش فارسی زبان، حداقل میزبان ۴۰۰ الی ۶۰۰ و در شب‌های هشتم، شب تاسوعا، شب عاشورا، روزعاشورا و شب شام غریبان حداقل میزبان  ۲ هزار نفر عزادار شیعه از ملیت‌های مختلف است.

برنامه‌های انگلیسی زبان این مرکز نیز هر شب و همزمان با برنامه‌های فارسی در یکی ازسالن‌های مجاور سالن اصلی مرکز برقرار می شود که میزبان حداقل ١٠٠ الی ١٥٠ نفر از مسلمانان شیعه بومی و غیرفارسی زبان منطقه پوتومک مریلند و حومه شهر واشنگتن دی سی است.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4 مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

٢-موسسه اسلامی نیویورک

 این موسسه اسلامی که به مرکز امام علی (ع) معروف است در منطقه کوئینز نیویورک واقع شده است. مرکز اسلامی امام علی(ع) نیز همانند سایر مراکز و مساجد شیعی آمریکا با برنامه های متنوع خود شامل اقامه نماز مغرب وعشاء، قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی، عزاداری و سینه زنی و پذیرایی عزاداران، نهضت و قیام انسان سازحسینی (ع) راگرامی می دارد.

این مرکز هر شب میزبان حداقل ۳۰۰ الی ۴۰۰ نفر و در شب های تاسوعا، عاشورا و شام غریبان، میزبان بیش از ۸۰۰ نفر از شیعیان ایرانی، افغانی، پاکستانی، تاجیک و عرب زبان است.

این مرکز برای برگزاری "روز حسین" در منهتن هم فعال است و توانسته است ایرانیان مقیم این شهر را در کنار عزاداران سایر کشورها گردهم آورد.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4 مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4 مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

٣- مرکز اسلامی اُرنج کانتی

این مرکز یکی از ده‌ها مرکز شیعی در منطقه کالیفرنیا و در عین حال یکی از بزرگترین این مراکز است که همچون سایر مراکز شیعی آمریکا، مراسم دهه محرم را با برگزاری قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی و عزاداری گرامی می دارد.

این مرکز نیز هرشب میزبان حداقل میزبان ٤٠٠ الی ٥٠٠ نفر از عزاداران حسینی (ع) است، که این جمعیت در شب‌های تاسوعا، عاشورا و ظهر و شام غریبان به چیزی حدود ٩٠٠ الی یکهزار نفر می رسد.

برنامه های سخنرانی این مرکز غالبا به زبان انگلیسی برگزار می شود.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4 مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نیویورک واشنگتن هیأت عزاداری کالیفرنیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۳۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه بیش از 80 هزار دستگاه خودروی سنگین به مراکز معاینه فنی استان همدان

به گزارش جام جم آنلاین همدان، مهرداد آهکی، با تشریح خدمات ارائه شده در مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین، اظهار داشت: هدف از معاینه فنی خودروهای سنگین، افزایش سطح ایمنی برای کاربران جاده‌ای در محورهای مواصلاتی، کاهش ترافیک حاصل از نقص فنی خودرو و در نهایت حفظ محیط زیست در برابر آلودگی هواست که می‌تواند نقش پدافند غیرعامل در چرخه صنعت حمل و نقل جاده‌ای را نیز ایفا نماید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با اشاره به فعالیت ۵ مرکز معاینه فنی سنگین در سطح استان، افزود: یک مرکز در شهرستان همدان به سمت ملایر کیلومتر شش، یک مرکز در شهرستان ملایر محور اراک کیلومتر ۱۰، یک مرکز در شهرستان نهاوند، یک مرکز در شهرستان اسدآباد و یک مرکز دیگر در شهرستان کبودراهنگ از آمادگی لازم برای خدمت‌رسانی بمنظور انجام معاینات فنی برخوردارند.

وی بیان کرد: در سال 1402،  80 هزار  و 680 دستگاه انواع وسیله نقلیه سنگین به ۵ مراکز معاینه فنی فعال در سطح استان مراجعه نموده درحالی که در سال 1401 این میزان  78 هزار و 848 دستگاه بوده است که شاهد افزایش 2 درصدی می باشیم

آهکی در ادامه گفت: در سال 1402 از مجموع وسایل نقلیه سنگین مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی در سطح استان، 64 هزار و 245 دستگاه موفق به اخذ کارت معاینه فنی شده، و 16 هزار و 435 دستگاه در انجام تست‌های مکانیزه مردود شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان عنوان کرد: در مراکز فوق الذکر، علاوه بر بازدید های ظاهری شامل کیفیت آج لاستیک ها، شیشه ها و آینه ها، چراغ ها، کمربند ایمنی، کپسول آتش نشانی، باک ها، درب ها و موارد ایمنی داخل خودرو، آزمون های مکانیزه شامل تست ترمز، لغزش جانبی چرخ ها، تست آلاینده ها، کیلومتر شمار و تست نور صورت می پذیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر پایش و نظارت برخط بر فعالیت این مراکز، کارگروهی متشکل از نمایندگان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، دفتر فنی استانداری، پلیس راه، محیط زیست و اداره‌ کل استاندارد، بصورت ماهیانه از مراکز معاینه فنی سطح استان بازدید میدانی بعمل آورده و عملکرد دستگاه‌ها و نحوه معاینه فنی انجام شده را کنترل می‌کنند.

دیگر خبرها

  • استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی
  • علل انتخاب حضرت عبد العظیم حسنی (ع) برای وکالت در ری
  • بررسی دستاوردهای ایران در مرکز شرق شناسی روسیه 
  • مراجعه ۸۰ هزار خودروی سنگین به مراکز معاینه فنی استان همدان
  • مراجعه بیش از ۸۰ هزار دستگاه خودروی سنگین به مراکز معاینه فنی استان همدان 
  • مراجعه بیش از 80 هزار دستگاه خودروی سنگین به مراکز معاینه فنی استان همدان
  • معاینه فنی ۸۰ هزار دستگاه خودروی سنگین استان همدان ​
  • دادگاه ویژه سبب می‌شود که روحانیت ملاحظه بیشتری داشته باشند
  • خودروهای پلاک شهرستان چه قدر هوای تهران را آلوده می کنند؟ | تخفیف ۲۰ درصدی برای خودروهای دارای معاینه فنی برتر
  • سهم خودروهای پلاک شهرستان در آلودگی هوای تهران