Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-18@20:46:24 GMT

غذای گرم باید در ظروف یکبار مصرف گیاهی توزیع شود

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۶۳۹۴۲

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان بر ضرورت استفاده از ظروف یکبار مصرف گیاهی و آلومینیومی برای توزیع مواد غذایی گرم تاکید کرد.

لیدا رفعتی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ظرف یکبار مصرف پلی استاینری تنها باید برای نوشیدنی های سرد مورد استفاده قرار گیرد.

وی بیان کرد: همچنین باید از نگهداری موادغذایی پخته شده در دمای محیط به مدت طولانی (حداکثر به مدت ۲ ساعت) خودداری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: در صورت توزیع سبزی یا سالاد رعایت اصول چهارگانه سالم سازی الزامی است و استفاده از سالاهای بسته بندی شده توصیه می شود.

رفعتی با تاکید بر اینکه هر گونه پخت و پز باید در مکان های دارای شرایط بهداشتی صورت گیرد اضافه کرد: تمامی افراد درگیر در توزیع آب، چای و مواد غذایی باید دارای کارت بهداشت معتبر باشند همچنین رعایت بهداشت هنگام ارائه اینگونه خدمات الزامی است.

وی گفت: مواد خام مصرفی باید سالم و بهداشتی باشد و توصیه می شود از مواد غذایی بسته بندی شده که مورد تایید نهادها و وزارتخانه های مسئول است، استفاده شود.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان همچنین بر استفاده از فراورده های خام دامی کشتار مجاز یا بسته بندی شده که مورد تایید سازمان دامپزشکی است، تاکید کرد.

رفعتی اظهار داشت: توجه و دقت در شستشو و ضد عفونی سرویس های بهداشتی و دستشویی ها و استفاده از مایع شوینده مایع برای دست ها تاکید می شود؛ در عین حال پسماندهای تولیدی باید به نحو مطلوبی جمع آوری، انتقال و دفع شوند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۳۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت خوب بارندگی‌های امسال و غنی شدن پوشش گیاهی

اصغر آغاز فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کرمانشاه با اشاره به بارشی‌های خوب امسال استان که منجر به غنی شدن پوشش گیاهی در نقاط مختلف عرصه‌های محیط زیست کرمانشاه شده، گفت : این امر می‌تواند خطر آتش‌سوزی‌ها را افزایش دهد.

وی ادامه داد: با گرم شدن هوا و زرد و خشک شدن مراتع، یعنی تقریبا از اواسط خرداد ماه، خطر آتش‌سوزی در عرصه‌های محیط‌زیست تشدید خواهد شد و باید آمادگی لازم را داشته باشیم.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه نگرانی‌ها بابت آسیب به جنگل‌ها از آسیب به مراتع بیشتر است، خاطرنشان کرد: مراتع در صورت آسیب در سال بعد دوباره رشد خواهند کرد، اما اگر پوشش جنگلی از جمله درختان بلوط، زالزالک، ارغوان، آلوی وحشی و ... بسوزند، جبران آن ۵۰ تا ۱۰۰ سال زمان نیاز دارد.

آغاز سپس از آمادگی نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست با استفاده از همه امکانات و تجهیزاتی که دارند برای مقابله با آتش‌سوزی‌ها یاد کرد و ادامه داد: البته پایگاه اطفای حریقی که در سال‌های گذشته کار ساخت آن آغاز شد، بعید است به فصل گرمای امسال برسد.

وی معتقد است، حتی اگر در کنار این پایگاه، چهار پایگاه اطفای حریق دیگر نیز داشته باشیم، چنانچه مشارکت مردم و فرهنگسازی نباشد، راه به جایی نخواهیم برد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از سهم ۹۰ درصدی عوامل انسانی در وقوع آتش‌سوزی‌ها یاد کرد و ادامه داد: چنانچه مردم همراهی و دقت کافی را داشته باشند، موارد آتش‌سوزی به میزان زیادی کاهش پیدا خواهد کرد.

آغاز همراهی سایر دستگاه‌ها از جمله منابع طبیعی، هلال احمر، جهاد کشاورزی، ارتش، بسیج و سپاه را نیز برای مقابله و مهار آتش‌سوزی‌ها ضروری دانست و تاکید کرد: نیرو‌ها و امکانات محیط زیست به تنهایی برای مقابله با آتش‌سوزی‌ها خصوصا در مناطق صعب‌العبور کافی نیست.

وی از فعالیت نزدیک به ۶۰ نیروی محیط‌بانی برای حفاظت از عرصه‌های ۲۴۰ هزار هکتاری تحت پوشش محیط زیست استان یاد کرد و افزود: حدود یک دوازدهم استاندارد‌های جهانی نیروی محیط بان برای حفاظت از عرصه‌های محیط زیست داریم که کافی نیست.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای هم به وضعیت آتش‌سوزی مناطق تحت مدیریت محیط زیست کرمانشاه در سال گذشته داشت و اظهار کرد: سال گذشته در مجموع ۱۲ مورد آتش سوزی جدی و خطرناک به وسعت ۹۵ هکتار داشتیم.

وی عمده آتش سوزی‌های رخ داده در سال گذشته را مربوط به منطقه حفاظت شده بیستون و پناهنگاه حیات وحش بیستون دانست و افزود: دو مورد آتش سوزی در پاوه و قلاجه داشتیم.

به گفته آغاز، به دلیل مشارکت و همراهی خوب مردم معمولا کمترین آتش‌سوزی‌ها را در مناطق دالاهو و پاوه داریم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • امحا مواد غذایی فاسد در آباده
  • هشدار درباره مصرف محصولات عرضه شده در فضای مجازی
  • خروج هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی در بوکان از چرخه مصرف
  • گیاهی که برای تعدیل قند خون در افراد دیابتی مفید است | فواید بی‌نظیر ریواس : این افراد نباید ریواس مصرف شود
  • پلمب ۱۳۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی سبزوار
  • احتمال وقوع آتش سوزی در مراتع به دلیل غنی شدن پوشش گیاهی منطقه
  • آیا کیفیت آب سد چمشیر مشکلی دارد؟
  • وضعیت خوب بارندگی‌های امسال و غنی شدن پوشش گیاهی
  • چه خوراکی‌هایی را باید کمتر خورد؟
  • بازی با جان، تجارت پرسود برخی عطاری‌ها