Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از صندوق نوآوری و شکوفایی خواست، شرکت‌های دانش بنیان مفید در حوزه تولید را شناسایی و حداکثر همکاری را در اعطای تسهیلات به آن‌ها داشته باشد.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، نماینده مشهد و کلات و عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، به اهمیت صندوق نوآوری و شکوفایی در توسعه فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های این صندوق در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان موثر بوده است؛ هرچند که رویه پرداخت تسهیلات باید قدری تلطیف شود و امکان برخورداری از این تسهیلات آسانتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تاکنون جلسات متعددی هم با مدیران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشکیل داده‌ایم و خواستار پیگیری آن‌ها برای تسهیل شرایط اعطای وام از سوی این صندوق‌ها شدیم.
پژمانفر با بیان اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی اگر می‌خواهد در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان موثر واقع شود، باید کسانی را که می‌توانند در حوزه تولید نقش مفیدی ایفا کنند را شناسایی و حتی در شناسایی آن‌ها نیز وسواس لازم را داشته باشد، گفت: پس از اینکه برای صندوق محرز شد آن‌ها تاثیرگذارند نباید در اعطای وام سخت‌گیری صورت گیرد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در عین حال خطاب به شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: این شرکت‌ها باید از کپی‌برداری خودداری و به سمت تولید و بومی‌سازی آن در کشور حرکت کنند.
نماینده مشهد و کلات در مجلس در ادامه درباره نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در عبور از تحریم‌های فعلی اظهار کرد: این شرکت‌ها تاثیرات خوبی در جامعه و اقتصاد کشور از خود برجا گذاشته‌اند و می‌توانند با توجه به شرایطی که در کشور وجود دارد میان‌بر‌هایی برای عبور از تحریم‌ها باشند و راه حل‌های آن را نیز ارائه دهند.
وی ادامه داد: امروز اگر از ظرفیت نیرو‌های جوان که در شرکت‌های دانش بنیان مشغول به فعالیت هستند، استفاده کنیم هم می‌توانیم تحریم‌ها را دور بزنیم و هم بستری را فراهم کنیم تا دانشجویان نخبه در ایام تحصیل وارد بازار کار شوند.
پژمانفر در پایان با بیان اینکه میزان پیشرفت شرکت‌های دانش‌بنیان نسبت به آن چیزی که باید باشد ناچیز است، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه در این حوزه پیشرفت‌های چشمگیری را شاهد نبودیم، ولی شتاب بسیار خوبی برای شناساندن استعداد‌ها دیده می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: صندوق نوآوری و شکوفایی نماینده مجلس شورای اسلامی نصرالله پژمانفر شرکت های دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۴۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی پلتفرم آموزشی مهارت‌افزایی برای مشمولان نظام وظیفه/ایجاد نئو بانک صنعتی

 محمدعلی بخشی‌زاده، مدیر عامل این شرکت‌ دانش‌بنیان حوزه بانکی امروز در اولین گردهمایی مدیران مراکز نوآوری، گفت: بانک‌ها با توجه به ماموریت‌هایی که به آنها واگذار شده است، مدیریت و هدایت عملیات مالی را بر عهده دارند و با ظهور فناوری هوش مصنوعی همه بانک‌ها محکوم هستند که از فناوری‌های تولیدشده در شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنند.

وی با بیان اینکه این شرکت از سال ۱۴۰۱ فعالیت خود را در حوزه فناوری‌های بانکی آغاز کرده است، افزود: این شرکت اولین کارخانه نوآوری هوشمندسازی در حوزه بانکداری است.

به گزارش ایسنا، بخشی‌زاده با اشاره به وضعیت خدمات بانکی هوشمند با تاکید بر اینکه استفاده از فناوری صرف نیاز مشتریان را برآورده نمی‌کند، اظهار کرد: با توجه به اینکه مشتریان در کنار خدمات بانکی نیازهای دیگری در حوزه‌هایی چون بیمه، لیزینگ، صرافی و غیره دارند، بنابراین لازم است که اکوسیستم مالی ایجاد شود که فرد زمانی که وارد این اکوسیستم می‌شود، همه خدمات را دریافت کند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در ایجاد اکوسیستم مالی دانش‌بنیان، گفت: ما به عنوان ویترین کسب و کارهای دیجیتالی در این راستا در تلاش برای ایجاد سوپرمارکت مالی هستیم و سعی داریم زنجیره ارزش مشتریان را کامل کنیم.

وی با اشاره به دستاوردهای این شرکت در حوزه مالی، خدمات اعتباری را یکی از محصولات تولیدی این شرکت دانست و ادامه داد: نئوبانک از دیگر محصولات ما است و بر اساس آن وقتی فرد وارد پلتفرم خود می‌شود، کلیه خدمات بانکی و غیر بانکی را دریافت می‌کند.

وی افزود: ما در حال ایجاد نئوبانک در حوزه‌های صنعتی پتروشیمی و حمل و نقل هستیم.

بخشی‌زاده به همکاری این مجموعه با اداره امور مهاجرین و اتباع خارجی اشاره کرد و گفت: در این همکاری کارت‌هایی برای انجام کلیه خدمات برای اتباع خارجی صادر شده است.

وی همکاری با نظام وظیفه را از دیگر اقدامات این شرکت ذکر کرد و یادآور شد: در این همکاری پلتفرم ایجاد شده است تا مشمولین نظام وظیفه خدمات آموزشی برای اشتغال پس از خدمت نظام وظیفه دریافت کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق رشد تولید
  • پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان
  • نقش آفرینی مراکز نوآوری در حفظ و ترویج قانون جهش تولید دانش‌بنیان
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی
  • راه‌اندازی پلتفرم آموزشی مهارت‌افزایی برای مشمولان نظام وظیفه/ایجاد نئو بانک صنعتی