Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا سبط احمدی تهیه کننده تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری برنا درمورد سریال هایی که در مناسبت ها از رسانه ملی پخش می شود گفت: سریال های «مختارنامه» و «یوسف پیامبر» از سریال های موفق تاریخ اسلامی هستند که همیشه در مناسبت های تاریخی و مذهبی روی آنتن شبکه های مختلف تلویزیونی می روند. سریال «در چشم باد» هم همینطور، به عنوان یک سریال دفاع مقدسی تا حالا بسیار بازپخش شده و هربار هم مورد استقبال قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینگونه سریال ها مناسبتی نیستند و از جنبه ملی، تاریخی، مذهبی و... در سازمان جایگاه الف ویژه دارند و معمولا نگارش شان تحقیق  و بازه زمانی بالایی را می طلبد.

این تهیه کننده با اشاره به اینکه سریال های مناسبتی جایگاه ارزنده ای در تولیدات نمایشی ندارند بیان داشت: سریال های مناسبتی از نظر هزینه، فیلمنامه، ساخت و... یک برنامه ریزی مدون را می طلبد. متاسفانه به دلیل مشکلات اقتصادی و بودجه، تولید سریال های مناسبتی همزمان با رسیدن آن مناسبت تمام می شود. برای مثال بارها پیش آمده خودم سریال مناسبتی کار کردم اما آنقدر زمان محدود بوده که نتوانستم سریال را حتی یک بار بازبینی کنم و بعد به پخش تحویل دهم.

وی ادامه داد: در گذشته سازمان می گفت برای فلان مناسبت 4 کار بسازید، از بین آن، 2 سریال را پخش کنیم؛ دو سریال دیگر را هم در مناسبت دیگر روی آنتن می بریم. الان آنقدر بودجه محدود و زمان کم است که هم سازمان هم تهیه کنندگان در تنگنا هستند.

تهیه کننده سریال «خوب، بد زشت» تصریح کرد: ما هر سال مناسبت هایی مثل نوروز، دهه فجر، ماه رمضان، ماه محرم و... داریم. بنابراین نباید ساخت سریال برای این مناسبت ها را به دقیقه نود موکول کنیم. چراکه پایه و اساس موفقیت هر کار نمایشی تحقیق و پژوهش است. وقتی زمان محدود باشد تهیه کننده در انتخاب بازیگر، نگارش فیلمنامه حتی انتخاب عوامل پشت صحنه دچار بحران می شود.

سبط احمدی با اشاره به سریال سازی در دنیا اظهار کرد: پشت فیلم های هالیوود نگاه های مذهبی واتیکان حضور دارد و کاملا مشخص است بنگاه های مذهبی اسپانسر برخی از کارها می شوند تا بتوانند عقیده خود را در تمام دنیا دیکته کنند. متاسفانه در کشور ما اینگونه نیست و به بحث سریال سازی اهمیتی داده نمی شود. ما همیشهکار را سبک می گیریم، بودجه ناچیز اختصاص می دهیم، تحقیق و نگارش قوی و قدرتمند انجام نمی دهیم، همزمان با تولید؛ فیلمنامه می نویسیم و... طبیعی است در این شرایط با توجه به اینکه مغز کار ضعیف است نتیجه هم قدرتمند در نمی آید.

سبط احمدی با اشاره به سریال «شب دهم» گفت: این سریال بعد از 20 سال هنوز پخش می شود و هر سری هم مخاطب خوبی جذب می کند. این استقبال نشان می دهد حسن فتحی به عنوان کارگردان کار را سر سری نگرفته و روی تک تک دیالوگ ها و  فیلمنامه تمرکز کرده است. تقریبا می توان گفت بعد از «شب دهم» سریال مناسبتی درخشان برای ماه محرم نداشته ایم.

وی در پایان افزود: به طور کلی عمده ترین مشکل در تولید سریال های مناسبتی بحث بودجه و کمبود وقت است. همین مسئله کمبود وقت هم از نبودن بودجه ناشی می شود. 

خبرنگار: الهام مرادی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تلویزیون سریال مختارنامه شب دهم حسن فتحی در چشم باد یوسف پیامبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۴۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش یک سریال خارجی جدید از تلویزیون

مینی سریال «مامان اشتباه می‌کند» در ژانر خانوادگی از جمعه، ۷ اردیبهشت ماه ساعت ۲۳ از شبکه تهران روی آنتن می رود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شبکه تهران، این مجموعه تلویزیونی به کارگردانی فرانسوا ای ول محصول ۲۰۱۸ فرانسه است که در ۶ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای تهیه و تولید شده است. 

«مامان اشتباه می‌کند» درباره پسر بچه سه و نیم ساله است که با نقاشی‌هایی که می‌کشد سعی می‌کند، موضوعاتی را بیان کند. او به روانشناس مدرسه می‌گوید که مادرش مامان واقعی او نیست و پلیس به دنبال حل این معماست ... .

در این سریال هنرمندانی همچون آن چریر، تام دی اورنانو، سوفی کانتون، پاسکال البه، ساموئل تیس، کامیل لو و... نقش‌آفرینی می‌کنند.

این سریال از جمعه، ۷ اردیبهشت جایگزین سریال «پنجاه متر مربع» می شود.

«مامان اشتباه می‌کند» هر شب ساعت ۲۳ روی آنتن می‌رود و روز بعد در ساعات ۱۱ و ۱۹ بازپخش می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • (ویدئو) چهره باورنکردنی همسر نقی سریال پایتخت ۲۱ سال پیش در تلویزیون
  • گزارش تصویری | قاب‌های ماندگار
  • پخش یک سریال خارجی جدید از تلویزیون
  • سریال جدید تلویزیون به دو شبکه می‌رسد
  • اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش به مناسبت هفته معلم
  • همه مردهای مجرد نون خ خواستگار این دختر بودند ‌| ویدئو
  • جزئیات 2 سریال جدید تلویزیون ؛ معمایی و کمدی (+عکس)
  • چرا «نون خ» و «زیرخاکی»، «پایتخت» نشدند؟!
  • سریال‌های جدید تلویزیون را بشناسید
  • مرا ببوس برای اولین بار/ بوسه‌ای که سانسور نشد