Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-20@01:31:10 GMT

بام ایران غرق در سوگ و اندوه می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۶۴۱۳۰

بام ایران غرق در سوگ و اندوه می‌شود

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مردم استان چهارمحال و بختیاری امروز سه شنبه ۱۹ شهریور ۹۸ همزمان با ۱۰ محرم الحرام ۱۴۴۱ هجری قمری و روز عاشورای حسینی، به عزاداری و سوگواری در سالروز شهادت مظلومانه و جانسوز سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و یاران باوفای ایشان می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم عزادار و سیاه پوش این استان ضمن برپایی محافل و اجتماعات روضه خوانی و نوحه خوانی در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه، راه اندازی دسته جات زنجیرزنی و عزاداری، و همچنین قرائت زیارت عاشورای امام حسین (ع)، تعزیه خوانی و اجرای برخی آیین‎های سنتی، در سوگ و مظلومیت شهدای کربلا بویژه حضرت سیدالشهدا (ع)، اشک ماتم می‌ریزند و بر سر و سینه می‎زنند.

مراسم عزاداری ایام شهادت حضرت امام حسین (ع) و شهدای کربلا که هر سال از اول ماه محرم آغاز می‌شود، در روز‌های تاسوعا و عاشورا، جلوه دیگری به خود می‎گیرد و با شور خاصی پیگیری می‎شود.

آیین‌های بزرگداشت شام غریبان شهادت شهدای کربلا نیز در شامگاه عاشورا برپا خواهد شد.

انتهای پیام/ف

سوگواری عاشورای حسینی در بام ایران

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناسبت های مذهبی ائمه اطهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۴۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهدای غریب استان بوشهر برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر پورات صبح چهارشنبه در نشست ستاد اجرایی شهدای غریب استان بوشهر اظهار کرد: باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود استان در اجرای برنامه‌های شاخص در زمینه‌های مختلف به ویژه برگزاری اجلاسیه شهدای غریب در خرداد ماه تهیه مستند از شهدای شاخص استان و نیز به روز رسانی اطلاعات و آمار شهدا مد نظر قرار گرفته شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: این کنگره به جهت معرفی زوایای دیگری از حماسه‌ها و استقامت‌های دوران دفاع مقدس و اهمیت و ارج نهادن به شهدای غریب در نوع خود نوآورانه و ارزشمند است.

وی افزود: برنامه‌های در نظر گرفته شده برای پاسداشت شهدای غریب در شورای هماهنگی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان به کمیته‌های استانی برای اجرا و برنامه ریزی لازم ارائه خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با بیان اینکه باید فرهنگ نامه شهدای غریب در اسارت و یک کتاب در این زمینه تهیه و تدوین شود گفت: یادواره شهدای غریب در اسارت در هر استان و کنگره ملی آن نیز امسال به صورت سراسری برگزار می‌شود.

پورات عنوان کرد: از اصحاب رسانه می‌خواهیم که در این زمینه اطلاع رسانی نمایند تا جامعه نسبت به وجود این عزیزان آگاهی پیدا کنند چون بسیاری از افراد وقتی که برای آنها توضیح داده می‌شود تازه متوجه می‌شوند که شهدایی هستند که در اسارت به شهادت رسیده‌اند.

کد خبر 6080528

دیگر خبرها

  • جنایت وهابیت وحمایت انگلیس؛از تخریب بقیع تا قتل‌عام مسلمانان
  • اقتدار و عزت ایران اسلامی مرهون خون پاک شهدا
  • کنگره شهدای غریب استان بوشهر برگزار می‌شود
  • پیام استاندار البرز به مناسبت روز ارتش
  • خون پاک شهدا موجب اقتدار و عزت ایران اسلامی شده است
  • ۸ شوال سالروز تخریب قبرستان بقیع و علم‌کشی در شمیران + فیلم و عکس
  • روایتی از توسل سردار شهید حجازی به حضرت زهرا (س)/ هرجا بود، روضه فاطمیه را می‌گرفت
  • روایتی از توسل سردار شهید حجازی به حضرت زهرا(س) / هرکجا بود، روضه فاطمیه را می‌گرفت
  • یادواره شهدای غریب استان بوشهر برگزار می‌شود
  • آیین تکیه خوانی، سنت عزاداری و علم کشی