Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

حیدرعلی عابدی نماینده مردم اصفهان و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اجرای گام سوم کاهش تعهدات برجامی از سوی ایران در مقابله با بدعهدی‌های اروپایی‌ها، اظهارداشت: با اینکه غربی‌ها وانمود می‌کردند به قوانین بین‌المللی پایبند هستند اما برجام مثل یک آزمایشی بود که عیار آنها در تمکین به قوانین بین‌المللی و حقوق بشر را آشکار کرد و غربی‌ها در این آزمایش رفوزه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اروپایی‌ها با این همه ادعا در پایبندی به تعهدات و قوانین بین‌الملل با توجه به خروج یکجانبه آمریکا از برجام هنوز نتوانسته‌اند به تعهدات‌شان عمل کنند و جامعه اروپا متوجه ضعف‌شان شدند که در مقابل آمریکا چقدر ناتوان هستند و دنیا هم فهمید که اروپایی‌ها در پایبندی به قوانین بین‌الملل فقط شعار می‌دهند و هرجایی که پای منافع در میان باشد ذره‌ای به تعهدات اخلاقی و بین‌المللی پایبند نیستند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: ایران در برجام نشان داد که کاملاً آماده تعامل با جهان است و در جهت منافع مردم خود کوتاه نیامده و هیچ واهمه‌ای هم ندارد و در این راستا با روشی منطقی و اعلام قبلی نشان داد که به صورت گام‌ به گام تعهدات خود را در برجام کاهش می‌دهد به این معنی که هم به قوانین بین‌المللی احترام می‌گذارد و هم اگر جایی منافع و حقوق مردمش نادیده گرفته شود مقابله به مثل خواهد کرد.

عابدی گفت: اجرای گام سوم برجام ضروری است؛ باید به دنیا نشان دهیم که برای منافع کشور و مردم‌مان با هیچ احدی شوخی نداریم و اگر غربی‌ها به تعهدات‌شان در قبال ایران عمل نمی‌کنند ما هم دلیلی برای ادامه این تعهدات و پایبندی به آن نمی‌بینیم.

وی اظهار داشت: هر چند نگرش‌های مختلفی در کشور وجود دارد و برخی برجام را از ابتدا مضر می‌دانستند اما بنده اعتقاد دارم دولت گام‌های برجام را خیلی خوب و قاطعانه برداشته است و این اقدام هوشمندانه جمهوری اسلامی بود که توانست ایران را از انزوا خارج کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از نکات مفیدی که جمهوری اسلامی ایران برای کاهش تعهدات برجام هوشمندانه و به صورت گام به گام در نظر گرفته این است تا اتحاد جهانی علیه کشورمان که تاکنون به وجود نیامده در آینده نیز تشکیل نشود و آمریکا روز به روز بیشتر در انزوا قرار گیرد که این را نشان از هوشمندی و تجربه دیپلماتیک می‌دانم.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: گام سوم برجام کاهش تعهدات برجامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۴۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم

«ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با خودداری از اظهارنظر درباره کانال‌های ارتباطی میان واشنگتن – تهران گفت: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم.

 «ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در نشستی خبری در پاسخ به پرسشی درباره برخی گزارش‌ها درباره احیای مذاکرات رفع تحریم‌ها و مذاکرات مستقیم میان تهران – واشنگتن گفت: «من در مورد راه‌های ارتباط خود با ایران اظهار نظر نمی‌کنم، اما باید بگویم ما در حال مذاکره مستقیم با ایران در نیویورک یا هر جای دیگری در مورد برجام نیستیم.»

پیش از این، یک منبع آگاه در گفتگو با ایرنا درباره برخی ادعا‌ها درخصوص مذاکرات مستقیم نمایندگان ایران و آمریکا گفت: هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست و تبادل پیام‌ها صرفا در چهارچوب تعریف شده در جریان می‌باشد.

وی تاکید کرد: مذاکرات رفع تحریم با کشور‌های عضو برجام توسط علی باقری کنی به عنوان مذاکره کننده ارشد هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌شود.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ درخصوص وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌ها گفت: جمهوری اسلامی ایران برای تأمین حقوق ملت، به ویژه در موضوع رفع تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران همواره از همه ظرفیت‌های دیپلماتیک خود استفاده کرده است.

او تصریح کرد: کسی که زیر میز دیپلماسی زد، نه جمهوری اسلامی ایران، بلکه آمریکا بود. شرکای آمریکا در توافق برجام هم نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند و خلاء خروج غیر قانونی آمریکا از توافق برجام را جبران کنند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: لذا جمهوری اسلامی ایران مطابق خط مشی حکیمانه‌ای که مقام معظم رهبری تبیین و امر فرمودند، در مسیر بی اثر سازی تحریم‌ها حرکت کرده و در این مسیر توفیق‌های زیادی به دست آورده است.

کنعانی ادامه داد: موضوع رفع تحریم‌های ظالمانه در حاشیه نشست‌های بین‌المللی و در دیدار با طرف‌هایی که در موضوع برجام و مذاکرات رفع تحریم‌های ظالمانه می‌توانند ایفای نقش کنند یا نقش تعریف شده و سازمانی دارند مطرح می‌شود، دیدگاه‌ها شنیده می‌شود و دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران ارائه می‌گردد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • اجرای طرح نور تأمین کننده منافع زن و خانواده است
  • تبادل ظرفیت‌های متقابل زمینه تأمین منافع و افزایش قدرت ایران و پاکستان است
  • جزئیات شلیک پدافند هوایی ارتش در اصفهان از زبان رئیس کمیسیون امنیت /با اردن تعارف نداریم، باید پاسخگو باشد /به هر حمله، پاسخ می دهیم
  • گروسی : ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد نه چند ماه
  • ایران با ساخت بمب اتم "چند هفته، نه چند ماه" فاصله دارد
  • گروسی: ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی‌شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: برای اتفاق اصفهان نمی‌توان عنوان «حمله» را به کار برد/ اردن باید پاسخگو باشد/ در دفاع از منافع ملی با هیچ کشوری تعارف نداریم
  • تثبیت قدرت ایران در خاورمیانه/ هیچ اقدامی علیه منافع ملی ما بی پاسخ نخواهد ماند