Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@22:02:29 GMT

احیای قرآنی شب عاشورا در حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۶۴۵۳۶

احیای قرآنی شب عاشورا در حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد

سوگواران حسینی دراین مراسم همنوا با آخرین مناجات های عاشقانه دشت کربلا در شب عاشورا، ندای «امشبی را شه دین در حرمش مهمان است ، مکن ای صبح طلوع ' را سردادند و به عزاداری پرداختند.

امام حسین(ع) و یاران باوفایشان در دشت کربلا، شب عاشورا را با راز و نیاز، مناجات و قرائت قرآن به صبح رساندند که این سنت عاشورایی در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته و عزاداران حسینی(ع) با احیای این شب به راز و نیار و مناجات با معبود می پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم که با حضور قاریان، حافظان و اساتید قرآنی قم ترتیب یافته بود، برنامه‌هایی همچون تلاوت قرآن توسط قاریان نوجوان و جوان،تفسیر آیات مرتبط با امام حسین(ع)، بیان سیره قرآنی امام حسین(ع)، ذکر مصیبت سیدالشهداء(ع)، زیارت عاشورا و... اجرا شد.

احیای شب عاشورا به عنوان یک فرهنگ اصیل عاشورایی امسال  با حضور قاریان برجسته استانی و ملی علاوه بر حرم مطهر حضرت معصومه(س)، در برخی بقاع متبرکه و ۲۰ مسجد قم اجرا شد.

دسته جات عزادار نیز تا پاسی از بامداد با حضور در حرم حضرت معصومه(س) در سوگ سید و سالار شهیدان بر سرو سینه زدند و اشک ماتم ریختند.

یکی از سنت‌های حسنه که بر آن تأکید شده احیای قرآنی شب عاشورا است که  ثواب ۷۰ سال عبادت را دارد.

۷۴۰۴/ ۶۱۳۳/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عاشورای حسینی قم عزاداری محرم ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۴۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الگوبرداری استان های آذربایجان غربی و مازندران از طرح سفیران زیبایی قم

  فاطمه فرخنده، مدیر امور بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم طی سخنانی درخصوص اجرای طرح فرهنگی «سفیران زیبایی» بیان کرد: از عید مبعث سال گذشته طرح سفیران زیبایی در اداره‌کل تبلیغات اسلامی، برای آرایشگران زنانه در قم کلید خورد و دو پوستر که یکی مربوط به زنان مسلمان شده محجبه اختصاص داشت و یک پوستر که به احکام کاربردی آرایش و پیرایش می‌پرداخت، تقدیم آرایشگران شد.

مدیر امور بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم اظهار کرد: حدود هزار و ۳۰۰ آرایشگاه زنانه در قم داریم که از این تعداد بیش از ۵۰۰ آرایشگاه در طرح سفیران زیبایی شرکت کردند و از سال قبل چهار گردهمایی برای آرایشگران برگزار شده است.

فرخنده اضافه کرد: گردهمایی اول در رمضان سال ۱۴۰۱ بود و گردهمایی دوم در تابستان ۱۴۰۲ به‌صورت اردو در کهک برگزار شد؛ گردهمایی سوم در ایام دهه کرامت و گردهمایی چهارم افطاری امسال ماه مبارک رمضان بود که بیش از ۵۵۰ نفر از آرایشگران حضور داشتند.

مدیر امور بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه اجرای طرح سفیران زیبایی ادامه‌ دارد، گفت: ماه رمضان امسال نیز طرح آرایشگران قرآنی را داشتیم که طرح ملی «زندگی با آیه‌ها» و «مسطورا» برای اقشار مختلف با اجرای برنامه‌های متنوعی انجام شد تا گفتمان زندگی با آیات قرآن کریم ترویج پیدا کند.

وی تأکید کرد: طرح آرایشگران قرآنی با محوریت نهضت ملی زندگی با آیه‌ها برای ۷۱ آرایشگر از ۹ فرودین‌ماه با حضور در محل آرایشگاه، توضیح داده شد و بانوان مبلغ یک محفل قرآنی مختصر و معنوی در آرایشگاه، با حضور مشتریان و آرایشگر و اقوام و نزدیکان برگزار می‌کردند.

فرخنده بیان کرد: عموم محافل قرآنی که در آرایشگاه برگزار شد، از هم‌صنف‌های خود نیز دعوت می‌کردند تا محفل قرآنی پرشورتر برگزار شود و در این محافل مبلغات، آیه‌ای که مربوط به آن روز می‌شد را قرائت و نکات تبیینی و تفسیری آن را بیان می‌کردند.

وی در پایان اظهار کرد: این طرح برای اولین‌بار در کشور و استان قم برگزار شده و استان آذربایجان‌غربی و مازندران نیز از قم در طرح سفیران زیبایی الگوبرداری کرده‌اند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • الگوبرداری استان های آذربایجان غربی و مازندران از طرح سفیران زیبایی قم
  • ارتباط خوبی هم بین هیئت‌ها، قاریان و مجامع قرآنی برقرار شده است
  • ساخت برنامه‌ای از تحوّل زندگی افراد در حرم مطهر رضوی
  • اختتامیه پویش ملی خدا میگه در مشهد برگزار شد
  • رییس‌جمهور طرح تکمیل آبرسانی به گرمسار را افتتاح کرد
  • جشن احیای واحد‌های راکد استان سمنان برگزار شد /ایجاد ۴ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای مردم استان
  • جشن احیای واحدهای راکد استان سمنان برگزار شد
  • انتخاب قاری مازندرانی برای تشرف به سفر حج تمتع
  • اختتامیه پویش ملی «خدا میگه» در مشهد برگزار شد
  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند