Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العالم، آندری کروتسکیخ، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در زمینه همکاری‌های بین‌المللی، در واکنش به مشکلات روادیدی که آمریکا برای کارکنان این کشور و دیگر کشور‌ها در مقر اصلی سازمان ملل در نیویورک فراهم می‌کنند، اعلام کرده که روسیه درخواست خواهد کرد که مکان سازمان ملل از آمریکا به نقطه دیگری انتقال یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با انتشار بیانیه‌ای افزود: ما ممکن است به خاطر جنگ روادید که آمریکا آغازگر آن بوده است پیشنهاد انتقال دفتر مرکزی سازمان ملل را به مجمع ارائه دهیم.

این دیپلمات روس افزود: آمریکایی‌ها به دلیل میزبانی مقر اصلی سازمان ملل متحد، مزاحمت‌هایی را برای دیپلمات‌های فعال در این سازمان ایجاد می‌کند و به طور مثال به دیپلمات‌های برخی کشور‌ها روادید سفر به آمریکا نمی‌دهد حال آنکه ما به دنبال بازدید از آمریکا نیستیم و تنها برای انجام امور خود به سازمان ملل می‌رویم.

کروتسکیخ اضافه کرد: با ادامه روندی که آمریکا در پیش گرفته است روسیه پیشنهاد خواهد کرد که در گام نخست حداقل مذاکرات مهم بین‌المللی از آمریکا به جای دیگری منتقل شود.

آمریکا با عدم صدور ویزا برای دیپلمات‌های بسیاری از کشور‌ها عملا بار‌ها توافقنامه سال ۱۹۴۷ را نقض کرده است که طبق آن این کشور موظف شده است رفت و آمد آزادانه مقامات مسول کشور‌های عضو سازمان ملل متحد به محل استقرار موسسات مرکزی این سازمان را تامین کند.

پیشتر نیز معاون ماریا زاخارووا، سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه، به دلیل عدم صدور ویزا نتوانسته بود در نشست رسانه‌ای سازمان ملل متحد که اردیبهشت ماه امسال در آمریکا برگزار شده بود، شرکت کند.

روابط روسیه و آمریکا تیره و پرتنش است و دو کشور در موضوعات مختلف همچون مسئله ایران، سوریه و اوکراین اختلافات اساسی دارند.

آمریکا بیش از ۷۰ بسته تحریمی علیه روسیه وضع کرده است و از پیمان منع گسترش موشک‌های هسته‌ای کوتاه و میان برد با روسیه نیز خارج شده است و در قالب ناتو هر روز بر حضور نظامی خود در نزدیکی مرز‌های غربی روسیه می‌افزاید و اعلام کرده که در نظر دارد سامانه دفاع موشکی خود را در نقاط مختلف جهان تقویت کند مگر اینکه چین و دیگر کشور‌ها هم به مذاکرات موشکی آمریکا و روسیه بپیوندند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا روسیه سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۴۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکل ترافیکی ساکنان همجوار پایانه مسافربری جی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان با اشاره به تغییر مکان تقسیم، اعزام و رفع مشکل ترافیکی خیابان همدانیان گفت: دو سال گذشته به دلیل حضور مشمولان وظیفه و خانواده‌هایشان در محل پایانه جی مشکلاتی برای ساکنان و شهروندان محدوده خیابان همدانیان ایجاد شده بود.


ابوالفضل توکلی با اشاره به فراخوان مشمولان سربازی ۱۴۰۳ در محل سالن سرپوشیده ۲۵ آبان افزود: پیش از این محل اعزام مشمولان به مراکز آموزش، پایانه مسافربری شماره ۲ جی اصفهان بود.


وی گفت: با توجه به تغییر مکان مربوطه، به مشمولان توصیه می‌شود طبق فراخوان و مکان تعیین شده مراجعه کنند، زیرا سال ۱۴۰۳ در پایانه مسافربری ترکیبی جی هیچ‌گونه تقسیم و تجمع مشمولان وظیفه انجام نخواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد
  • آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد/ واکنش چین و روسیه
  • واکنش نماینده روسیه به وتوی آمریکا به قطعنامه فلسطین
  • نماینده روسیه: شرم بر آمریکا باد!
  • آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد
  • نماینده روسیه از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل حمایت کرد
  • نماینده روسیه در شورای امنیت : آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است
  • رفع مشکل ترافیکی ساکنان همجوار پایانه مسافربری جی
  • تحولات اوکراین|خشم زلنسکی از تفاوت برخورد غرب با اسرائیل
  • روسیه: آمریکا مقصر افزایش تنش در خاورمیانه است