Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@21:34:24 GMT

برگزاری نشست جهانی واکسیناسیون در بروکسل

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۶۵۳۵۰

برگزاری نشست جهانی واکسیناسیون در بروکسل

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بهداشت جهانی، ۴۰۰ نفر از رهبران سیاسی، نمایندگان عالی‌رتبه سازمان ملل متحد و دیگر نهادهای بین‌المللی، وزیران بهداشت، اصحاب دانشگاه، دانشمندان و کارشناسان برجسته حوزه بهداشت، بخش خصوصی، اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی و ان. جی. اوها در این نشست یک روزه گرد هم خواهند آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف از برگزاری این نشست تشویق کشورهای جهان به مقابله با بیماری‌هایی که با واکسیناسیون قابل پیشگیری هستند و مقابله با انتشار اطلاعات نادرست در مورد واکسیناسیون است.

واکسیناسیون یکی از موفق‌ترین اقدامات عصر حاضر در حوزه بهداشت عمومی است. به لطف واکسیناسیون گسترده، بیماری آبله ریشه‌کن شد، فلج اطفال در اروپا ازبین رفت و در سال ۲۰۱۸ بوم‌گیری این بیماری به تنها ۳ کشور در جهان محدود شد.  

واکسیناسیون هر ساله از ۲.۵ میلیون تلفات در جهان جلوگیری می‌کند و هزینه‌های مربوط به درمان را کاهش می‌دهد.

در زمان حاضر بسیاری از کشورها به دلیل پوشش ناکافی واکسیناسیون، با شیوع بی‌سابقه بیماری‌هایی که با واکسیناسیون قابل پیشگیری هستند، مواجه شده‌اند. دسترسی نامتوازن به واکسن‌ها و عدم اعتماد مردم برخی مناطق به واکسیناسیون، به مسأله‌ای نگران کننده و چالشی عمده برای بهداشت عمومی تبدیل شده است.

سازمان بهداشت جهانی انتشار اطلاعات غلط در مورد واکسیناسیون را به عنوان یکی از تهدیدات اصلی برای سلامت در سال ۲۰۱۹ اعلام کرده است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد واکسیناسیون بروکسل سازمان جهانی بهداشت كميسيون اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۵۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۷ همت به طرح دارویار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از خانه ملت سلمان اسحاقی در تشریح نشست مشترک اعضای این کمیسیون با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: تامین دارو، شیرخشک و تجهیزات پزشکی از موضوعات مهمی است که در اولویت کمیسیون بهداشت مجلس قرار دارد و برای تحقق این مهم باید هماهنگی هایی میان متولیان یعنی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با محوریت سازمان غذا و دارو، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه انجام شود و این مساله مهم دراین نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

اسحاقی افزود: بحث معیشت کادر درمان، تبدیل وضعیت نیروهای طرحی و استفاده از ظرفیت این نیروها و تعرفه گذاری پرستاری از جمله مسائل و موضوعات مطرح شده توسط اعضای کمیسیون بود .همچنین استفاده از ظرفیت برنامه هفتم و بودجه 1403 در پیشبرد اهداف نظام سلامت مورد بررسی قرار گرفت .

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: توجه به مشکلات حوزه سلامت توسط کمیسیون بهداشت به گونه‌ای است که در پی نشست کمیسیون بهداشت با مسئولان وزارت بهداشت، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه، ۷ همت بابت پرداخت مطالبات ذی نفعان اصلی یعنی داروخانه‌ها و شرکت‌های پخش اختصاص یافت که اتفاق مثبتی در زمینه تامین دارو ایجاد شود.

دیگر خبرها

  • حذف انتقال محلی مالاریا در خوزستان در ۱۰ سال اخیر
  • دستاوردهای ایران در کنترل مالاریا باوجود تحریم‌ها
  • پوتین: نظم نوین جهانی باید منافع اکثر کشورها را تأمین کند
  • زنگ خطر مالاریای وارداتی/ مالاریای بومی نداریم
  • برگزاری نشست هیئت رئیسه فدراسیون جهانی ووشو با حضور علی‌نژاد
  • اختصاص ۷ همت به طرح دارویار
  • برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست