Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-19@20:54:06 GMT

700 شهروند قزوینی در نظافت مسیرهای عزاداری مشارکت دارند

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۶۵۸۳۵

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، طرح نذرفرهنگی از چهار سال پیش با عنوان "داوطلبین مردمی، پیام آوران پاکی" در ایام ماه محرم با هدف تنظیف معابر و خیابان های شهر در حین و پس از عزاداری های این ایام در حال فعالیت است.

این طرح از هفتم محرم به همت خانه مشارکت های مردم در سلامت و با همکاری شهرداری قزوین آغاز شده و به دنبال آن متقاضیان تا روز عاشورا به تنظیف معابر و مسیرهای عزاداری در شهر قزوین می پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست شهرداری قزوین ضمن تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) گفت: در طرح پیام آوران پاکی، داوطلبان مردمی روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در محل های منتهی به معابر اصلی و فرعی و مسیرهای اصلی دسته جات عزاداری در کنار ماموران پاکبان شهرداری قزوین اقدام به پاکسازی محل های عبور می کنند.

محمد درافشان افزود: داوطلبان یاد شده همچنین با استقرار در مسیرهای عزاداری اقدام به توجیه مسئولان ایستگاه ‌های صلواتی جهت استفاده از ظروف یک بار مصرف گیاهی و نریختن زباله در معابر و خیابان‌ ها کرده و در یک فرهنگ ‌سازی مناسب سیمای شهری را از برخی آلودگی‌ ها پاک خواهند کرد.

وی با بیان اینکه این همیاران، پاکبانان زحمتکش را در پاکسازی ظروف نذری رها شده در حاشیه خیابان‌ها و محل‌های پخش نذری یاری خواهند کرد اضافه کرد: با این اقدام تلاش می‌کنیم تا سیمای شهری را از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی پاک کرده و زمینه مشارکت مردم را در نریختن زباله به روی زمین، معابر، گذرگاه‌ها و خیابان‌ها فراهم کنیم.  

به گفته این مسئول، داوطلبان مردمی پیام آوران ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه هر شب در خانه ابوترابی و  در میدان آزادی واقع در چهلستون تجمع کرده و سپس در قالب های تیم های مختلف در مسیرهای عزاداری ها ساماندهی می شوند.

طرح پیام آوران پاکی با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، سازمان مدیریت پسماند شهرداری و خانه مشارکت مردم در سلامت استان قزوین در حال برگزاری است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سلامت شهرداری شهروند عزاداری محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۵۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معابر پرتردد کرمانشاه ساماندهی می‌شود

شهردار کرمانشاه گفت: بررسی طرح احداث پیاده‌راه نوبهار اولین مرحله از طرح ساماندهی معابر پرتردد در شهر کرمانشاه است که با توجه به رویکرد در توسعه حمل‌ونقل انسان‌محور و با هدف استفاده از ظرفیت‌های گردشگری و تجاری موجود در محدوده بلوار نوبهار در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، نادر نوروزی امروز _ چهارشنبه بیست و نهم فروردین _ در سی‌امین جلسه شورای ترافیک شهر کرمانشاه در خصوص اجرای طرح تبدیل بلوار نوبهار به پیاده‌راه، اظهار کرد: بررسی طرح احداث پیاده‌راه نوبهار پس از مطالعات کارشناسی و بررسی معابر جایگزین، اولین مرحله از طرح ساماندهی معابر پرتردد در شهر کرمانشاه است که با توجه به رویکرد در توسعه حمل‌و نقل انسان‌محور با هدف استفاده از ظرفیت‌های گردشگری، تجاری موجود در محدوده بلوار نوبهار در دستور کار معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قرار گرفت.

وی افزود: این پروژه پس از مطالعات اولیه توسط کارشناسان معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری و دریافت نظرات مشاور طرح جامع شهر کرمانشاه اجرایی خواهد شد.

شهردار کرمانشاه تصریح کرد: پیاده‌راه کردن معابر خود تابع ضوابطی است که مهم‌ترین آن امکان‌سنجی پیاده‌راه کردن معبر مورد مطالعه است، به این معنا که حتی با وجود جاذبه‌های پیاده‌روی برای عابران پیاده، در صورتی که برای وسایل نقلیه مسیر جایگزینی از طریق معابر موازی وجود نداشته باشد، بحث پیاده‌راه کردن آن معبر منتفی خواهد بود.

نوروزی اضافه کرد: در این طرح بلوارهای آل‌آقا، گلشن، کوکب رشیدی و خیابان تعزیرات به عنوان مسیرهای جایگزین پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: این طرح به صورت آزمایشی و پس از جانمایی پارکینگ خودروها به عنوان یکی از مدهای حمل‌ونقل در نظر گرفته می‌شود، به نحوی که وجود معابر مناسب برای تردد عابران پیاده که بتوان آن را به عنوان پیاده‌راه در نظر گرفت در بسیاری از نقاط می‌تواند سبب توجه روزافزون مردم به این مدل شود و با کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی، شرایط تردد وسایل نقلیه در معابر هم‌جوار آن را بهبود ببخشد.

شهردار کرمانشاه گفت: در راستای افزایش ضریب ایمنی و تسریع و سهولت در تردد خودروها طی روزهای اخیر، اجرای علائم ترافیکی، فلش‌های یک‌طرفه و دوطرفه خط‌کشی محوری در خیابان‌های اصلی سطح شهر کرمانشاه توسط عوامل اجرایی واحد معاونت ترافیک این شهرداری انجام شده است.

نوروزی افزود: این اقدامات با هدف ترویج فرهنگ انضباط ترافیکی، حرکت رانندگان میان خطوط، افزایش ضریب ایمنی، بهبود وضع ترافیکی شهر و روان‌سازی ترافیکی در خیابان‌های سطح شهر کرمانشاه عملیاتی شده است.

وی تاکید کرد: این طرح در خیابان‌های اصلی و فرعی سطح شهر عملیاتی می‌شود تا زمینه نظم بخشیدن به رفت و آمد وسایل نقلیه و پیشگیری از تصادفات و کاهش حوادث رانندگی فراهم شود.

کد خبر 745429

دیگر خبرها

  • افزودن خط جدید به مسیرهای اتوبوس در کرمان
  • حریق ناگهانی خودرو در خیابان نواب قزوین
  • نگاهی بر چند خبر ورزشی استان قزوین 
  • مروری بر چند خبر ورزشی استان قزوین 
  • وضعیت آسفالت شهر قزوین مناسب نیست
  • میزبانی استقلال از قزوینی‌ها بعد از ۱۳ سال!
  • ۴ تغییر در ترکیب استقلال نسبت به بازی گذشته با قزوینی‌ها
  • معابر پرتردد کرمانشاه ساماندهی می‌شود
  • میزبانی استقلال از قزوینی‌ها بعد از 13 سال!
  • حمایت شهرداری کرمانشاه از احداث پارکینگ طبقاتی در معابر پرتردد شهر