Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-03-28@14:10:53 GMT

روسیه به دنبال تغییر مکان سازمان ملل است

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۶۵۸۹۵

روسیه به دنبال تغییر مکان سازمان ملل است

آندری کروتسکیخ با انتشار بیانیه‌ای افزود: ما ممکن است به خاطر جنگ ویزا که آمریکا آغازگر آن بوده است پیشنهاد انتقال دفتر مرکزی سازمان ملل را به مجمع ارایه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها به دلیل میزبانی مقر اصلی سازمان ملل متحد، مزاحمت هایی را برای دیپلمات های فعال در این سازمان ایجاد می کند و به طور مثال به دیپلمات های برخی کشورها ویزای سفر به آمریکا نمی دهد حال آنکه ما به دنبال بازدید از آمریکا نیستیم و تنها برای انجام امور خود به سازمان ملل می رویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در زمینه همکاری های بین المللی ادامه داد: با ادامه روندی که آمریکا در پیش گرفته است روسیه پیشنهاد خواهد کرد که در گام نخست حداقل مذاکرات مهم بین المللی از آمریکا به جای دیگری منتقل شود.

آمریکا با عدم صدور ویزا برای دیپلمات های بسیاری از کشورها عملا بارها توافقنامه سال 1947 را نقض کرده است که طبق آن این کشور موظف شده است رفت و آمد آزادانه مقامات مسول کشورهای عضو سازمان ملل متحد به محل استقرار موسسات مرکزی این سازمان را تامین کند.

پیشتر نیز معاون ماریا زاخارووا سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه به دلیل عدم صدور ویزا نتوانسته بود در نشست رسانه‌ای سازمان ملل متحد که اردیبهشت ماه امسال در آمریکا برگزار شده بود شرکت کند.

روابط روسیه و آمریکا تیره و پرتنش است و دو کشور در موضوعات مختلف همچون مساله ایران، سوریه و اوکراین اختلافات اساسی دارند.

آمریکا بیش از 70 بسته تحریمی علیه روسیه وضع کرده است و از پیمان منع گسترش موشک های هسته ای کوتاه و میان برد با روسیه نیز خارج شده است و در قالب ناتو هر روز بر حضور نظامی خود در نزدیکی مرزهای غربی روسیه می افزاید و اعلام کرده که در نظر دارد سامانه دفاع موشکی خود را در نقاط مختلف جهان تقویت کند مگر اینکه چین و دیگر کشورها هم به مذاکرات موشکی آمریکا و روسیه بپیوندند. ایرنا

کد خبر 454479 برچسب‌ها روسیه سازمان ملل

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: روسیه سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۵۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید: سیاست آمریکا درباره جنگ غزه تغییر نکرده است

قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره غزه امروز (دوشنبه) با ۱۴ رای موافق و رای ممتنع آمریکا به تصویب رسید. گرچه تل آویو انتظار داشت واشنگتن این قطعنامه را وتو کند، اما مقامات آمریکایی با رای ممتنع در این زمینه، سیاست دو پهلوی خود را نشان دادند. 

به گزارش الجزیره، کاخ سفید امروز اعلام کرد علی رغم رای ممتنع به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در غزه، سیاست آمریکا در قبال این موضوع تغییری نمی‌کند. 

جان کربی، سخنگوی کاخ سفید در این باره گفت: رای ممتنع ما به این قطعنامه به معنای تغییر در سیاست‌های ما پیرامون این موضوع نیست. با این حال، به دلیل آنکه قطعنامه نهایی فاقد زبان مورد نظر ما از جمله محکوم کردن حماس به دلیل حمله هفتم اکتبر بود، ما به آن رای ممتنع داده و از رای موافق به آن اجتناب کردیم. 

کربی در ادامه با اشاره به ادامه یافتن حمایت‌های تمام قد آمریکا از رژیم صهیونیستی، افزود: مقامات آمریکایی به شدت از تصمیم نتانیاهو برای لغو اعزام مشاوران اسراییلی به واشنگتن برای رایزنی پیرامون عملیات در رفح ناامید هستند.

رسانه‌های صهیونیست پیشتر گزارش داده بودند نتانیاهو تهدید کرده اگر واشنگتن قطعنامه فعلی که خواستار آتش بس فوری در غزه است را وتو نکند، وی دیدار با هیات اعزامی کاخ سفید به تل آویو را لغو خواهد کرد. 

براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، هیات کاخ سفید به رهبری ران درمر، وزیر امور استراتژیک؛ و تزاچی هانگبی، مشاور امنیت ملی قرار بود با نتانیاهو دیدار داشته باشند، اما اکنون نخست وزیر رژیم صهیونیستی منتظر نتیجه نشست شورای امنیت برای نهایی کردن این دیدار است. 

گفتنی است پیش از این آمریکا ۳ بار قطعنامه‌های پیشنهادی از سوی سایر اعضای شورای امنیت را به دلیل درخواست اسرائیل وتو کرده بود. تمامی این قطعنامه‌ها خواستار استقرار آتش بس فوری در غزه بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • معاریو: نتانیاهو همانند یک کودک پرخاشگر رفتار می‌کند
  • چند بازیکن استقلال به دنبال تغییر نظر نکو! (عکس)
  • تحولات اوکراین|گزارش سازمان ملل درباره شکنجه اسرای روس
  • نتانیاهو به دنبال چراغ سبز آمریکا برای حمله به رفح
  • روسیه: قطعنامه شورای امنیت در خصوص جنگ غزه باید اجرا شود | دلیل وتوی قطعنامه آمریکا مشخص شد
  • روسیه: قطعنامه آتش‌بس غزه برای همه طرف‌ها الزام‌آور است
  • تغییر موضع فوتبال فرانسه درباره حمله تروریستی مسکو
  • آنتونوف: روسیه به‌جای آمریکا با دوستان خود همکاری امنیتی می‌کند
  • کاخ سفید: سیاست آمریکا درباره غزه تغییر نکرده است
  • کاخ سفید: سیاست آمریکا درباره جنگ غزه تغییر نکرده است