Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا آیین عاشورای حسینی ظهر امروز سه شنبه با حضور صدها ایرانی در سفارت جمهوری اسلامی در پکن و کنسولگری های ایران در شهرهای گوانجو و شانگهای برگزار شد.

در آیین روز عاشورا در پکن، پس از قرائت زیارت عاشورا یکی از روحانیون محلی درباره قیام اباعبدالله الحسین (ع) و وقایع کربلا و همچنین موضوعات اخلاقی در اسلام سخنرانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش های دریافتی، ایرانیان مقیم شهرهای گوانگجو و شانگهای در چین نیز با حضور در کنسولگری های جمهوری اسلامی ایران، ضمن برگزاری مراسم عزاداری، یاد و خاطره شهدای کربلا را گرامی داشتند.

در آیین عاشورای حسینی در گوانجو، ایرانیان و شیعیان مقیم گوانجو، با برگزاری مراسم پرشکوه عزاداری در هیات محبین اهل بیت (ع) گوانجو در مسجد هائوپن، به یاد مظلومیت اباعبدالله الحسین بر سر و سینه زدند و گریستند.

همچنین پس از این مراسم، عزاداران حسینی همچون سال های گذشته، با حضور هماهنگ در مرکز انتقال خون گوانجو، با تاسی از فرهنگ ایثار حسینی، خون خود را اهدا کردند و فرهنگ نوعدوستی ایرانی-اسلامی را به نمایش گذاشتند.

در مراسم عزاداری امسال، علاوه بر ایرانیان تعدادی از شیعیان مقیم و مسافر از کشورهای هند، پاکستان و جمهوری آذربایجان و برخی کشورهای عربی نظیر عراق و لبنان نیز شرکت داشتند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چین ایران عاشورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۶۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحاد روزافزون نیروهای مسلح موجب عصبانیت دشمنان شده است

به گزارش خبرآنلاین از مازندران، سید محمود حسینی پور امروز در مراسم روز ارتش در ساری با عنوان اینکه اتحاد روزافزون نیروهای مسلح موجب عصبانیت دشمنان شده است، اظهار کرد: نیروهای مسلح به برکت جمهوری اسلامی ایران مکتبی و نمایشگاهی از ارتش الهی و اسلامی هستند.

استاندار مازندران تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی در طول تاریخ انقلاب، روزهای بزرگ و به یادماندنی برای ایرانیان رقم زده است.

این مسئول با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران مردمی‌ترین ارتش دنیا است و ولایتپذیری و مردم‌پایه بودن در صحنه‌های مختلف را به اثبات رسانده است، گفت: نقش ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست حضرت امام راحل مدال افتخار رضایت را بر سینه ارتش جمهوری اسلامی ایران نقش بستند و ارتش در پیروزی انقلاب، همانند برق و صاعقه بر سر توطئه‌گران وارد آمد.

حسینی پور افزود: ارتش در حماسه هشت سال دفاع مقدس در کنار سایر نیروهای مسلح و مردم برابر همه جهانخواران ایستادند و اتحاد روز افزون نیروهای مسلح سبب عصبانیت دشمنان شده است.

وی، نیروهای مسلح را از عناصر قدرت جمهوری اسلامی در منطقه برشمرد و گفت: به برکت جمهوری اسلامی ایران قدرت نیروهای مسلح برگرفته از ایمان، فرماندهی هوشمندانه و مردمی بودن است.

نماینده عالی دولت در مازندران با اظهار اینکه ارتش با رویکرد معنوی و ارزشی دچار دگرگونی اساسی شده و به انواع تجهیزات مدرن و هوشمند مجهز شده است، خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی در کنار سایر نیروهای مسلح دارای استقلال تصمیم گیری و اراده در انجام کار است.

حسینی پور اظهار کرد: اقتدار نیروهای مسلح هیمنه دشمنان را که برای ملت ایران شاخ و شانه می‌کشند، درهم می‌شکند و امنیت، اقتدار ایران اسلامی بر پایه نیروهای مؤمن و مقتدر هرگز قابل خدشه نیست.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896340

دیگر خبرها

  • یادواره شهیدان دارا و رئیسی در بخش تخت بندرعباس
  • اجتماع بزرگ میثاق با شهیدان و بیعت با ولایت ۲ برگزار شد
  • آیین اختتامیه دهمین هفته هنر انقلاب آغاز شد/چهره‌های هنر انقلاب تجلیل شدند
  • بازتاب آیین روز ارتش ایران در رسانه‌های خارجی/ ترس متحدان اسرائیل از توان موشکی تهران
  • دنیا مبهوت اقتدار ایران
  • حضور متفاوت زنان پلیس در مراسم رژه ارتش | تصاویر
  • اتحاد روزافزون نیروهای مسلح موجب عصبانیت دشمنان شده است
  • چشم دنیا مبهوت اقتدار جمهوری اسلامی است
  • حمله ایران به اسرائیل تاریخ ساز شد و باعث فخر و مباهات ما ایرانیان است
  • ثنای ایرانیان مقیم خارج