Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا؛ آیت‌الله سیداحمد میرعمادی در جلسه هماهنگی برپایی نماز ظهر عاشورا، اظهار کرد: در نزد خداوند هیچ واجبی بالاتر از نماز نیست چراکه نماز مهم‌ترین عامل نزدیکی به خدا و عامل قبولی اعمال و مرز بین اسلام و کفر است.

وی با ذکر این مطلب که هیچ عاملی تاثیرگذارتر از نماز در اخلاق و تربیت انسان نیست، خاطرنشان کرد: اگر کسی بخواهد تاثیرگذاری در اخلاق و تربیت انسان داشته باشد عادت به نماز را ترویج دهد این در حالی بوده که نماز در تمام ادیان الهی بوده است و تمام پیامبران الهی مردم را دعوت به اقامه نماز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله میرعمادی نکته برجسته قیام امام حسین(ع) را اقامه نماز دانست و با تاکید بر لزوم اهتمام بیشتر و بهتر برای اقامه نماز ظهر عاشورا، ادامه داد: اوج زیبایی نهضت امام حسین(ع) اقامه نماز ظهر عاشورا است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه نماز ظهر عاشورا، اقامه نماز به تاسی از امام حسین(ع) است، اضافه کرد: نماز ظهر عاشورا اعلام وجود در پیروی از امام حسین(ع) است.

وی با بیان این مطلب که صدا و سیما باید شکوه و عظمت اقامه نماز ظهر عاشورا را به جهانیان نشان دهد، خاطرنشان کرد: انعکاس مراسم باشکوه نماز ظهر عاشورا نشان دادن عظمت امام حسین(ع) است.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با ذکر این مطلب که عزاداری امری مستحب اما اقامه نماز واجب است، اضافه کرد: در بحث ترویج و تبلیغ نماز ظهر عاشورا رسالت بر دوش صدا و سیما است مضاف بر این علت انتخاب پخش زنده نماز ظهر عاشورا مصلی الغدیر برای نشان دادن عظمت امام حسین(ع) است و به عنوان یک نماد است.

آیت‎الله میرعمادی ادامه داد: امروز از ابزار رسانه برای ترویج دین بهتر استفاده کنیم و ترویج فرهنگ نماز را به خوبی نشان دهیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امام حسین ترویج فرهنگ زیبایی عاشورا ولی فقیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۶۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ترویج فرهنگ زیبای همیاری همگانی در صیانت از محیط زیست

حجت الاسلام حسین حسین‌زاده در گفت وگو با خبرنگار مهر ضمن تأکید بر اهمیت صیانت از محیط‌زیست به تعریف محیط‌زیست پرداخت و آن را دربردارنده تمام مؤلفه‌های مؤثر بر حیات انسان توصیف کرد و اظهار داشت: محیط‌زیست را در دو سطح محیط پیرامونی زندگی انسان و بسترهای دیگر طبیعت می‌توان دنبال کرد.

وی بر لزوم بازشناسی دقیق الزامات صیانت از محیط‌زیست تأکید و درختکاری و کاشت نهال را از برجسته‌ترین توصیه‌های روایی برشمرد و خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و اله در روایتی می‌فرمایند؛ اگر قیامت فرارسد و در دست یکی از شما نهالی باشد، چنانچه بتواند برنخیزد تا آن را بکارد، باید آن را بکارد.

حجت‌الاسلام حسین‌زاده با بیان این که کاشت نهال و توسعه فرهنگ درخت‌کاری باید مورد اهتمام همگان از جمله ائمه جمعه قرار گیرد، اظهار داشت: دعوت به همکاری گروه‌های مختلف مردمی با منابع طبیعی در روز درختکاری از جمله مؤلفه‌های مؤثر بر ترویج فرهنگ زیبای همیاری همگانی در صیانت از محیط زیست است.

وی در ادامه تبیین برخی دیگر از مصادیق صیانت از محیط‌زیست به موضوع مهم آب اشاره کرد و اذعان داشت: پرهیز از کثیف و تباه سازی آب و دوری از آزار و اذیت حیوانات از سفارش‌هایی مبانی دینی است؛ چرا که همگان در برابر زمین، سرزمین و حیوانات مسئول هستیم و این مهم باید موردتوجه عموم جامعه قرار گیرد.

امام‌جمعه امامزاده عبدالله به مسئولیت گفتمانی ائمه جمعه در مواجهه با محیط‌زیست اشاره نمود و اذعان داشت: نیاز است تا ائمه جمعه در تمام مشارکت‌های عمومی و تخصصی عرصه محیط‌زیست حضوری فعال و جهادی داشته، میدان‌دار عرصه جهاد تبیین و فرهنگ‌سازی باشند.

وی به زیبایی‌های حضور ائمه جمعه در مناسبت‌های مختلف به‌ویژه عرصه صیانت از حیوانات و جمع‌آوری پسماند از محیط‌زیست اشاره نمود و خاطرنشان کرد: توجه متقابل به ظرفیت‌های موعظه و کارگاه بهترین راهکار جهاد تبیین و نهادینه‌سازی فرهنگ زیبای مدیریت پسماند و صیانت از محیط‌زیست است.

حجت‌الاسلام حسین‌زاده تصریح کرد: ائمه جمعه ضمن تبیین مباحث دینی و اجتماعی باید پرچم‌دار میدان‌های فرهنگ‌ساز بوده ورود علمی و عملی به فرهنگ‌سازی داشته باشند.

کد خبر 6087540

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • راه اندازی سومین مرکز تخصصی نماز کشور در استان؛بزودی
  • اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله مهدوی
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی
  • نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود
  • لزوم ترویج فرهنگ زیبای همیاری همگانی در صیانت از محیط زیست
  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد
  • حسین انصاریان‌: نماز جماعت در کشور به خط پایان رسیده است
  • چالش دانش‌آموزان مسلمان برای اقامه نماز در مدرسه‌ای در لندن