Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@21:11:56 GMT

فریاد یاحسین در ورامین طنین‌انداز شد

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۶۶۳۱۳

فریاد یاحسین در ورامین طنین‌انداز شد

به گزارش ایرنا، مردم شهرستان های ورامین، پاکدشت، پیشوا و قرچک از صبح سه شنبه با حضور در مساجد و حسینیه‌ها، پس از خواندن زیارت عاشورا و زیارت ناحیه مقدسه، با مرثیه‌خوانی و عزاداری به خیابان‌های شهر آمده و با حرکت در مسیرهای منتهی به آستان مقدس امامزادگان مدفون در این شهرستان ها، به سینه زنی و زنجیر زنی پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هیأت های سینه زنی و زنجیر زنی در خیابان های شهرها و روستاها به راه افتادند تا خود را برای عزاداری سید و سالار شهیدان به مزار امامزادگان مدفون در شهرستان ها برسانند.  
خیابانهای ورامین از ابتدای روز مملو از جمعیت عاشقی است که فریاد یا حسین(ع) و عزا و ماتم سر داده‌اند و کوچک و بزرگ، زن و مرد در عزای عزیز دل پیامبر اسلام بر سر و سینه زدند.
هیات‌های عزاداری در شهر ورامین و روستاهای اطراف در صفوفی منظم به سمت گلزار شهدای سید فتح الله، گلزار شهدای حسین رضا، امامزاده یحیی، امامزاده سکینه بانو و طاهر و مطهر خیرآباد حرکت کردند تا مراسم عاشورای حسینی را در این مکان‌های مقدس برپا نمایند.  


نیروهای سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری و نیروهای انتظامی در محل اجتماع عزاداران حضور داشته و امنیت مناطق مختلف را تأمین می کنند.
در آئینی سنی، مردم شهرستان ورامین با پخت حلیم، از هزاران نفر از عزاداران حسینی پذایریی و نذری خود را بین مردم توزیع کردند.
در شهرستان مقدس پیشوا  مدفن امامزاده جعفر (ع)  نیز زائران و مجاوران با حضور در صحن با صفای امامزاده جعفر (ع) به عزاداری پرداختند.
صدها هیأت عزاداری مقیم شهرستان و میهمان از سایر شهرستان ها که برای عرض ارادت و تسلیت به برادر  امام رضا(ع) وارد پیشوا شده اند، در فاصله چند کیلومتری تا صحن و سرای این امامزاده واجب‌التعظیم به صف ایستاده تا به نوبت وارد حرم شده و به عزاداری بپردازند.
در حاشیه برپایی مراسم عزاداری، شبیه خوانان با اجرای برنامه سنتی تعزیه، گوشه ای از مصائب اهل بیت عصمت و طهارت را به نمایش گذاشتند.
در شهرستان قرچک نیز هیات‌های عزاداری با حرکت به سمت آستان مقدس امامزاده بی‌بی‌زبیده و امامزاده ابراهیم ولی آباد به عزاداری و سینه زنی پرداختند.
تهرام/۷۲۵۴//۱۳۴۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پیشوا عاشورای حسینی ورامین محرم ۹۸ قرچک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۶۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش کنگره یادواره ۱۵ هزار شهید استان فارس در کازرون برگزار می‌شود

سرهنگ حیاتی فرمانده سپاه شهرستان کازرون اظهار کرد: پیش کنگره یادواره ۱۵ هزار شهید استان فارس با برپایی یادواره شهدای گردان حضرت زینب (س) فردا پنج شنبه ۶ اردیبهشت ماه در کانون شهید عسکری شهرستان کازرون بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌سود.

او ادامه داد: سخنران این یادواره فرمانده لشکر ۱۹ فجر سرهنک پاسدار ظهراب قنبری است و فرماندهان گردان در دوران دفاع مقدس نیز به روایتگری خواهند پرداخت. 

سرهنگ حیاتی افزود: گردان پیروز حضرت زینب (س) لشکر ۱۹ فجر در عملیات مختلف در ۸ سال دفاع مقدس ایفای ماموریت کرده که در این راه نزدیک به ۱۰۰ شهید تقدیم به نظام مقدس جمهوری اسلام کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ۱۳۸ صاحب ایده در رویداد شتاب قم با یکدیگر به رقابت پرداختند
  • مهاباد میزبان دو رویداد مهم ورزشی کشور در ماه جاری
  • فیلم| فریاد‌های این زن به خاطر ۴۰۰ هزار تومان، مشهد را لرزاند
  • دشت ارغوان طرقبه مشهد در یک روز بارانی + فیلم
  • پیش کنگره یادواره ۱۵ هزار شهید استان فارس در کازرون برگزار می‌شود
  • منشی درمانگاه روزی ۳۰ میلیون تومان سرقت می‌کرد
  • بررسی مشکلات بخش امامزاده حسن شهرستان فلارد
  • طنین زنگ زمین پاک در شاهرود
  • دسته عزاداری خدام حضرت عبدالعظیم (ع) روانه حرم شدند + فیلم
  • فیلم/ طنین صدای اذان در قلب آمریکا