Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@22:33:03 GMT

جوانان را با اهداف والای حسین(ع) آشنا کنیم

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۶۶۶۰۹

جوانان را با اهداف والای حسین(ع) آشنا کنیم

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی اسماعیل‌پور»، استاد حوزه علمیه نبی‌اکرم(ص)، رباره راهکارهای تبیین پیام‌های عاشورا برای نسل جوان و نقش علماء و ائمه جماعات در تبیین این پیام‌ها گفت: امام حسین(ع) چون چراغ پر فروغ است. ما پیرو مکتبی هستیم که بزرگترین حماسه تاریخ را آفریده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما، در راه آیینی گام برمی‌داریم که همه انسان‌های عدالت طلب و حق‌باور خداجو این راه را می‌ستایند.

استاد حوزه علمیه نبی‌اکرم(ص) تهران افزود: ما اگر بخواهیم نهضت تاریخ ساز عاشورا در گذر زمان و جاری لحظه‌های حیات همچنان جاودانه بماندة، بایدتلاش کنیم همه افراد بشر به ویژه جوانان، با اهداف والای حسین (ع) آشنا شوند.

امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) ستارخان بیان کرد: اگر نگاهی گذرا به حماسه بزرگی که سال ۶۰ هجری در ساحل فرات توسط  معمار بزرگ کربلا رخ داد، داشته باشیم اهمیت آن را خواهیم شناخت و از اعماق قلب و ژرفای روحمان درود می‌فرستیم به شهیدان کوی عشق و شهادت که چنین حرکت بزرگی را انجام دادند و باگروهی اندک در برابر حاکمان غاصب ایستادند و باجان پاک و خون سرخشان به تاریخ و انسانیت شرف و اعتبار بخشیدند. هنوز ندای حق طلبی و عدالت‌خواهی زاده زهرا (س) به گوش می‌رسد «الا ترون الی الحق لایعمل به والی الباطل لا یتنهی عنه ......» آیا نمی‌نگرید که به حق عمل نمی‌شود و کسی از باطل جلوگیری نمی‌کند در این شرایط اگر انسان آزاده‌ای بمیرد سزاوار است و زیستن با ستمگران غیر از درد و رنج نخواهد بود.

این کارشناس دینی ادامه داد: پیام عاشورا و سخن یاران امام حسین (ع) به تعبیر امام صادق (ع) جهل‌زدایی و ایجاد آگاهی بود و هدف والا ایشان قرارگرفتن انسانیت در راستای هدایت و مسیر رشد و پویایی واعتلای وجودی  تک تک افراد بشر بود «و بذل مهجته فیک لیستنقذ عبادک من الجهالة وحیرت الضلالة» امام حسین (ع) خون قلبش را در را خدا بخشید تا بندگان خدا را ازجهل وگمراهی نجات بخشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی اسماعیل‌پور با تاکید بر اینکه دانشوران، فرهیختگان، فرزانگان و عالمان دین به ویژه امامان جمعه و جماعت در آگاهی بخشیدن و آشنا کردن مردم نسبت به این قیام جاوید و نهضت مانا نقش بسیار مهمی را بردوش دارند گفتند: از این فرصت طلایی بهره‌مند شوید و همگان را به ویژه نسل جوان را با اهداف متعالی آن آشنا سازید.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حوزه علمیه رشد عاشورا قلب مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۶۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام ویژه حزب‌الله به اسرائیل!

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا شبکه المیادین در گزارشی با عنوان «سرنگونی پهپادهای اسرائیلی به دست حزب الله؛ پیام‌ها و مفاهیم» گفت: مقاومت اسلامی لبنان موفق به ساقط کردن ۵ پهپاد از ابتدای جنگ شده است که این، پیام‌هایی طبق رفتار عملیاتی حزب الله دارد، اما این پیام‌ها چیست؟

«هانی الدالی» کارشناس مسائل مقاومت فلسطین در گفت‌وگو با این شبکه به تشریح این پیام‌ها و پیامدهای سرنگونی پهپادها برای ارتش اشغالگر پرداخت و گفت: حزب الله دامنه عملیات خود را در چارچوب نبرد چالشی و ارسال پیام‌های نظامی به دشمن گسترش می‌دهد که این بر عرصه سیاسی و واقعیت میدانی تاثیرگذار است.

وی تاکید کرد: اقدامات نظامی حزب الله در راستای اظهار برتری در برابر ارتش اشغالگر است و حزب الله در راستای بهبود وضعیت و آزمودن توان دفاعی خود در زمین و آسمان حرکت می‌کند.

الدالی درباره پیام‌ها و مفاهیم سرنگونی پهپادها به دست حزب الله تصریح کرد: شواهد بیانگر این است که حزب الله سامانه هشداردهنده پیشرفته‌ای در اختیار دارد که آن را قادر می‌سازد تا اهداف هوایی متخاصم را شناسایی کند. این سامانه به مقاومت لبنان امکان می‌دهد تا موقعیت هوایی را به شکل پیشرفته ارزیابی و ترسیم کند. سامانه‌های دفاعی پیشرفته‌ای که حزب الله در اختیار دارد آن را قادر می‌سازد که این نوع پهپادها به ویژه «هرمس ۹۰۰» بسیار پیشرفته و گرانقیمت را که اشغالگران آن را «ستاره پیشگام» می‌نامند، سرنگون کند.

الدالی افزود: این همچنین سبب محرومیت اشغالگران از برتری هوایی و اطلاعاتی در آسمان و صحنه عملیاتی می‌شود و قدرت جمع آوری اطلاعات از فرماندهان و نیروهای مقاومت و امکانات آنها را از کار می‌اندازد.

وی تاکید کرد: علاوه بر این، تاثیر روحی بر دشمن صهیونیست و جبهه داخلی آنها دارد و در مقابل، روحیه مقاومت لبنان و حامیان آن را بالا می‌برد.

مقاومت اسلامی لبنان یکشنبه شب یک پهپاد اسرائیلی از نوع هرمز ۴۵۰ را بر فراز جنوب لبنان سرنگون کرد.

«عمیر بوحبوط» تحلیلگر نظامی رسانه صهیونیستی «واللا» با اشاره به سرنگونی پهپاد این رژیم به دست حزب الله لبنان و ضربات مهلک حزب الله در منطقه عرب العرامشه در شمال فلسطین اشغالی به اشغالگران گفته بود: حزب الله ضربه مهلکی به اسرائیل وارد کرده است.

وی درباره از دست رفتن برتری هوایی در لبنان هشدار داده و آن را عاملی برای کاهش توان جمع آوری این رژیم دانسته و اذعان کرده بود: ما با مشکل بزرگی روبرو هستیم.

کد خبر 846750 برچسب‌ها ویژه ورزشی اسرائیل لبنان - حزب الله

دیگر خبرها

  • پیام ویژه حزب‌الله به اسرائیل!
  • آتش سوزی انبار داروی بیمارستان امام حسین
  • آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین تهران
  • علت آتش‌سوزی در انبار بیمارستان امام حسین چه بود؟/ عکس
  • پذیرش سطح عالی و مقطع خارج مدرسه عالی فقه و اصول امام حسین(ع) قم
  • توییت محسن رضایی دباره پیام امام به فرماندهان سپاه
  • سپاه سدی آهنین در مقابل اهداف شوم دشمن است
  • جایگاه ورزش جزیره خارگ ارتقا یافت
  • سپاه نهادی برای پیاده کردن اهداف والای انقلاب اسلامی است
  • سپاه نهادی در جهت پیاده کردن اهداف والای انقلاب اسلامی است