Web Analytics Made Easy - Statcounter

توپچی های لندن نقل و انتقالات خوبی را پشت سر گذاشتند اما آنها در خط دفاعی می توانستند بهتر عمل کنند.

طرفداری - تیم اونای امری توانایی باز کردن دروازه هر تیمی در لیگ برتر را دارد اما نگه داشتن برتری تا پایان بازی، تبدیل به معضل آرسنال شده است.

به نقل از نشنال اسپورت و به قلم ریچارد جولی، آرسنال در تمام طول مسابقه دربی شمال لندن، 26 شوت به سمت دروازه حریف شلیک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در میان تمام آمارها این چشم‌گیرترین نکته این دربی جذاب بود. احتمالاً این طور به نظر می‌آید که این آمار بسیار نادر است اما تنها دو هفته قبل، منچسترسیتی در دیدار مقابل تاتنهام 30 ضربه به سمت دروازه حریف زده بود. این دردر حالی بود که فینال لیگ قهرمانان سال قبل به هیچ‌ وجه به این بمباران شباهتی نداشت.

با این حال، پاداش آرسنال هم به مانند منچسترسیتی از این تعداد حمله تنها دریافت یک امتیاز پس از یک تساوی 2-2 بود. در دربی شمال لندن امتیازات به صورت برابر تقسیم شدند و البته یک نبرد طولانی به درازای یک فصل در پیش است. اصلی‌ترین رقیب آرسنال برای به اتمام رساندن فصل در 4 جایگاه اول و کسب سهمیه لیگ قهرمانان، تاتنهام نیست؛ همینطور منچستریونایتد یا چلسی، بلکه خود آنها هستند.

یک سوال وجود دارد؛ آیا در بازی‌های حساس خط حمله قوی و بی‌رحم آنها می‌تواند گل‌های بیشتری از گل‌هایی که خط دفاع متزلزل و نامنظم آنها دریافت می‌کند، به ثمر برساند؟

شواهدی که در چند هفته آغازین لیگ به دست آمده، چندان امیدوار کننده نیست. بازی‌های آرسنال مقابل تاتنهام و لیورپول مهیج‌ترین و سرگرم‌ کننده‌ترین نمایش هرکدام از بازی‌های 6 تیم بالای جدولی بوده است.

دو هفته گذشته فوتبال انگلیس، اتفاقات درماتیک زیادی را برای ما رقم زد؛ البته به حساب تیم آرسنال. اگر دریافت 5 گل در دو هفته به اندازه کافی بد نیست، واکنش آنها به دریافت این گل ها،  از آن هم بدتر است.

از آغاز فصل گذشته، تنها تیم برایتون در بازی‌های خارج از خانه مرتکب پنالتی‌های بیشتری از آرسنال شده است. این نشان‌دهنده دلیل آن است که چرا پس از تلاش شدید داوید لوییز برای ارتکاب خطای بی دلیل بر روی محمد صلاح، گرانیت ژاکا با یک جهش ناگهانی به سمت سون هیونگ مین مرتکب یک خطای احمقانه-راه مؤدبانه‌تری برای توصیف آن وجود ندارد-شد.

در 3 فصل گذشته لیگ برتر هیچ بازیکنی به اندازه گرانیت ژاکا به حریفان پنالتی تقدیم نکرده و آمار نشان می‌دهد او هیچ‌وقت درس نمی‌گیرد؛ همانطور که داوید لوییز 10 دقیقه عذاب‌آور را در آنفیلد تجربه کرد.

بعد از آنها سوکراتیس پاپاستوپولوس حضور دارد که با اختلاف ضعیف‌ترین عملکرد بین مدافعان در 6 تیم بزرگ لیگ برتر را به خود اختصاص داده است. این بازیکن یونانی یک باور خودخواهانه دارد که می‌تواند به تنهایی همه چیز را درست کند اما بسیاری از مدارک اثبات می‌کنند دخالت او می‌تواند باعث بدتر شدن شرایط بشود.

اشتباهات او بیشتر از آن است که بتوان تمام آنها را قضاوت کرد. گل اول تاتنهام که توسط کریستین اریکسن به ثمر رسید، تقصیر او بود. او در بدترین خصوصیاتِ داوید لوییز، با او شریک است اما از خصوصیات خوب او بهره‌ای نبرده است.

در تیم آرسنال یک مثلث شجاع وجود داشته که آنها را به پیروزی‌های قابل اعتمادی رسانده‌ است. با توجه به شکوفایی خط حمله آنها، به نظر تنها چیزی که آرسنال به آن احتیاج دارد، استحکام در قلب دفاعی تیم است اما به جای آن، زوج دفاع میانی و هافبک با‌ تجربه‌تر آنها از مشکل عدم تمرکز در میدان رنج می‌برند. آنها که باید از اوبامیانگ، لاکازت و نیکولاس پپه حمایت کنند، در بسیاری از صحنه‌ها در این امر ناموفق هستند.

درواقع یکی معضلات آرسنال نبود بازیکن بزرگتر در این تیم است و آنهایی که به عنوان بازیکنان با تجربه باید قلب تپنده تیم باشند، در تصمیم گیری‌های خود پر اشتباه نشان داده‌اند.

می‌توان یک نمونه برعکس را مثال زد؛ جایی که متئو گوندوزی 20 ساله در نبرد شنبه شب، درحالیکه از حریف 2-0 عقب بودند آنها را به مسیر درست برگرداند. وجود او باعث می‌شود تا آرسنال اعتماد بیشتری برای خرید بازیکنان جوان داشته باشد.

بدون شک اعتبار راب هولدینگ به درستی پس از نمایش‌های خوب فصل پیش افزایش یافته است و پس از دوری طولانی مدت از میادین، انتظارات از او بالاست اما نباید انتظار داشت که یک دفاع وسط جوان، آرامش را به خط دفاع آشفته آرسنال برگرداند.

در مورد کیران تیرنی و هکتور بیرین باید گفت آنها مدافعان کناری سطح بالایی هستند که به زودی شرایط حضور در میدان را پیدا خواهند کرد اما قدرت خط دفاعی هر تیم از مرکز آن نشأت می‌گیرد.

در همین حین، داوید لوییز در تلاش است تا دیدگاه‌ طرفداران را نسبت به خود تغییر دهد. درست چند هفته قبل از آنکه او در دفاع 3 نفره آنتونیو کونته (در تیم چلسی) به عنوان یک معجزه ظهور بکند، یک بازی تأسف‌آور را در استادیوم امارات سپری کرد. او نشان داده که می‌تواند به عنوان یک کاتالیزور در تیم عمل کند: چه در مسیر پیشرفت یا پسرفت. یک کامبک و یک خط آتش فوق‌العاده باعث شدند تا شکست در این دربی با تساوی عوض شوند اما مشکلات بنیادین همچنان وجود دارند.

داوید لوییز پس از بازی شنبه شب گفت : «مدافعان باید مسئولیت پذیر باشند» این جمله خوبی است اما همواره عمل کردن مهم‌تر است.

 

ارسالی شایان نقشبندی برای طرفداری

نوشته ریچارد جولی از نشنال اسپورت

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۶۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شگفتی بزرگ در جام ملت‌های فوتسال آسیا/ رقیب ایران در مسیر قهرمانی حذف شد

تیم ملی فوتبال ژاپن با حذف از مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا شگفتی بزرگ این مسابقات را رقم زد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، در ادامه رقابت‌های فوتسال جام ملت‌های آسیا که در تایلند در حال برگزاری است، تیم‌ملی ژاپن با تساوی یک بر یک مقابل تاجیکستان از صعود به مرحله حذفی بازماند و از دور مسابقات کنار رفت.

تیم‌ملی فوتسال ژاپن که عنوان قهرمان دوره گذشته جام ملت‌ها را در اختیار دارد و رقیب اصلی ایران برای قهرمانی به حساب می‌آید خیلی زود از دور مسابقات حذف شد تا شانس شاگردان شمسایی برای رسیدن به عنوان قهرمانی بیشتر از پیش شود.

بازی‌های سوم گروه C جام ملت‌های آسیا از ساعت ۱۵:۳۰ امروز بطور همزمان با برگزاری دو دیدار پیگیری شد. در یکی از این دیدار‌ها تیم ملی فوتسال ژاپن به مصاف تاجیکستان رفت که با تساوی یک - یک به اتمام رسید تا ژاپن برای نخستین بار طعم حذف از مرحله گروهی جام ملت‌ها را تجربه کند و تاجیک‌ها به شگفتی سازی خود در این دوره از مسابقات ادامه دهند.

در دیگر دیدار هم قرقیزستان و کره جنوبی به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با تساوی ۵ - ۵ به پایان رسید.



شگفتی بزرگ در جام ملت‌های فوتسال آسیا/ رقیب ایران در مسیر قهرمانی حذف شد

با توجه به نتیجه بازی‌های امروز تاجیکستان و قرقیزستان ۵ امتیازی شدند تا به عنوان تیم‌های اول و دوم راهی مرحله بعدی شوند. ژاپن نیز با چهار و و کره جنوبی با یک امتیاز حذف شدند.

در ادامه این رقابت‌ها و از ساعت ۱۷:۳۰ هم ۲ دیدار در گروه D برگزار خواهد شد و تیم ملی فوتسال ایران به مصاف کویت می‌رود و افغانستان با بحرین دیدار خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ستاره رئال در انتظار بایرن مونیخ پرستاره!
  • کاهش 25 درصدی دستمزد اریک تن هاخ در صورت عدم کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا
  • تاکید ستاره بایرن مونیخ: جایی نمی‌روم
  • طعنه هواداران چلسی به آرسنال؛ جام لیگ قهرمانان در استادیوم امارات رؤیت شد! + عکس
  • واکنش سردار بعد از گلزنی و شکست رم
  • آاس رم ۱ - ۳ بولونیا/ گلزنی آزمون برای فرار از شکست کافی نبود+ فیلم
  • آاس رم 1-3 بولونیا؛ چه تیمی شایسته‌تر از بولونیا برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا؟
  • موفقیت بهای سنگینی دارد؛ «ستارگان نفس بریده»
  • آرتتا باشد زیبا است، مورینیو باشد اتوبوس دوطبقه!‏
  • شگفتی بزرگ در جام ملت‌های فوتسال آسیا/ رقیب ایران در مسیر قهرمانی حذف شد