Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،حسن اسلامی راد دبیر ستاد اربعین استان سمنان در نشست اعضای این ستاد گفت: طبق مصوبات ملی ستاد اربعین هنگام رفت علاوه بر اعزام کاروانی، امکان مراجعه انفرادی هم به مرز مهران فراهم می‌شود، اما در مسیر برگشت یک مرحله زائران از مرز به کرمانشاه منتقل می‌شوند و از آنجا با اتوبوس‌ها به استان بر می‌گردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به تغییرات کلی در محل اسکان زائران در کربلا و نجف افزود: صحن حضرت زهرا (س) در کربلا که سال‌های گذشته محل اسکان اکثر کاروان‌های استان سمنان بود در اربعین ۹۸ بعلت تکمیل شدن به محدوده تحت نظارت کشور عراق تحویل شده است و مکان‌های جدید در قالب جدول زمان بندی به زائران اعلام خواهد شد.

اسلامی راد پیش بینی کرد، امسال بعلت حذف ویزا از مدارک خروج، میزان زائران هم استانی برای آئین اربعین تا ۲ برابر افزایش یابد و به همین دلیل موکب ستاد اجرایی فرمان امام خمینی از استان سمنان بعنوان معین استان ایلام، در مرز مهران آماده پذیرایی از ۶ هزار زائر در روز است.

به گفته دبیر ستاد اربعین استان سمنان، طبق برآورد‌های اولیه ستاد اربعین، استان سمنان متولی اسکان ۴۸ زائر و سهمیه تغذیه ۴۲ هزار زائر در شبانه روز است و تا کنون هزار و ۵۰۰ خادم در قالب ۳۴ موکب از این استان مهیای خدمات رسانی در راهپیمایی اربعین ۹۸ هستند.

گفتنی است، در نشست اعضای ستاد اربعین همچنین رابط اعزام و استقرار موکب‌های استان سمنان در مرز مهران، کربلا و نجف بررسی شد.

انتهای پیام / ر

نشست اعضای ستاد اربعین استان سمنان برگزار شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محرم 98 استانداری ائمه اطهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۷۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل تردد معلولان در مسجد الحرام

ه نقل از جولات، مسیرهای رنگی که برای عبور ویلچر اختصاص داده شده است، از منطقه غزه در حومه مکه مکرمه آغاز شده و به صحن‌های شمالی مسجد الحرام می‌رسد. بدین وسیله معلولان دارای ویلچر می‌توانند برای انجام مناسک حج به سهولت و با آرامش وارد مسجد الحرام شوند. این مسیرهای رنگی مجاور مسیر زائران پیاده بیت‌الله الحرام و در کنار طرح توسعه شمالی مسجد الحرام است که با علامت‌های خاصی که بر روی زمین قرار داده شده مشخص شده است تا معلولان دارای ویلچر را به سمت مسجد الحرام هدایت کند. مسیرهای برگشت نیز با خطوط و فلش‌هایی مشخص شده‌اند تا ورود و خروج به مسجد الحرام برای این گروه تسهیل شود. مسیرهای ویژه زائران ویلچری عبارتند از: دو مسیر شمال مسجد الحرام که به صورت رنگی جدا شده است که از پل حجون تا صحن‌های حرم مسجد الحرام ادامه دارد و در کنار مسیر زائران پیاده با علامت‌هایی مشخص شده است. منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

دیگر خبرها

  • تردد بیش از ۳ میلیون وسیله نقلیه در محور‌های استان سمنان
  • انتصاب جدید در سازمان صدا و سیما
  • بارش باران در اقصی نقاط استان سمنان/ جاده ها لغزنده هستند
  • نشست اعضای ستاد شورای اطلاع رسانی استان با دستورکار تبیین شعار سال
  • تسهیل تردد معلولان در مسجد الحرام
  • تردد ۳.۵ میلیون وسیله نقلیه در محورهای استان سمنان
  • حال خوب| خوشحالی مردم «حُمِیل» از سیل جمعیت زائران اربعین
  • شیخ اکبری، رئیس ستاد حج و زیارت و اربعین رسانه ملی شد
  • شیخ اکبری رئیس ستاد حج و زیارت و اربعین صدا و سیما شد
  • شیخ اکبری، مشاور رئیس سازمان و رئیس ستاد حج و زیارت و اربعین رسانه ملی شد