Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@16:32:21 GMT

فراملی بودن عزاداری‌های اردبیل/ امامت اساس اسلام است

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۶۸۱۸۸

فراملی بودن عزاداری‌های اردبیل/ امامت اساس اسلام است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام غلامرضا باوقار عصر سه شنبه در اجتماع بزرگ عزاداران عاشورای حسینی اردبیل در میدان عالی قاپو عنوان کرد: از سالیان دور عزاداری‌های اردبیل فراملی بوده و در اقصی نقاط جهان شناخته شده است.

وی افزود: عزاداران اردبیلی در جای جای این استان با اتحاد و انسجام خاصی در برنامه‌ها حاضر شده و ارادت خود را به ساحت مقدس ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش ثابت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در مشگین‌شهر به تشریح رسالت‌های مهم قیام امام حسین (ع) پرداخت و ادامه داد: از جمله اهداف مهمی که در قیام عاشورا دنبال می‌شد، برپا نگه داشتن ارکان اسلام و شناساندن اهمیت امامت به عنوان اساس دین بود.

باوقار ادامه داد: بنا به روایات اسلامی، دین درخت پرثمری از اعتقادات و بایدها و نبایدهایی بوده که اصل آن را ایمان، ریشه آن نماز، آب آن زکات، شاخه‌هایش روزه، برگهایش حسن خلق و ثمره آن ترک معصیت است و به هر اندازه باورهای اصیل دینی تقویت شود دستیابی به این اهداف نیز امکان پذیر خواهد شد.

وی با بیان اینکه تمام رفتارها و کردارها باید بوی دین بدهد، افزود: تکامل دین با موضوع ولایت بوده و یکی از رسالت‌های مهم امام حسین (ع) نیز شناساندن امام و ولایت عنوان شده است.

امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر با بیان اینکه رسالت سیدالشهدا در جامعه باید به خوبی تبیین و معرفی شود، افزود: در جامعه‌ای که مردم به اجرای احکام دینی آن حساس نباشند، حیات دین نیز به مخاطره خواهد افتاد.

به گفته وی جاری ساختن رسالت‌های عملی و اجرایی سید الشهدا (ع) در زندگی چراغ راه و عامل مصون نگه داشتن جامعه از ناهنجاری و بدعت‌ها خواهد بود.

کد خبر 4715413

منبع: مهر

کلیدواژه: مشگین شهر امامت عاشورا ماه محرم بوشهر قزوین شیراز هفته دولت مراسم عزاداری ایلام عاشورا گرگان شهرکرد خرم آباد اربعین حسینی خطبه های نماز جمعه ماه محرم و صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۸۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر جنگ شناختی مهم‌ترین درس امام حسن(ع) برای امروز ما

خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ تاریخ زندگی امام حسن مجتبی علیه‌السلام برای ما درس‌های متعدد و فراوانی دارد، درس استقامت و صبر، درس بصیرت، درس اخلاق و حسن خلق و درس‌های متعدد دیگر از جمله اموری است که می‌تواند برای امروز ما بسیار نقش‌آفرین باشد.

اما به نظر می‌رسد برخی از درس‌های زندگی آن امام بزرگوار برای امروز ما از اهمیت بیشتری برخوردار باشد و یکی از مهم‌ترین درس‌های تاریخ امام حسن علیه‌السلام این است که باوجود اینکه پیامبر عظیم‌الشأن اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم پیوسته تأکید کرده بودند که امام حسن و امام حسین علیهم‌السلام چه قیام کنند و چه قعود، امام هستند و با این بیان رفتار امام حسن علیه‌السلام را صددرصد تأیید کرده بودند، اما متأسفانه در اثر شایعات و توطئه‌ها و طراحی‌های حاکمان غاصب و ظالم و جهل و خیانت عده‌ای دیگر، نسبت‌هایی به امام حسن علیه‌السلام داده می‌شد که با عظمت شأن امامت سنخیتی نداشت و انسان‌های ساده‌لوحی وجود داشتند که این حرف‌ها را باور می‌کردند.

این خطری است که امروز هم ما را تهدید می‌کند. وقتی امام معصومی که عصمت و عظمت او در دنیا و آخرت مورد تصریح پیامبر اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم و تأکید امیرالمومنین و حضرت زهرا قرار گرفته، اینگونه مورد هجوم ناجوانمردانه شایعات قرار می‌گیرد تکلیف دیگران روشن است.

امروز ما در یک جنگ شناختی قرار داریم که براساس آن مسلم‌ترین اصول انقلاب ما که برآمده از مبانی مستحکم اسلامی است مورد تهدید و دست‌اندازی عده‌ای هتاک قرار گرفته و وظیفه انسان‌های اهل شناخت و حکیم این است که سایرین را نسبت به این توطئه هشیار کنند و اجازه ندهند کسانی مزدور و قلم به دست، مسلمات اسلام و انقلاب را مخدوش و ذهن پاک جوانان این آب و خاک را از واقعیات دور کنند و خدای نکرده انقلابی که در اثر خون صد‌ها هزار شهید به این رشد و عظمت رسیده، دوباره به انواع تفکر‌های جعلی مبتلا گرداند. امید است اندیشمندان دلسوز و دغدغه‌مند امروز آنچه وظیفه آنها در قبال مردم هست را بشناسند و انجام دهند.

مجتبی جعفری مدیرکل فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرهنگسرای نگین در منطقه ۱۲ اصفهان احداث می‌شود
  • آنچه از ما دریغ شده است خود ماییم/جغرافیا و جماعت تصوری ما چیست؟
  • مردم پایه و اساس ایجاد تحول در جامعه هستند
  • محفل انس با قرآن کریم با شرکت فعالانی از جامعه قرآنی استان اردبیل
  • پیامبر و اهل بیت رسالت هدایت و تهذیب امت را بر عهده داشتند
  • قرآن جامع‌ترین منبع پاسخگویی به نیاز بشریت است
  • تولید، تنها راهبرد حل مسائل جامعه
  • داغداری امت اسلام دراثر جنایت صهیونیست نسبت به زنان غزه
  • «تولید» تنها راهبرد مهم در حل مسائل جامعه است
  • خطر جنگ شناختی مهم‌ترین درس امام حسن(ع) برای امروز ما