Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با عاشورای حسینی استان خراسان جنوبی غرق در عزا و ماتم بود و مردم با حضور در هیئت‌های عزاداری در سوگ سرور و سالار شهیدان عزاداری کردند. ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۴ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، استان  خراسان جنوبی در سوگ امام حسین(ع) و یاران با وفایش لبریز از غم و ماتم است و همزمان با عاشورای حسینی مردم با حضور در هیئت‌های عزاداری در سوگ سرور و سالار شهیدان عزاداری  کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارادتمندان به ابا عبدالله الحسین(ع) در قالب هیئت‌های مذهبی در غم شهادت پسر فاطمه سلام الله علیها  عزاداری  کرده و به سر و سینه زدند.

آئین عزاداری روز دهم محرم‌الحرام در محلی به نام قتلگاه بیرجند مرکز خراسان جنوبی برگزار می‌شود که امروز هم قتلگاه شاهد حضور سیل عظیمی از دلدادگان به اباعبدالله(ع) و هیئت‌های عزاداری  بود.

امروز حضور شکوهمند مردم  بیرجند و هیئت‌های عزادار در قتلگاه تصویری از گودال قتلگاه را در ذهن متبلور می‌کند اما این حضور سرشار از یاری و فریاد لبیک یا حسین است در حالی که در گودی قتلگاه کسی به ندای «حل من ناصر ینصرنی» امام حسین(ع) پاسخی نداد.

امروز بار دیگر شور و شکوه مردم در عزاداری سید و سالار شهیدان کربلا وسعتی دیگر یافت و مردم با قلب‌هایی سراسر عشق و ارادت به خاندان اهل بیت(ع) آمده بودند بگویند ندای نهل من ناصر ینصرنی» امام حسین(ع) را پس از هزار و 400 سال با شعار «یا لیتنی کنت معک» لبیک گفته‌اند و درس آزادگی را از علمدار کربلا آموخته‌اند.

نمایش شکوه عزاداری پیروان اباعبدالله الحسین(ع) در عاشورای حسینی سنندج + تصاویرآئین‌های عزاداری عاشورا در سراسر استان سمنان برگزار شدگلستان| مراسم سنتی عزاداری کمر به کمر در شهرستان رامیان + تصاویرنماز  ظهر عاشورا  در مرکز استان و شهر بیرجند به امامت آیت الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند در قتلگاه و همچنین شهر و روستاهای مختلف استان در اول وقت اقامه و برگزار شد.

یک هزار و 270 هیئت‌ مذهبی در استان خراسان جنوبی در 11 شهرستان خراسان جنوبی با اجرای برنامه‌های متعدد عزاداری بار دیگر صحنه از شکوه وشور حسینی را به‌نمایش گذاشتند.

برگزاری آئین شبیه‌گردانی، تعزیه‌خوانی، مداحی و مرثیه‌خوانی، کاروان طفلان و جوانان کربلا از جمله برنامه‌هایی بود که در امروز در جای‌جای خراسان جنوبی جلوه دیگری به اجتماع عظیم  عاشورائیان داده بود.

این آئین‌ها هر ساله در دیگر نقاط خراسان جنوبی هم برگزار می‌شود که از آن می‌توان به حرکت نمادین کاروان نینوا، آئین سنتی بیل‌زنی در خوسف، شور حسینی و آئین شام غریبان در دیگر نقاط استان یاد کرد.

انتهای پیام/ح

R41348/P/S6,56/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۸۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش خیابانی «لکه‌های پاک»؛ بازتابی از حادثه عاشورای تاریخی حرم رضوی

کارگردان تئاتر خیابانی لکه‌های پاک گفت: نمایش خیابانی لکه‌های پاک تا سوم اردیبهشت در صحن سبزه میدان زنجان به ماجرای بمب گذاری عاشورای ۷۶ در حرم مطهر امام رضا (ع) می‌پردازد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، در روز‌های نخستین اردیبهشت ماه، صحن سبزه میدان شاهد اجرای نمایش خیابانی "لکه‌های پاک" خواهد بود. این نمایش که به کارگردانی فرشته جعفری و بازیگری او و مهدی روزبهانی به صحنه می‌رود، به یکی از تلخ‌ترین رویداد‌های تاریخ معاصر ایران یعنی بمب‌گذاری عاشورای سال ۷۶ در حرم مطهر امام رضا (ع)، می‌پردازد.

 

"لکه‌های پاک" با هدف ایجاد آگاهی و انعکاس احساسات و عواطف جامعه در قبال این حادثه، تلاش می‌کند تا با استفاده از زبان هنر، پیام صلح و دوستی را به مخاطبان خود منتقل کند.


جعفری، که هم در نقش کارگردان و هم بازیگر حضور دارد، با بهره‌گیری از تجربیات شخصی و تاریخی، سعی در بازآفرینی فضایی دارد که در آن تماشاگران می‌توانند با درد و رنج بازماندگان این فاجعه همدلی کنند.


این نمایش که در روز‌های اول، دوم و سوم اردیبهشت در محیط باز صحن سبزه میدان به اجرا درمی‌آید و در تاریخ‌های ۱۷ و ۱۸ اردیبهشت نیز در مدارس و دانشگاه‌های زنجان به نمایش گذاشته خواهد شد، این برنامه‌ریزی با هدف دسترسی گسترده‌تر مخاطبان و به ویژه جوانان به این اثر هنری صورت گرفته است.
جعفری و روزبهانی، با اجرایی پرشور و هنرمندانه، قصد دارند تا تأثیرگذاری عمیقی بر روی تماشاگران داشته باشند و آن‌ها را به تأمل و تفکر در مورد موضوعاتی، چون خشونت، تروریسم و تاثیرات آن بر جامعه وادارند. "لکه‌های پاک" نه تنها یک اثر هنری است، بلکه یک فراخوان برای صلح و همدلی در برابر خشونت و نفرت محسوب می‌شود.


با توجه به اهمیت موضوع و کیفیت بالای اجرایی، انتظار می‌رود که این نمایش توجه و استقبال گسترده‌ای را از سوی عموم مردم و به خصوص جامعه هنری به همراه داشته باشد. این نمایش، برای بازاندیشی و درک بهتر از تاریخ معاصر و نقش هنر در پرداختن به مسائل اجتماعی و تاریخی فرصتی را فراهم می‌کند.

دیگر خبرها

  • کشف جسد مردی در بیرجند
  • گلچینی از گل و گیاه ۵ استان کشور در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در بیرجند
  • گلچینی از گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • ۲۳۰۰ قطعه زمین ویژه‌ طرح جوانی جمعیت در بیرجند آماده واگذاری است
  • افتتاح اولین کتابخانه تخصصی مستقل کودک در خراسان جنوبی
  • حمایت ۳۰۰۰ میلیارد ریالی از طرح مسکن خراسان‌ جنوبی
  • نمایش خیابانی «لکه‌های پاک»؛ بازتابی از حادثه عاشورای تاریخی حرم رضوی
  • اهدای ۱۶۵ میلیارد ریال لوازم ضروری به نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • تدابیر جمهوری اسلامی، مانع مهندسی‌های دشمن است