Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون شطرنج، بازی اول از مرحله نخست رقابت های جام جهانی شطرنج امروز در خانتی مانسیسک روسیه برگزار شد و نمایندگان ایران برابر حریفان خود صاحب دو پیروزی، یک تساوی و یک شکست شدند.

امروز علیرضا فیروزجا سوپر استاد بزرگ شطرنج ایران توانست برابر پاشاکیان از ارمنستان به پیروزی برسد تا نخستین برد ایران در جام جهانی را بدست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرهام مقصودلو دیگر شطرنج باز پیروز ایران بود که توانست از سد چیگائف روس عبور کند. امروز طباطبایی هم برابر حریف مصری خود به تساوی رسید و قائم مقامی مقابل حریف قدرتمند چینی شکست را پذیرا شد.

نتایج کامل نمایندگان ایران در بازی اول مرحله نخست جام جهانی به شرح زیر است:
* علیرضا فیروزجا (۲۷۰۲) یک - آرمن پاشاکیان از ارمنستان (۲۵۹۹) صفر
* پرهام مقصودلو (۲۶۶۴) یک - ماکسیم چیگائف از روسیه (۲۶۴۴) صفر
* محمد امین طباطبایی ۰.۵ (۲۶۴۲) - باسم امین از مصر (۲۶۹۹) ۰.۵
*احسان قائم مقامی (۲۵۴۴) صفر - یانگ‌یی یو از چین (۲۷۶۳) یک

دهمین دوره جام جهانی شطرنج با  ۱۲۸ بازیکن از ۴۷ کشور جهان در خانتی مانسیسک روسیه برگزار می شود. تیم ایران نیز برای نخستین بار در تاریخ با ۴ بازیکن در جام جهانی حضور یافته است.

رقابت های جام جهانی به صورت رفت و برگشت برگزار می شود و در صورت تساوی بازیکنان کار به دیدار سوم کشیده می شود. در ضمن مسابقات به صورت تک حذفی برگزار می شود و شکست در هر مرحله به منزله خداحافظی شطرنج بازان از جام جهانی خواهد بود. مجموع جوایز در نظر گرفته شده برای رقابت های جام جهانی شطرنج، یک میلیون و ششصد هزار دلار آمریکا است.

کد خبر 4715445

منبع: مهر

کلیدواژه: مسابقات شطرنج علیرضا فیروزجا پرهام مقصودلو تیم فوتبال استقلال تهران تیم ملی فوتبال ایران تیم فوتبال پرسپولیس تیم ملی بسکتبال آندره استراماچونی لیگ برتر فوتبال ایران کشتی آزاد تیم فوتبال فولاد خوزستان جام جهانی بسکتبال تیم فوتبال امید ایران مارک ویلموتس فوتسال مسابقات قهرمانی جهان تکواندو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۸۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منچسترسیتی به رکورد شکست‌ناپذیری در ۳۰ بازی پیاپی رسید

در دیداری معوقه از هفته ۲۹ لیگ برتر انگلیس 2023/24، منچسترسیتی مقابل برایتون به برتری ۴-۰ دست یافت. شاگردان پپ گواردیولا در ۳۰ بازی اخیر خود در همه رقابت ها، شکست ناپذیر بوده اند.

به نقل از اوپتا؛ منچسترسیتی سومین تیم تاریخ در سطح اول فوتبال انگلیس است که از مرز +۳۰ بازی شکست ناپذیری در همه رقابت ها عبور می کند. (۲۴ برد و ۶ تساوی) ناتینگهام فارست در سال ۱۹۷۸ رکورد ۴۰ بازی متوالی بدون باخت را ثبت کرد. منچستریونایتد نیز در دو مقطع در +۳۰ بازی پیاپی شکست نخورده است. (۳۴ بازی از سال ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۴ و همچنین ۳۳ بازی از سال ۱۹۹۸ تا ۱۹۹۹)

آخرین باخت آنها به حدود ۵ ماه پیش یعنی اوایل دسامبر برمی گردد. (۱-۰ مقابل استون ویلا) 

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • منچسترسیتی به رکورد شکست‌ناپذیری در ۳۰ بازی پیاپی رسید
  • باخت سنگین شهرداری در فینال سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا
  • پیروزی یاران حاج صفی در یونان/ تساوی آریس برابر المپیاکوس
  • پرسپولیس در یک‌هشتم جام حذفی؛ ۲۵ صعود از ۳۱ حضور
  • نامزدهای بهترین بازیکن ماه آوریل 2024 لالیگا
  • بیمارستان رازی قائم شهر به دستگاه ام. آر. آی پیشرفته تجهیز شد
  • تجهیز بیمارستان رازی قائم شهربه دستگاه ام. آر. آی پیشرفته
  • باخت تیلور بار روانی را از تیم ملی کشتی کم کرد
  • باشگاه شطرنج نخبگان گیلان قهرمان لیگ بانوان شد
  • چرا قالیباف باخت؟ چه شد که پاجوش‌ها چنار‌ها را کنار زدند؟