Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@09:19:55 GMT

نوای «لبیک یا حسین(ع)» در قم طنین انداز شد

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۶۸۵۸۳

نوای «لبیک یا حسین(ع)» در قم طنین انداز شد

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با عاشورای حسینی(ع)، عزاداران اباعبدالله الحسین علیه السلام در شهر مقدس قم در قالب دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی به سمت حرم مطهر کریمه اهل بیت علیهم السلام حرکت کردند تا مصیبت روز دهم محرم الحرام را به ساحت بانوی کرامت تسلیت گویند.

از ساعات ابتدایی صبح روز عاشورای حسینی(ع)، مسیرهای منتهی به حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها، مملو از عزاداران حسینی بود و هیئت‌های مذهبی از نقاط مختلف شهر به سمت حرم مطهر حرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها، وزیر آموزش و پرورش، استاندار و جمعی از خادمان عتبه عباسیه با استقرار در صحن آئینه حرم مطهر به عزاداران و هیئت‌های مذهبی خیر مقدم می‌گفتند.

آب حوض حرم مطهر نیز به رنگ سرخ در آمد و جمله «وای حسین کشته شد» نیز در صحن آئینه نقش بست و پرچم گنبد حرم نیز به پرچمی با رنگ سرخ منقوش به «یا حسین» تعویض شد.

خادمان بسیاری در طول مسیر عزاداری، به استقبال هیئت‌های مذهبی می‌رفتند و بر روی آنان گلاب می‌پاشیدند و در جای جای حرم با استقرار ظرف‌های بزرگ آب و شریت، از زائران پذیرایی می‌کردند.

هیئت بزرگ رزمندگان اسلام قم نیز حرکت خود را از ساعت ۱۲ از مسجد امام حسن عسکری علیه السلام به سمت حرم مطهر آغاز کرد و هزاران نفر از جوانان و نوجوانان در این هیئت که بیش از سه دهه فعالیت داشته بر سر و سینه زدند.

 همزمان با اذان ظهر، نماز باشکوه ظهر روز عاشورا حسینی(ع) در حرم مطهر به امامت آیت الله العظمی شبیری زنجانی برگزار شد و صحن‌های حرم مطهر مملو از جمعیت نمازگزار بود.

هیئت‌های مذهبی که عزاداری خود را به احترام نماز ظهر عاشورا متوقف کرده بودند در میدان آستانه مبادرت به اقامه نماز جماعت کردند و پس از نماز به مسیر خود برای تشرف به حرم ادامه دارند.

آیین نمادین آتش زدن خیام حسینی نیز از سوی کربلایی‌های مقیم قم در میدان معلم برگزار شد و پس از برپایی تعزیه ظهر روز عاشورا، خیمه‌های برپا شده در محل تعزیه به یاد خیمه‌های سوخته سیدالشهدا و اهل بیت گرامش به آتش کشیده شد و پس از آن هزاران نفر از عزاداران حاضر در این مراسم به سمت حرم مطهر حرکت کردند و بر سر و سینه زدند.

دسته بزرگ چهل اختران قم که قدمت و شهرت بیش از ۱۰۰ ساله در قم داشته نیز ظهر روز عاشورا از امامزاده موسی مبرقع(ع) با حضور هزاران نفر از سادات و عزاداران حسینی به سمت حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها حرکت و در حرم مطهر نیز عزاداری باشکوهی داشتند.

آیین مقتل خوانی و قرائت زیارت ناحیه مقدسه نیز در حرم مطهر و مسجد اعظم و برخی دیگر از اماکن مذهبی شهر مقدس قم برگزار شد.

 مراسم عزاداری در بیوت مراجع عظام تقلید نیز در روز عاشورا برگزار شد و سخنرانان و مداحان در مصیبت شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش سخنرانی و مداحی کردند.

مراسم شام غریبان نیز پس از نماز مغرب و عشا در حرم مطهر و دیگر بقاع متبرکه قم برگزار می‌شود و عزاداران به یاد غربت و اسارت خاندان اهل بیت(ع) شمع روشن کرده و نوای «امان از دل زینب» سر می‌دهند.

ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌های بسیاری در سطح شهر و به خصوص در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله از صبح روز عاشورا از عزاداران حسینی(ع) پذیرایی می‌کنند.

کد خبر 4715451

منبع: مهر

کلیدواژه: قم عاشورا حرم حضرت معصومه س ماه محرم بوشهر قزوین شیراز هفته دولت مراسم عزاداری ایلام عاشورا گرگان شهرکرد خرم آباد اربعین حسینی خطبه های نماز جمعه ماه محرم و صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۸۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طنین زنگ زمین پاک در شاهرود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ اجرای سرود از جمله برنامه‌های این مراسم بود.
علی اکبر قربانلو رئیس اداره حفاظت محیط زیست شاهرود گفت: هشت برنامه به مناسبت گرامیداست هفته زمین پاک در شاهرود اجرا می‌شود. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • حمایت استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا
  • حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا
  • نوای دلنشین نقاره زنی در چهارشنبه زیارتی حرم مطهر رضوی
  • (ویدئو) لبیک مردم اردن به درخواست ابوعبیده
  • جبهه مقاومت، میهمان بیست و یکیمین اجلاس پیرغلامان حسینی
  • طنین زنگ زمین پاک در شاهرود
  • شکایت از سید حسین حسینی توسط پلیس اراک
  • معرفی شاکی حسین حسینی از سوی فرماندهی فراجا
  • حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا
  • ماجرای بازوبند کاپیتانی استقلال پس از محرومیت حسین حسینی