Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-28@13:14:56 GMT

جان باختن ۳۱ نفر در ازدحام جمعیت در کربلا

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۶۸۸۸۱

وزارت بهداشت عراق از جان باختن ۳۱ نفر در کربلای معلی خبر داد.

به گزارش «تابناک»، وزارت بهداشت عراق اعلام کرد که بر اثر ازدحام جمعیت در جریان مراسم عاشورای حسینی در کربلای معلی ۳۱ تن جان خود را از دست دادند.

وزارت بهداشت عراق همچنین افزود که ۱۰۰ تن بر اثر ازدحام جمعیت زخمی شدند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات سازمان حج با اشاره به حادثه صورت گرفته در باب‌الرجاء واقع در بین‌الحرمین گفت: در این حادثه ۳۱ نفر جان باختند و حدود ۱۰۰ نفر نیز زخمی شده‌اند که تا ساعاتی دیگر اسامی زخمی‌ها و کشته‌ها اعلام خواهد شد

حجت‌الاسلام صحبت الله رحمانی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت، در گفتگو با تسنیم، با اشاره به این که عصر امروز حادثه‌ای در باب‌الرجاء (در اطراف بین‌الحرمین به سمت حرم سیدالشهداء) به دلیل ازدحام جمعیت صورت گرفته است، اظهار کرد: در پی این حادثه براساس آماری که از وزارت بهداشت عراق اخذ شده است، ۳۱ نفر کشته و حدود ۱۰۰ نفر نیز زخمی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: پس از این حادثه زخمی‌ها به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت، افزود: هم اکنون اوضاع در این منطقه و بین‌الحرمین تحت کنترل است و مراسم عزاداری شب عاشورا در حال انجام است و مشکلی وجود ندارد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در بین کشته‌ها و زخمی‌ها از زائران ایرانی نیز وجود دارد یا خیر؟ گفت: تا این لحظه خبری از شناسایی کشته‌ها و زخمی‌ها وجود ندارد.

حجت‌الاسلام رحمانی، خاطرنشان کرد: البته تعدادی از نیرو‌های ما در این منطقه در حال پیگیری موضوع هستند و تا ساعاتی دیگر اسامی کشته‌ها و زخمی‌ها اعلام می‌شود و چنانچه زائران ایرانی نیز در بین آن‌ها باشد به اطلاع مردم خواهد رسید.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ازدحام جمعیت وزارت بهداشت عراق کربلا ریزش دیوار حادثه در سامانه سماح ماه محرم داستان اتم سعید مرتضوی شبنم نعمت زاده تاسوعا عاشورا شب دهم محرم زیارت عاشورا شام غریبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۸۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاقوکشی در ایلینوی آمریکا ۴ نفر کشته و ۷ تن زخمی به همراه داشت

حمله با چاقو در چندین موقعیت مکانی در شمال ایالت ایلینوی آمریکا به کشته شدن دست کم چهار نفر منجر شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز براساس اعلام مقامات حمله یک فرد با چاقو در چند موقعیت مکانی در شمال ایالت ایلینوی به کشته شدن چهار و زخمی شدن هفت تن منجر شد.

کارلا رِد، رییس پلیس «راک‌فورد» به آسوشیتدپرس گفته است که یک مرد ۲۲ ساله را بازداشت و بازجویی شده است. به گفته وی، وضعیت یکی از زخمی‌های این حادثه بحرانی است.

پلیس همچنان در حال تحقیقات درباره انگیزه این حمله بوده و دخالت مظنونین دیگر را رد کرده است.

قربانیان این چاقوکشی یک دختر ۱۵ ساله، یک زن ۶۳ ساله و و دو مرد ۴۹ و ۲۲ ساله هستند.

پلیس در ابتدا اعلام کرد که پنج نفر در این حادثه زخمی شده‌اند، اما اندکی بعد تایید کرد که دو تن دیگر نیز جزو زخمی‌های این چاقوکشی هستند.

دیگر خبرها

  • چاقوکشی در ایلینوی آمریکا با ۱۱ کشته و زخمی (فیلم)
  • تصادف پژو و سوناتا با ۹ کشته +عکس
  • شمار نظامیان کشته شده اعلام شده اسرائیل به 597 نفر رسید
  • چاقوکشی در ایلینوی آمریکا ۴ نفر کشته و ۷ تن زخمی به همراه داشت
  • چاقوکشی در ایلینوی آمریکا/ ۴ نفر کشته و ۷ تن زخمی شدند
  • ۹ کشته و زخمی بر اثر حادثه ترافیکی در ولایت فراه
  • یک کشته و چهار زخمی در محور شاهین شهر_علویجه
  • کشته شدن یک نظامی اسرائیلی دیگر در غزه/ شمار نظامیان کشته شده اسرائیل به 596 نفر رسید
  • حمله تروریستی دیگری در روسیه خنثی شد
  • یک کشته و ۵ زخمی در محور دیهوک- طبس