Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-24@06:12:04 GMT

آئین خیمه سوزان در مشهد برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۶۹۰۴۵

آئین خیمه سوزان در مشهد برگزار شد

آیین سنتی و نمادین خیمه سوزان عصر عاشورا در ۱۲ محله مشهد برگزار شد.

به گزارش قدس آنلاین ، رئیس شورای هیاتهای مذهبی مشهد عصر سه شنبه گفت: مراسم خیمه سوزان در مناطق و خیابانهای مختلف مشهد با صدور مجوز از سوی فرمانداری انجام شد.

سید مهدی طباطبایی افزود: آیین سنتی خیمه سوزان با هدف بازسازی واقعه عصر عاشورای سال ۶۱ هجری قمری و حمله سپاه یزید به خیمه های بازماندگان لشکر حضرت امام حسین (ع) عصر عاشورای هر سال در مشهد برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد رضا دانشور نیا، معاون امنیتی و انتظامی فرمانداری مشهد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: عدم برگزاری آیین خیمه سوزان در مناطق شلوغ و پیرامون حرم مطهر رضوی، رعایت موارد ایمنی و برپایی مراسم توسط افراد آموزش دیده و آشنا به مسائل ایمنی و مورد تایید شورای هیات های مذهبی از جمله شرایط صدور مجوز برای برپایی این مراسم است.

پنج هزار و ۱۳۸ هیات مذهبی در خراسان رضوی وجود دارند که از این تعداد ۲ هزار و ۵۳۴ هیات در مشهد هستند.
بر اساس اعلام فرمانداری مشهد طی روزهای تاسوعا و عاشورا حدود ۳۵۰ هیات مذهبی با حضور در خیابان ها مراسم عزاداری برگزار کردند.

ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مراسم خیمه سوزان عصر عاشورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۹۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان میناب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در این مراسم گفت: اخلاق و نظم مهمترین رکن در خدمت به مردم است.

احسان کامرانی افزود: همه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید اخلاق نیکو را سرلوحه کار خود قرار دهند و با ارباب رجوع با خوش رویی برخورد کنند.

بیشتر بخوانید؛ مدیرکل جدید راه و شهرسازی هرمزگان معرفی شد

در پایان این مراسم از زحمات چهار ساله مجید سلحشور فرماندار پیشین میناب قدردانی و محمد رادمهر به عنوان سرپرست جدید فرمانداری ویژه شهرستان میناب معرفی شد.

دیگر خبرها

  • سرپرست فرمانداری مهریز معرفی شد
  • مراسم معارفه سرپرست فرمانداری کاشان برگزار شد
  • نخستین دوره رقابت فوتسال جام هیات مذهبی زاهدان برگزار می‌شود
  • افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد
  • بی‌توجهی مدیریت شهری گذشته به گرامیداشت آیین‌های مذهبی
  • معرفی سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان میناب
  • اطلاعیه شماره ۵ هیات استانی بررسی مرحله دوم انتخابات
  • لزوم لحاظ استانداردهای وزارت بهداشت در آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو
  • دهمین آیین تک چراغ در مراسم میثاق با هنرمندان در مشهد برگزار شد
  • ساحلی بازان حریف خود را شناختند