Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-16@16:51:46 GMT

انگلیس سفیر ایران را احضار کرد

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۶۹۱۵۷

انگلیس سفیر ایران را احضار کرد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، وزارت خارجه انگلیس روز سه‌شنبه «حمید بعیدی‌نژاد» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن را احضار کرده است.

به گفته «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس، این اقدام در واکنش به آنچه او عدم پایبندی ایران به تعهدات در مورد نفتکش «آدریان دریا» خوانده، صورت گرفته است.

در روزهای گذشته گزارش شد که نفتکش آدریان دریا محموله خود را در نزدیکی سوریه تحویل مشتریان داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای ویژه ارتش انگلیس دو ماه پیش این نفتکش را که آن زمان «گریس ۱» نام داشت، در اقدامی خلاف قوانین بین‌المللی، در آب‌های جبل‌الطارق توقیف کردند. لندن تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه را به عنوان توجیهی برای این اقدام مطرح می‌کرد، در حالی که اتحادیه اروپا بارها ادعا کرده است که برای تحریم‌های یکجانبه اثرفراسرزمینی قائل نیست.

با این وجود، راب امروز گفته است که فروش نفت ایران به سوریه «نقض غیر قابل قوبل هنجارهای بین‌المللی است و انگلستان این ماه این موضوع را در سازمان ملل متحد مطرح می‌کند.»

اظهارات راب در حالی مطرح می‌شود که روزنامه «گاردین» در گزارشی نوشته است که حتی در خود وزارت خارجه انگلیس نیز برخی از دیپلمات‌های این کشور اعتقاد دارند که توقیف نفتکش ایرانی اقدام درستی نبوده است.

پس از آزادی نفتکش آدریان دریا به حکم دیوان عالی جبل طارق، مقام‌های این منطقه مدعی شدند که ایران تضمین داده است که این کشتی نفتی به سوریه منتقل نکند. با این وجود، همان زمان تهران تأکید کرد که تحریم‌های یکجانبه اتحادیه اروپا را به رسمیت نمی‌شناسد و نفت خود را به هر مشتری‌ای که بخواهد می‌فروشد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران لندن ایران انگلیس سوریه اتحادیه اروپا نفت سازمان ملل متحد کشتی اتحادیه اروپا انگلیس جمهوری اسلامی ایران سازمان ملل متحد سوریه وزارت خارجه حمید بعیدی نژاد آدریان دریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۹۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احضار سفرای ایران در چند کشور اروپایی

آفتاب‌‌نیوز :

وزارت خارجه بلژیک اعلام کرد که سفیر ایران در این کشور را برای پاسخ ایران به اسرائیل احضار کرده است.

«حجه لهبیب» وزیر امور خارجه بلژیک در بیانیه ای مدعی شد که این حمله ثبات منطقه و مردم را به مخاطره می اندازد.

وزارت خارجه جمهوری چک نیز امروزاعلام کرد که سفیر ایران را در خصوص حمله این کشور به رژیم صهیونیستی احضار کرده است.

پیش از این نیز انگلیس، فرانسه، آلمان و اردن سفرای ایران را احضار کرده بودند.

ایران نیز در روزهای اخیر سفرای برخی کشورهای غربی را احضار کرده بود.

دیگر خبرها

  • احضار سفیر ایران در پرتغال
  • پرتغال سفیر ایران را احضار کرد
  • جمهوری چک سفیر ایران را احضار کرد
  • احضار سفرای ایران در چند کشور اروپایی
  • اختلاف شدید میان اعضای کابینه نتانیاهو درباره حمله ایران/ هشدار مهم آمریکا به اسرائیل درباره پاسخ به ایران/ گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا انگلیس و آلمان درباره اوضاع خاورمیانه/ احضار سفیر و کاردار ایران از سوی وزارت خارجه فرانسه و انگلیس
  • اختلاف شدید میان اعضای کابینه نتانیاهو درباره حمله ایران/ هشدار مهم آمریکا به اسرائیل درباره پاسخ به ایران/ گفتگوی وزرای خارجه آمریکا انگلیس و آلمان درباره اوضاع خاورمیانه/ احضار سفیر و کاردار ایران از سوی وزارت خارجه فرانسه و انگلیس
  • فرانسه و انگلیس سفیر ایران را احضار کردند
  • انگلیس دیپلمات ایران را احضار کرد
  • فرانسه و انگلیس سفیر و کاردار ایران را احضار کردند
  • این کشور عربی و همسایه اسرائیل سفیر ایران را احضار کرد