Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه آمریکا با متهم کردن ایران به عدم همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، مدعی شد که ممکن است ایران در حال پنهان کردن فعالیت‌های هسته‌ای خود باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه ایران را به عدم همکاری کامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی متهم کرد و مدعی شد که احتمال دارد ایران بخشی از فعالیت‌های هسته‌ای خود را پنهان کرده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پامپئو در توییتر نوشت: «عدم همکاری کامل رژیم ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این سؤال را به وجود می‌آورد که احتمال دارد این کشور فعالیت‌ها یا مواد هسته‌ای اعلام‌نشده‌ای داشته باشد.»

وی ایران را به «دروغگویی» در گذشته متهم کرد و گفت: واشنگتن اجازه نمی‌دهد ایران به تسلیحات اتمی دست یابد.

اظهارات پامپئو در حالی مطرح می‌شود که «کورنل فروتا» مدیر کل موقت آژانس دیروز گفت: اظهارات او مبنی بر لزوم همکاری «به هنگام و کامل ایران» به این معنا نیست که تهران تاکنون با آژانس همکاری نداشته است.

فروتا که این هفته به تهران سفر کرده بود، با تمجید از رویکرد ایران در گفتگو با آژانس، گفت: بحث‌های «پرمحتوایی» با مقام‌های ایرانی داشته است.

پس از مرگ ناگهانی «یوکیا آمانو» مدیر کل فقید آژانس، آمریکا و رژیم صهیونیستی فضاسازی علیه برنامه هسته‌ای ایران را تشدید کرده‌اند و در تلاشند تا از خلأ به وجود آمده، برای بازگشایی پرونده ابعاد احتمالی نظامی سوءاستفاده کنند. در همین چارچوب، شب گذشته «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در یک نمایش تلویزیونی تازه، ایران را به مخفی‌کاری در برنامه هسته‌ای متهم کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مایک پامپئو دشمنی آمریکا توافق هسته ای آژانس بین المللی انرژی اتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۹۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ای ایران وارد نشده است

به گزارش صدای ایران، اوایل امروز رسانه‌ها گزارش دادند سیستم‌های پدافندی ایران با نفوذ چند ریزپرنده برخورده کرده و آنها را منهدم کرده است.

در پی این رویداد صداهایی ناشی از انفجار در نزدیکی شهر اصفهان شنیده شد که ناشی از عملکرد سیستم‌های پدافند هوایی بوده است.

بعدا رسانه‌های داخلی ایران گزارش دادند که تأسیسات هسته‌ای ایران امن هستند.

به گزارش اسپوتنیک، در پی این رویدادها آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تایید کرد که هیچ آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است.

آژانس در ایکس نوشت: رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواستار خویشتنداری شدید از سوی همه است و تکرار می‌کند که تاسیسات هسته‌ای هرگز نباید هدف درگیری‌های نظامی باشند.


دیگر خبرها

  • وزرای خارجه گروه ۷ خواستار همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی شدند
  • واکنش آژانس انرژی اتمی به حمله امروز صبح در اصفهان
  • آژانس: هیچ آسیبی به مراکز هسته‌ای ایران وارد نشده
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ ای ایران وارد نشده است
  • آژانس: هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ای ایران وارد نشده
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ای ایران وارد نشده است
  • بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره سایت‌های هسته‌ای ایران
  • دیپلمات روس: بازرسان آژانس اتمی در ایران به کار خود بازگشتند
  • بازرسان آژانس اتمی در ایران به کار خود بازگشتند
  • اولیانوف: بازرسان آژانس اتمی در ایران به کار خود بازگشتند