Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@08:00:50 GMT

تجمع عزاداران حسینی در گناوه برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۶۹۵۰۹

تجمع عزاداران حسینی در گناوه برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، امسال نیز همچون سال‌های گذشته  تجمع بزرگ عاشورائیان گناوه در جوار امامزاده سلیمان بن علی(ع) و گلزار شهدای گلگون کفن شهر   هم‌زمان با فرا رسیدن عاشورای حسینی با حضور مردم متدین و ولایت‌مدار بندر همگام با سایر شیعیان و محبان اهل بیت (ع)  با وجود گرمای هوا به رسم هر سال در عصر روز عاشورا در این مکان مقدس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 حضور پرشور همه اقشار مردم در این مراسم با شکوه بسیار چشمگیر بود و همه از مرد و زن، پیر و جوان، دوشادوش هم در لبیک به ندای«هل من ناصر ینصرنی‏»امام خویش به خیابان‌ها آمدند و در عزای خاندان اهل بیت (ع) سوگواری کردند.

در این گردهمایی بزرگ عاشوراییان، برنامه‌های مختلف و متنوع عزاداری  از جمله حرکت نمادین کاروان اسراء، اجرای سینه زنی سنتی ،  اجرای یزله سنتی و زنجیر زنی  برگزار شد.

اجرای تعزیه عاشورا و سپس آتش زدن خیمه گاه نمادین امام حسین (ع) و اسارت اسرای دشت کربلا  برای عزاداران از دیگر بخش های این تجمع بزرگ بود که مورد استقبال پرشور عزاداران قرار گرفت.

در تمام طول مسیر حرکت مردم و دسته جات عزاداری، ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌ها توسط هیئت ها و مردم برپا بود و بانیان و برپاکنندگان این موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی به یاد لب تشنه شهید کربلا و یاران باوفایش عزاداران آن حضرت را سیراب کردند.

همایش باشکوه تجمع  روز عاشورا از آئین‌های محرم و ایام سوگواری سالار شهیدان، امام حسین (ع) است که از سالیان طولانی به عنوان یکی از آئین‌های مذهبی و سنتی با حضور پرشور مردم این دیار با تجمع  در امامزاده سلیمان بن علی (ع) برگزارمی شود.

در این آیین مذهبی سوگواران و عزاداران سید و سالار شهیدان از هر نقطه شهر به صورت دسته‌جات عزاداری و هیئت‌های مذهبی به سمت امامزاده سلیمان بن علی (ع) حرکت می کنند و ضمن عزاداری و سینه زنی سنتی در خیابان‌ها و معابر در این مکان مقدس تجمع می‌کنند.

این تجمع مذهبی و سنتی بزرگترین تجمع دریادلان مومن و دیندار این دیار است که سالیان سال است به عشق سرور شهیدان و یاران باوفایش با حضور پرشور و شعور مردم برگزار می شود و عزاداران و مریدان خاندان اهل بیت (ع) خود را  در هر شرایط و آب و هوایی ملزم به حضور در این آیین می‌دانند و در آن حضوری باشکوه و عاشقانه دارند.

در تجمع بزرگ عاشورائیان گناوه، در بعد از ظهر روز عاشورا مردم و دسته‌جات عزاداری و هیئت‌ها از نقاط مختلف شهر با تشکیل دسته‌های عزا و همزمان با نوحه‌خوانی، سینه‌زنی و زنجیرزنی به سمت امامزاده سلیمان بن علی(ع) حرکت کرده و خیابان های مختلف منتهی به این مکان مقدس مملو از مردمی بود که به عشق مولا و سرور خود با پای پیاده رهسپار وعده گاه تجمع مذهبی بودند.

نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی، شهرداری، اورژانس، آتش‌نشانی برای بهتر برگزار شدن این اجتماع و نظم و امنیت بیشتر درصحنه حضوری فعال  داشتند.

امشب نیز همزمان با شام غریبان خاندان اهل بیت (ع)  مراسم ویژه شام غریبان  در اماکن مذهبی، حسینیه‌ها و تکایای شهر گناوه برگزار می‌شود و عزاداران با حضرت زینب (س)  و اسرای نینوا همنوایی می‌کنند.

کد خبر 4715475

منبع: مهر

کلیدواژه: گناوه عاشورا کربلا عزاداران حسینی ماه محرم بوشهر قزوین شیراز هفته دولت مراسم عزاداری ایلام عاشورا گرگان شهرکرد خرم آباد خطبه های نماز جمعه ماه محرم و صفر اربعین حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۹۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع غیرت در محکومیت جنایت صهیونیستی ها در مازندران برپا می شود

محمدعلی باقری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در محکومیت جنایت سربازان شیطان صفت صهیونیستی در غزه وهتک حرمت به نوامیس مسلمین، هیئات مذهبی مازندران قهرمان، فریاد هیهات من الذله سر می‌دهند.

باقری افزود: هیأت‌های مذهبی در سراسر استان مازندران با هماهنگی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تجمعات اعتراض آمیز برگزار و جنایات رژیم منحوس صهیونیستی را محکوم می‌کنند.

وی خواستار برخورد قاطع مجامع بین المللی بااین ارتش شیطان صفت شدند و با تاکید بر آیه سوره حج، از آزادی خواهان عالم خواست به کمک مردم مظلوم غزه بشتابند.

باقری تصریح کرد: در حقیقت شهادت کودکان، زنان، کادر درمانی و پزشکان در بمباران هوایی ارتش صهیونیستی در غزه، فقط یک جنایت جنگی نیست، بلکه نمادی از مرگ تفکر و تمدن غرب و نظام مدرنیته‌ای است که امثال بایدن و نتانیاهو از دست‌پروردگان اندیشه‌های سیاسی آن است و سازمان‌های عریض و طویل حقوقی و سیاسی بین‌اللملی بی‌خاصیت و تحت قیمومیت آمریکا و صهیونیست‌ها از نتایج نهادی آن است.

رئیس شورای هیئات مذهبی مازندران ادامه داد: این جنایت جنگی برآمده از شر مطلقی چون رژیم غاصب، در حقیقت پایه و بدعتی مکارانه و جنایت‌کارانه است که حتی در دو جنگ جهانی اول و دوم نیز سابقه نداشته است. اینجا باید سخنان امام موسی صدر را به یاد آورد که فرمود: «اسرائیل شرّ مطلق است». اسرائیل ضد اسلام، ضد مسیحیت، ضد ایمان، ضد قومیت عربی، ضد انسانیت و ضد میهن است. بدتر از اسرائیل در جهان وجود ندارد. ما اسرائیل را شرّ مطلق می‌دانیم.
و امامین انقلاب بر از بین رفتن اسرائیل تاکید و باید این رژیم منحوس در برابر جنایات ضد انسانی محاکمه شود.

وی افزود: هیئات مذهبی استان مازندران ضمن اعلام آمادگی خود در حمایت و کمک به مردم غزه و محکومیت این جنایت وحشیانه و همدردی با مردم مظلوم غزه و حمایت از مقاومت ملت و رزمندگان فلسطین در برابر جنایات جنگی صهیونیست‌ها، از همه آزادی خواهان و انسان‌های عدالت‌طلب و تمام نهادهایی که می‌توانند حامی مظلوم و خصم ظالم باشند می‌خواهد که از هیچ کمک و اقدامی برای تسریع در سقوط این رژیم جعلی دریغ نکنند.

کد خبر 6062579

دیگر خبرها

  • محفل امام حسنی‌ها رویکردی جدید از احساسات مردم درمناسبت‎های مذهبی
  • برگزاری مراسم شب قدر در بیش از ۹۵ مسجد شهرستان بهار
  • تجمع مردم ارومیه در محکومیت جنایات رژیم‌صهیونیستی برگزار شد
  • جشن بزرگ آیین سنتی گرگیعان در شهرستان شوش باشکوه برگزار شد
  • تجمع انزجار از صهیونیست ها وحمایت از مردم غزه در شهرقدس برگزار شد
  • حضور مسافران نوروزی در گناوه
  • تجمع مردمی محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در ارومیه برگزار می‌شود
  • عزم و اراده قوی مسئولان، توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند 
  • تجمع غیرت در محکومیت جنایت صهیونیست ها در مازندران برپا می شود
  • تجمع غیرت در محکومیت جنایت صهیونیستی ها در مازندران برپا می شود