Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه عزاداری‌های نباید از حد و حدود دینی خارج شود، گفت: مداحان از بیان مطالبی که خارج از حدود دینی است، پرهیز کنند. تاریخ انتشار: 00:00 - 20 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۴۸۶۴۶

گروه سیاسی خبرگزاری میزان؛ آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری طی مصاحبه‌ای با اشاره به عزاداری‌های سالار شهیدان، اظهار داشت: اصل برگزاری هیئات مذهبی و عزاداری‌ها از مسائلی است که مورد تأکید ویژه اهل‌بیت (ع) قرارگرفته به‌طوری‌که بعد از حادثه عاشورا علما و بزرگان مردم را به برپایی عزاداری و راه‌اندازی دسته‌جات عزاداری تشویق کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: گاهی عده‌ای باسلیقه‌ای و نگاه محدود خود مسائلی را مطرح می‌کنند که حقیقتاً بدعت‌هایی را وارد این عزاداری‌ها می‌کنند لذا همه عزیزان که حقیقتاً برای رضای خدا و سید و سالار شهیدان تلاش می‌کنند و کار و کسب وزندگی خودشان را تعطیل می‌کنند تا این ایام سوگواری و عزاداری داشته باشند باید مراقبت کنند.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی حوزه، آیت‌الله حسینی بوشهری تأکید کرد: سخنرانان مراقبت کنند پیام دین را به جامعه منتقل کنند و مداحان نیز از بیان مطالبی که خارج از حدود دینی است، پرهیز کنند.

وی تصریح کرد: خدای‌نکرده برخی افراد بدعت‌هایی را وارد عزاداری‌ها نکنند که قطعاً خود امام حسین (ع) ازاین‌گونه مسائل رضایت نخواهد داشت.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: هیئات مذهبی نیز بدون رقابت‌های منفی که احیاناً دیده می‌شود، مخلصانه و به‌قصد تقرب این مراسم‌های عزاداری را برپا کنند که قطعاً توسط خدای متعال مهجور خواهند شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آیت الله حسینی بوشهری مداحان اهل بیت هیئت های مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۹۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایوانکی رکورد دار بارندگی در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ در این مدت در گرمابسرد ۱۸ میلیمتر، ملارد ۱۱/۴ میلیمتر، چنداب ۱۱ میلیمتر و در سایر مناطق استان سمنان کمتر از ۱۰ میلیمتر باران باریده است.
کارشناسان هواشناسی تا روز چهارشنبه در استان سمنان هشدار نارنجی اعلام کرده اند و تا روز پنجشنبه دمای هوای این استان بین ۵ تا ۸ درجه کاهش دارد.
از روز سه شنبه تا پنج شنبه، احتمال رواناب و سیلاب، احتمال خسارت سرمازدگی و تگرگ در بخش کشاورزی وجود دارد به همین منظور در این مدت هشدار نارنجی هواشناسی در بخش کشاورزی هم اعلام شده است.
احتمال اختلال در تردد‌ها به خصوص در گردنه‌ها و نواحی شمالی به دلیل مه‌آلودگی، کولاک و لغزندگی، جاری شدن روان‌آب و سیلاب و احتمال خسارت ناشی از وزش باد شدید از جمله مخاطرات شرایط نامساعد جوی است.
احتیاط در تردد محورها، کنترل و لایروبی شبکه آبراه‌های استان و لایروبی جوی‌ها و آبراه ها، خودداری از صعود به ارتفاعات و ناحیه‌های کوهستانی و پرهیز از چرای دام در نواحی مرتفع، کنترل پوشش گلخانه‌ها و پرهیز از توقف زیر درختان و داربست‌ها به علت وزش باد شدید مهمترین توصیه‌ها در این هشدار است.
همچنین به کشاورزان توصیه‌هایی در خصوص آماده سازی در مقابل سرمازدگی، استفاده از وسایل گرمایشی و مه شکن به منظور کاهش آسیب‌های احتمالی سرمای هوا، عدم شخم زمین، حفاظت از محصولات زیر پلاستکی، بسته شدن دریچه‌ی گل خانه‌ها هنگام وزش باد و وقوع سرما، ایجاد سایبان در باغات به منظور کاهش آسیب‌های احتمالی تگرگ شده است.
عدم انتقال دام به مناطق سرپوشیده هنگام بارندگی و پرهیز از چراندن دام در ارتفاعات و عایق بندی و محافظت از کندو‌ها برای دامداران ضروری است.

دیگر خبرها

  • عزاداری زنان با لباس‌های عجیب و غریب در خیابان
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام/ از رابطه با یک پورن استار تا خارج کردن اسناد طبقه شده
  • ببینید| کنایه واعظی به آمارهای غلط دولت رئیسی /مردم بهترین قاضی هستند
  • پخش زنده دعای ندبه و کمیل خارج از ایران ادامه خواهد داشت
  • ماجرای سازه جدید در عمارت تاریخی که شهرداری قالیباف به انجمن مداحان واگذار کرده بود
  • نمای عمارت منصوب به فخرالدوله به حالت اولیه برگشت
  • دسته عزاداری خدام حضرت عبدالعظیم (ع) روانه حرم شدند
  • ایوانکی رکورد دار بارندگی در استان سمنان
  • وزیر خارجه اسرائيل: جلوی ایران را بگیرید