Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، جعفر مهراد با بیان اینکه یو اس نیوز و ورلد ریپورت نتایج رتبه‌بندی سال ۲۰۲۰ کالج‌ها و دانشگاه‌های آمریکا را منتشر کردند، اظهار کرد: این رتبه‌بندی شامل مؤسسات آموزش عالی دانشگاه‌های ملی، کالج‌های ملی با تأکید بر هنرها و علوم انسانی و اجتماعی با بیشترین دانشجویان کارشناسی، دانشجویان ارشد کم و دوره‌های دکتری بسیار کم، دانشگاه‌های منطقه‌ای و کالج‌های منطقه‌ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه یو اس نیوز، کالج‌ها و دانشگاه‌ها را براساس رده‌بندی کارنیگی که رده‌بندی مورد تأیید آموزش عالی آمریکاست، گروه‌بندی می‌کند، گفت: با هزاران کالج و دانشگاهی که در سرتاسر آمریکا وجود دارد، یو اس نیوز اطلاعات مناسبی را برای انتخاب دانشگاه‌های برتر از جمع هزار و ۴۰۰ دانشگاهی که در ویرایش ۲۰۲۰ رتبه‌بندی شده‌اند، ارائه می‌دهد. ویرایش سال ۲۰۲۰، سی‌وپنجمین ویرایش این سیستم رتبه‌بندی است.

مؤسس مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری تصریح کرد: یو اس نیوز در رتبه‌بندی دانشگاه‌ها از ۱۵ سنجه استفاده می‌کند. این رتبه‌بندی از سال ۱۹۸۳ شروع به کار کرده است. دانشگاه پرینستون در نیوجرسی، دانشگاه هاروارد در ماساچوست، دانشگاه کلمبیا در نیویورک، دانشگاه ام آی تی در ماساچوست و دانشگاه ییل در کاناتیکت به ترتیب پنج دانشگاه ملی اول رتبه‌بندی یو اس نیوز هستند. دانشگاه‌های کلمبیا، ام آی تی و ییل هر کدام مشترکاً حائز رتبه سوم هستند.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های ملی ترکیبی از دانشگاه‌های دولتی و خصوصی هستند، گفت: کالج ویلیامز در ماساچوست، کالج Amherst در ماساچوست، کالج Swarthmore در پنسیلوانیا، کالج Wellesley در ماساچوست و کالج Pomona در کالیفرنیا پنج کالج ملی اول هنرهای زیبا و علوم انسانی و اجتماعی هستند. در بین کالج‌ها Swarthmore و Wellesley هر کدام مشترکاً رتبه سوم را کسب کرده‌اند.

مؤسس مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری با بیان اینکه در این رتبه‌بندی، دانشگاه‌های منطقه‌ای دانشگاه‌‌هایی هستند که فعالیت آنها عمدتاً معطوف به دوره‌های کارشناسی و تعداد اندکی دوره‌های ارشد با برنامه‌های دکتری بسیار محدود است، گفت: یو اس نیوز، این دانشگاه‌ها را در چهار گروه جغرافیایی شمال، جنوب، غرب میانی و غرب قرار داده است.

وی در پایان گفت: کالج‌های منطقه‌ای نیز بر دوره‌های کارشناسی تأکید دارند و کمتر از ۵۰ درصد دوره‌ها شامل رشته‌های هنرهای زیبا و علوم انسانی و اجتماعی است. برخی از این کالج‌ها دارای دوره‌های دو ساله کاردانی هستند. در اینجا نیز یو اس نیوز، این کالج‌ها را در چهار گروه جغرافیایی شمال، جنوب، غرب میانه و غرب تقسیم‌بندی کرده است.

انتهای پیام/

168 / 167 جعفر مهراد یو اس نیوز ورلد ریپورت دانشگاه های آمریکا کالج های آمریکا مهراد مرکز اطلاع رسانی علوم و فناوری

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: یو اس نیوز دانشگاه های آمریکا کالج های آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۹۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورالعمل افشای اطلاعات و رتبه‌بندی ناشران اصلاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، ولی اله جعفری مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار درباره برنامه‌های این بخش مدیریت سازمان بورس و اوراق بهادار در سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: اصلاح دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات، رتبه‌بندی ناشران بعد از حدود هفت سال، تداوم برگزاری میز صنایع، اصلاح دستورالعمل معاملات با اشخاص وابسته و تدوین دستورالعمل ارزشگذاری اوراق بهادار از جمله اقداماتی است که در دستور کار قرار گرفته است.

وی همچنین به اصلاح دستورالعمل‌های پذیرش اوراق بهادار در بورس تهران و فرابورس تاکید کرد و گفت: طبق این دستورالعمل قرار بر این شد تا شرکت‌های حاضر در بورس و فرابورس بر اساس برخی متغیرهای مشابه با یکدیگر (همانند میزان سهام شناور آزاد) دسته‌بندی شوند.

کد خبر 6062026

دیگر خبرها

  • جهش چشم‌گیر استقلال در آسیا
  • استقلال از پرسپولیس و سپاهان جلو زد!
  • رتبه جهانی استقلال، بالاتر از پرسپولیس و سپاهان
  • ارتقای رتبه ترکیه
  • جایگاه دهم آسیا سهم دختران جوان فوتبال ایران
  • دختران جوان ایران در جایگاه دهم آسیا
  • دختران فوتبالیست جوان ایران در جایگاه دهم آسیا
  • تیم فوتبال دختران جوان ایران در جایگاه دهم آسیا
  • رتبه بندی شرکت‌ های بیمه ای بزودی اجرایی می شود
  • دستورالعمل افشای اطلاعات و رتبه‌بندی ناشران اصلاح می‌شود