Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  دکتر سارا ابراهیمیان، مجری طرح یافتن میزان پیمایش خودرو‌ها را چالشی بر سر راه مهندسین و دست‌اندرکاران صنعت حمل و نقل دانست و گفت: برآورد دقیق میزان پیمایش خودرو‌ها با استفاده از کیلومترشمار خودرو‌ها و یا GPS به دست می‌آید که این روش دو مشکل اساسی را در پی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گران بودن را یکی از این مشکلات ذکر کرد و ادامه داد: از سوی دیگر هر خودرو بایستی مجهز به سخت افزار‌هایی برای برآورد کیلومترشمار شود که در این صورت همواره احتمال دستکاری در تجهیزات نصب شده بر روی خودرو‌ها وجود دارد.

ابراهیمیان با اشاره به انجام مطالعاتی برای برآورد دقیق میزان پیمایش خودرو‌ها در پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس، خاطر نشان کرد: در این مطالعات روشی را ارائه کردیم که بدون استفاده از کیلومتر شمار و یا GPS تنها با استفاده از دوربین‌های پلاک‌خوان قادر هستیم میزان پیمایش خودرو‌ها را به دست آوریم.

وی با اشاره به مکانیزم برآورد میزان پیمایش خودرو با استفاده از این روش، با تاکید بر اینکه در این روش تنها نیاز به اطلاعات پلاک خودرو داریم، تصریح کرد: زمانی که خودرو از جلوی یک یا چند دوربین پلاک‌خوان عبور می‌کند، اطلاعات پلاک توسط این دوربین‌ها ثبت می‌شود و زمانی که این اطلاعات در کنار هم قرار گیرند، می‌توان با پردازش آن‌ها و بررسی مسیر‌های عبوری، میزان پیمایش خودرو‌ها را محاسبه کرد.

مجری طرح با اشاره به اقدامات انجام شده در این طرح به منظور ارتقای دقت در برآورد میزان پیمایش خودروها، یادآور شد: برای پیدا کردن میزان پیمایش دقیق خودرو‌ها یکسری الگوریتم‌های کاهش خطا اعمال شد تا بتوانیم برخی خطا‌های محاسباتی ناشی از تعدد مسیر‌ها مابین دو دوربین و همچنین خرابی احتمالی برخی دوربین‌های دخیل در محاسبات را کاهش دهیم و بررسی‌های ما نشان داد که این الگوریتم‌ها قادر هستند میزان پیمایش را با دقت بالا برآورد کنند.

ابراهیمیان با تاکید بر اینکه این روش مزایای زیادی را در پیدا کردن میزان دقیق پیمایش خودرو به دنبال دارد، اظهار کرد: کمترین کاربرد این روش در شناسایی و ارزیابی دقیق خودرو‌ها است. آمار‌های جهانی نشان می‌دهد کیلومترشمار خودرو‌ها دستکاری می‌شود؛ از این رو خریداران خودرو‌های دست دوم اطلاعات زیادی در خصوص میزان پیمایش خودرو‌ها ندارند و با استفاده از این روش می‌توان اطلاعات دقیقی در این زمینه به خریداران ارائه کرد.

وی بی‌نیازی خودرو‌ها از نصب تجهیزات اضافی را از دیگر مزایای این دستاورد علمی نام برد و افزود: با استفاده از این روش می‌توان عوارض، مالیات و بیمه خودرو‌ها را بر اساس میزان پیمایش محاسبه کرد. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد اخذ بیمه و یا عوارض بر اساس پیمایش خودرو‌ها می‌تواند تاثیرات خوبی در کاهش سفر‌های غیر ضروری، کاهش آلودگی‌های هوا، اجرای عدالت و کاهش تصادفات داشته باشد.

وی نظارت بر کار قطعه‌سازان را از دیگر مزایای این طرح عنوان کرد و یادآور شد: اگر قرار است قطعه‌ای در میزان پیمایش خاصی کار کند، با این روش می‌توان بررسی کرد که قطعات ساخته‌شده در چه میزانی از پیمایش مستهلک می‌شوند.
این محقق با بیان اینکه این روش همچنین می‌تواند راهکاری برای بررسی کیفیت خودرو‌ها باشد، توضیح داد: با این روش، می‌توان خودرو‌هایی که به دلیل پیمایش زیاد دارای لاستیک‌ها و یا قطعات پوسیده و یا حتی روغن سوخته هستند را شناسایی کرد و با ارسال پیامکی از مالکان خودرو‌ها خواست که نسبت به تعویض قطعات پوسیده خودروی خود اقدام کنند. این امر کاهش تصادفات و کاهش آلودگی هوا را به همراه دارد.

وی در پاسخ به این سوال که برای اجرای کامل این طرح باید تمام سطح شهر مجهز به دوربین شود یا خیر، گفت: پژوهش‌هایی که انجام دادیم، نشان می‌دهد برای این امر نیاز به نصب دوربین‌های زیادی نیست تا با دقت بالا میزان پیمایش را محاسبه کنیم، ولی اینکه در کجا‌ها دوربین‌ها نصب شود تا بتوان با دقت بالا میزان پیمایش را محاسبه کرد، یکی از موضوعات پژوهشی ما در این طرح بوده است و تا حد زیادی انجام شده؛ ولی بررسی‌های ما نشان داد که برای این منظور نیاز به تعداد دوربین‌های زیادی نیست.
به گفته وی، پایلوت این طرح در پارک فناوری تربیت مدرس اجرایی شده و نتایج آن نشان داد که این روش در محاسبه پیمایش خودرو‌ها از دقت بالایی برخوردار است.

منبع: فصل تجارت

انتهای پیام/
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت خودرو دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۰۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکوردشکنی کاهش نرخ بیکاری ترکیه در ۲۰۲۳

بر اساس داده‌های موسسه آمار ترکیه (TurkStat)، تعداد افراد بیکار در سال ۲۰۲۳ با ۳۱۸هزار نفر کاهش به ۳.۲۶ میلیون نفر در سال ۲۰۲۳ رسیده است.

به گزارش ایسنا، نرخ بیکاری ترکیه در سال ۲۰۲۳ به پایین‌ترین میزان در ۱۰ سال گذشته رسید.

آمار‌های رسمی نشان داد که نرخ بیکاری ترکیه در سال ۲۰۲۳ به پایین‌ترین حد در ۱۰ سال گذشته رسیده و از ۱۰.۴ درصد در سال ۲۰۲۲ به ۹.۴ درصد کاهش یافته است.

این میزان برای زنان ۱۲.۶ درصد و برای مردان ۷.۷ درصد در سال ۲۰۲۳ بود.

تعداد افراد شاغل به ۳۱.۶ میلیون نفر رسید که در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۲ به میزان ۸۸۰هزار نفر افزایش یافته است.

نرخ اشتغال در سال ۲۰۲۳ با ۰.۸ واحد درصد افزایش نسبت به سال قبل ۴۸.۳ درصد بوده است. نیروی کار ۳۴.۹ میلیون نفر و نرخ مشارکت نیروی کار ۵۳.۳ درصد در سال ۲۰۲۳ ثبت شد.

نرخ بیکاری جوانان در گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ سال با ۲ واحد درصد کاهش نسبت به سال قبل در ۱۷.۴ درصد قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • کاهش ۸۶ درصدی پرداخت از جیب مردم برای ۲۶۰ قلم دارو با اجرای طرح دارویار
  • دوربین بر روی لباس نیرو‌های شهربان و حریم بان/ هوشمندسازی تخلفات در حریم را کاهش می‌دهد+ فیلم
  • ۵ ابرماده غذایی ارزان که کلید کاهش وزن و جلوگیری از طاسی هستند
  • این سبزی را خشک کنید و به جای نمک در غذا ها و سر سفره استفاده کنید
  • افزایش تخلفات رانندگی در کمربندی پیامبر اعظم (ص) قزوین
  • تخصیص سوخت یارانه ای به شناورهای مسافری براساس پیمایش/ گزارشی مبنی بر قطع سهمیه نداریم
  • دو میلیون تردد در مسیرهای استان ایلام ثبت شده است
  • همراهی مردم با پلیس برای پیشگیری از سرقت
  • رکوردشکنی کاهش نرخ بیکاری ترکیه در ۲۰۲۳
  • تردد حدود ۱۲ میلیون خودرو از محورهای استان قزوین