Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه روز سه‌شنبه تاکید کرد که این کشور اجازه وقت‌کشی درباره ایجاد منطقه امن در شمال سوریه را نخواهد داد. ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۳ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «ابراهیم کالن» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه روز سه‌شنبه گفت که آنکارا هرگز اجازه وقت کشی در خصوص ایجاد منطقه امن در شمال سوریه را نخواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که پس از نشست کابینه دولت به ریاست اردوغان صحبت می‌کرد گفت: نمی‌توانیم با تکیه به اطلاعات آمریکایی‌ها اطمینان پیدا کنیم که شمال سوریه به منطقه امن تبدیل شده و باید خودمان از طریق منابعمان به این نتیجه برسیم.

کالن اضافه کرد: در صورتی که موضوع منطه امن به تشکیل منطقه امن دیگری برای سازمان‌های تروریستی در فاصله 10 یا 20 یا 30 کیلومتری تبدیل شود و اگر هرگونه شک و تریدی در این موضوع ایجاد شود، جمهوری ترکیه این امکان را دارد که خود اقدام به تشکیل منطقه امن در شمال سوریه کند.

کالن همچنین تاکید کرد که اگر جامعه جهانی بخواهد مانع از ایجاد موج پناهجویان جدیدی که منبع آن از ادلب سوریه است بشود باید به وظایف خود عمل کند.

انتهای پیام/.

R36486/P/S8,89,90/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۰۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالش‌های رژیم صهیونیستی در پاسخ به ایران

پاسخ نتانیاهو و رژیم صهیونیستی به حمله ایران بدون هماهنگی غرب و ایالات‌متحده میسر نخواهد شد. وابستگی اجازه نمی‌دهد رژیم صهیونیستی بدون اجازه آمریکا جنگی منطقه‌ای را رقم بزند.

به گزارش مشرق، علی عبدی کارشناس مسائل سیاسی طی یادداشتی در روزنامه همشهری نوشت: رسانه‌ها و کارشناسان مسائل نظامی و امنیتی عملیات «وعده صادق» را نقطه عطف جدیدی در معادلات منطقه دانستند؛ از خروج ایران و اسرائیل از جنگ در سایه و نیابتی به جنگ مستقیم تا عبور از خطوط قرمز یکدیگر. ترسیم معادله جدید در منطقه را می‌توان از دیگر تأثیرات پاسخ ایران دانست. به این معنا که ایران با تثبیت خود به‌عنوان یک قدرت موشکی و پهپادی در منطقه و فراتر از منطقه، این پیام صریح را ارسال کرد که توانایی پاسخ متوازن به هرگونه تهدید علیه خود را دارد.

پاسخ نتانیاهو و رژیم صهیونیستی به حمله ایران بدون هماهنگی غرب و ایالات‌متحده میسر نخواهد شد. حمایت سنتی آمریکا از اسرائیل همواره وجود داشته است و تاکنون هر جنگی که در منطقه با حضور اسرائیل رخ داده، آمریکا در جریان آن بوده است. از سوی دیگر پاسخ مستقیم رژیم صهیونیستی به خاک ایران می‌تواند آغاز یک جنگ منطقه‌ای را به همراه داشته باشد. اما مسئله دوم این است که اگر ائتلاف اسرائیل و حامیان غربی و عربی آن وجود نداشت، این رژیم آسیب‌های جدی و جبران‌ناپذیر بیشتری را تاکنون متحمل شده بود.

وابستگی اجازه نمی‌دهد رژیم صهیونیستی بدون اجازه آمریکا جنگی منطقه‌ای را رقم بزند. از سوی دیگر، اگر این جنگ رخ دهد، اسرائیل به پدافند هوایی ایالات‌متحده نیازمند خواهد بود؛ بنابراین دوباره دست به دامن آمریکایی‌ها می‌شود و از این جهت وابستگی آن تشدید خواهد شد. آمریکا نیز صراحتا اعلام کرده که به اسرائیل یادآور شده تا از حمله مستقیم به ایران خودداری کند و یک جنگ منطقه‌ای را شروع نکند.

بحران داخلی در اسرائیل نیز جدی است و اختلاف‌نظرها بر سر مسائل گوناگون ازجمله پاسخ به ایران وجود دارد. جناح اقلیت در رژیم صهیونیستی به‌طور کلی معتقد است هر اقدام داخلی و خارجی این رژیم باید با هماهنگی آمریکا صورت بگیرد. دولت آمریکا نیز در شرایط فعلی میلی به تنش ندارد. از سوی دیگر بین اعضای کابینه دولت اسرائیل نیز اختلاف وجود دارد. بخشی از این افراد که احساسی عمل می‌کنند معتقدند باید پاسخ تندی به ایران داده شود، اما نتانیاهو از سایر افراد دولت محاسبه‌گرتر است و این احتمال وجود دارد تا در ازای گرفتن امتیازی مهم از آمریکا، به فکر پاسخ مستقیم به جمهوری اسلامی ایران نباشد. با توجه به عدم‌اجماعی که بر پاسخ مستقیم رژیم صهیونیستی به ایران وجود دارد، پاسخ این رژیم در فضاهای دیگری شاید به وقوع بپیوندد.

مسائل اقتصادی نیز گریبانگیر رژیم صهیونیستی شده است، اما با حضور آمریکا و کمک‌های او، فشارهای اقتصادی در اسرائیل کنترل می‌شود و اجازه نمی‌دهد اقتصاد آن زمین بخورد. بیشترین فشارهای اقتصادی در این رژیم نیز بر طبقه متوسط آن وارد می‌شود.

هشدارهای ایران و نهادهای بین‌المللی ازجمله شورای امنیت نیز نباید فراموش‌شان شود. این هشدارها به‌خوبی رژیم صهیونیستی را از حمله مستقیم یا هر اقدامی در سطح آن برحذر خواهد داشت. البته گیرکردن اسرائیل در باتلاق جنگ و نفرت عمومی موضوعی است که پیش‌تر موجب شد تا این رژیم اقداماتی غیرمنطقی و از روی شتاب‌زدگی انجام دهد.



دیگر خبرها

  • پیش‌بینی شهید باقری از سکوت دولت‌های عرب در قبال حملات اسراییل
  • کارگروه بین‌الملل حوزه اتصال‌پذیری و ارتباطات تشکیل می شود
  • اردوغان بر لزوم مهار افسارگسیختگی رژیم صهیونیستی تاکید کرد
  • چالش‌های رژیم صهیونیستی در پاسخ به ایران
  • ویژه برنامه 24 ساعته در خصوص شهدای خبرنگار در فلسطین
  • نقشه آمریکا برای ایجاد یک تشکیلات تروریستی جدید در عراق و سوریه
  • حمایت ریاست مجلس عراق از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی
  • ارتش اشغالگر اجازه بازگشت آوارگان فلسطینی به شمال نوار غزه را تکذیب کرد/ هدف قرار گرفتن آوارگان
  • موساد به اردوگاه الهول سوریه نفوذ کرد
  • کشته شدن ۴ عضو «پ.ک.ک» در حمله هوایی ترکیه به شمال عراق