Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@18:15:24 GMT

فایده سیب در تقویت ایمنی بدن و کاهش فشارخون

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۷۰۱۴۶

فایده سیب در تقویت ایمنی بدن و کاهش فشارخون

سیب یکی از پرکشت ترین و پرمصرف ترین میوه ها در جهان است که دارای فواید متعددی است.

به گزارش مشرق، مطالعه اخیر محققان دانشگاه اوما سوئد نشان می دهد خواص آنتی باکتری سیب همراه با میزان بالا ویتامین C آن به ایجاد مصونیت در برابر ذات الریه کمک می کند. سیب سرشار از آنتی اکسیدان ها و فیبر رژیمی است که بسیار برای سلامت مفید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از فواید مهم سیب برای سلامت به شرح زیر است.

بیشتر بخوانید میوه‌هایی که چربی‌ها را می‌سوزانند

سیب حاوی فیبر محلول است که با کاهش میزان کلسترول به سلامت قلب کمک می کند. وانگهی پوست سیب حاوی آنتی اکسیدان های نظیر پلی فنول هاست که به کنترل فشارخون کمک کرده و سلامت قلب را تضمین می کند.

آنتی اکسیدان های موجود در سیب از ریه ها در برابر آسیب ناشی از محیط بیرونی حفاظت می کند. در طول فصل آلرژی، زمانیکه بافت ریه ها ملتهب می شود، فلاوونوئید موسوم به کوئرستین که در پوست سیب وجود دارد، موجب تقویت سیستم ایمنی شده و التهاب را کاهش می دهد.

میزان آب موجود در سیب بسیار زیاد است از اینرو با وجود کالری کم زودتر احساس سیری می کنید و به کاهش وزن کمک می کند. از سوی دیگر میزان بالا فیبر موجود در سیب عامل موثری در کاهش وزن است. فیبر روند گوارش را کُند می کند و احساس سیری طولانی تری ایجاد می نماید.

پلی فنول های موجود در سیب از سلول های بتا و بافت های لوزالمعده در مقابل آسیب ناشی از دیابت محافظت می کند. سلول های بتا مسئول تولید انسولین در بدن هستند. غالبا توصیه می شود افراد مبتلا به دیابت نوع2 حداقل روزی یک عدد سیب بخورند.

در مجموع ترکیب مواد مغذی موجود در سیب بسیار خوب و موردنیاز بدن است. یک سیب متوسط حدود 200 گرمی، 95 کالری دارد و شامل کربوهیدرات ها، فیبر، پتاسیم، ویتامین C و ویتامین K است. بعلاوه سیب حاوی منیزیم، مس و آهن است. حتی پوست سیب هم منبع خوب فیبر است. از اینرو بهتر است سیب با پوست خورده شود.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اخبار خودرو حزب الله لبنان سیب درختی سلامت سیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۰۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام بلند صنعت حمل و نقل در کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، در تلاش کشور‌ها برای کاهش میزان انتشار گاز‌های گلخانه ای، سازمان حمل و نقل نروژ، شرکت کشتی سازی «Myklebust» «میکلبوست» را برای ساخت دو کشتی هیدروژنی انتخاب کرده است تا فاصله ۲۷۸ کیلومتری بین شهر‌های «بودو» و «لوفوتن» را طی کنند.

سوخت هیدروژنی این کشتی‌ها که در سال ۲۰۲۶ تحویل داده می‌شوند، در بودو تولید و تامین می‌شود.

اهمیت این پروژه آنجاست که حمل و نقل مسافر با سوخت هیدروژن در چنین مسیر سخت و طولانی قبلا هرگز انجام نشده است. تمام ملاحظات ایمنی باید در طراحی و راه حل‌های فنی برای کشتی‌هایی که مسافت‌های طولانی را در آبراه‌های دشوار طی می‌کنند، در نظر گرفته و پروتکل‌ها و استاندارد‌های ایمنی برای کلاس کاملا جدیدی از کشتی‌ها ارائه شود.

مقامات سازمان حمل و نقل نروژ می‌گویند: این پروژه یک تقویت قابل توجه برای فناوری و محیط کارخانه کشتی سازی نروژ است و مفتخریم که آن را در در این کشور انجام می‌دهیم.

بر اساس اعلام میکلبوست، این کشتی‌های ۱۱۷ متری که ۱۲۰ خودرو را جابه جا می‌کنند از هیدروژن سبز به عنوان منبع اصلی سوخت خود استفاده کرده و حداقل ۸۵ درصد از مسافت خود را در حین حرکت در آب‌های خشن قطب شمال طی می‌کنند.

این کشتی‌ها به دلیل سرعت متوسط ۱۷ گره دریایی با شرایط چالش برانگیزی مواجه می‌شوند، اما به گونه‌ای طراحی خواهند شد که به طور موثر با این چالش‌ها مواجه شوند.

واحد‌های ذخیره هیدروژن آنها، سوخت را از پیل‌های سوختی تامین می‌کنند که برای تامین انرژی سیستم‌های کمکی و نیروی محرکه کشتی ها، برق تبدیل می‌کند. به گفته شرکت آف شور انرژی، پیش بینی می‌شود این راهبرد جدید انتشار CO۲ را سالانه ۲۶ هزار و ۵۰۰ تن در طول این مسیر کاهش دهد.

با متعهد شدن دولت‌ها به دستیابی به اهداف «خالص صفر»، پیش بینی می‌شود بخش حمل و نقل شاهد موجی از چنین تحولاتی در چند سال آینده باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معجزه انبه برای سلامت بدن
  • با سوپر غذای تقویت‌کننده مغز آشنا شوید
  • خط کشی یکصد کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • کاهش قیمت تخم‌مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار
  • یکی از معجزه‌آساترین خواص این گیاه تقویت دید چشم است
  • نحوه صحیح استفاده از انواع محصولات مراقبت پوست برای حفظ شادابی و سلامت
  • شکم تخت می‌خواهید؟ | ۷ ماده غذایی مفید و موثر برای چربی‌ سوزی شکم
  • اجرای طرح توانمند سازی مردم شهر جغتای مقابل بیماری فشارخون
  • گام بلند صنعت حمل و نقل در کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن
  • تصادفات جاده‌ای سالانه جان بیش از یک میلیون نفر را در جهان می‌گیرد