Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-19@15:58:50 GMT

ریزش آرای حامیان کرملین در مسکو

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۷۰۴۱۹

ریزش آرای حامیان کرملین در مسکو

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، نتیجه انتخابات شوراها و شهرداری‌های روسیه که روز یکشنبه برگزار شد، نشان می‌دهد که حزب حاکم روسیه متحد با وجود کسب اکثریت در شورای شهر مسکو حدود یک‌سوم از کرسی‌های خود را از دست داده است. در پی تکمیل شمارش آرا در روسیه مشخص شد که حزب روسیه متحد از ۴۵ کرسی شورای شهر مسکو فقط موفق به کسب ۲۶ کرسی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که در دیگر نقاط روسیه حزب روسیه متحد و متحدان کرملین توانستند اکثریت کرسی‌های شوراها را از آنِ خود کنند و انتظار می‌رود در تمام ١٦ منطقه‌ای که فرماندار انتخاب می‌کنند، نمایندگان حزب روسیه متحد فرماندار شوند. یکی از اتفاقاتی که بسیاری را شگفت‌زده کرد، راه‌نیافتن آندری متلسکی، رهبر حزب روسیه متحد، به شورای شهر مسکو بود.‌به گزارش خبرگزاری اینترفاکس، از نامزدانی که در انتخابات روز یکشنبه به شورای شهر مسکو راه یافته‌اند، فقط ۹ نفر از اعضای کنونی این شورا هستند. به گزارش بی‌بی‌سی، به وجهه حزب روسیه متحد چنان لطمه‌ای وارد شده که تمام نمایندگانش به‌عنوان نامزد مستقل در انتخابات شرکت کردند.‌بیشتر نمایندگان احزاب مخالف به اتهام تخلف از شرکت در انتخابات محروم شده بودند؛ از‌این‌رو کمونیست‌ها و نمایندگان مستقل کرسی‌های جدیدی به دست آوردند. انتظار می‌رود حزب کمونیست ١٣ کرسی، حزب لیبرال «دموکراتیک متحد» (یابولکو) و حزب متمایل به چپ «روسیه عادل» هریک سه کرسی به دست آورند.

با‌این‌حال بر‌اساس گزارش‌ها مردم مسکو استقبال اندکی از انتخابات اخیر داشته‌اند و فقط ۲۲ درصد واجدان شرایط در این انتخابات شرکت کردند. به نظر می‌رسد دلیل اصلی دلزدگی مردم مسکو از این انتخابات، رد صلاحیت بسیاری از نامزدهای حزب مخالف باشد.

در هفته‌های پیش از انتخابات حرکت‌های اعتراضی و تظاهرات گسترده‌ای علیه جلوگیری از حضور نامزدهای منتقد ولادیمیر پوتین و حزب حاکم در رقابت‌ها در جریان بود که در مواردی با دخالت خشونت‌آمیز نیروهای امنیتی روبه‌رو شد. پوتین در واکنش به اعتراض‌ها به حذف بسیاری از منتقدان که شمار زیادی از حوزه‌های انتخاباتی را غیر‌رقابتی کرده، گفته است که تعداد نامزدهای شرکت‌کننده در رقابت‌های انتخاباتی خیلی مهم نیست؛ بلکه «کیفیت» آنها مهم است.اعتراضات تابستان در مسکو از نظر شمار راهپیمایان در دست‌کم هشت سال گذشته بی‌سابقه بود. در مجموعه اعتراضات تابستان پلیس دست‌کم دو هزار نفر را بازداشت کرد که ده‌ها نفر از آنها با محکومیت‌های نقدی یا زندان روبه‌رو شده‌اند. بسیاری از بازداشت‌شدگان و محکومان اعتراضات را نامزدهای احتمالی در انتخابات روز یکشنبه تشکیل می‌دادند. ساعاتی پیش از برگزاری انتخابات محلی هم‌ پلیس مسکو، ولادیمیر یگروف، یکی از کارشناسان شبکه نظارت بر انتخابات «گلوس» را بازداشت کرد. یگروف به «اوباش‌گری» متهم شده‌ است؛ اما یکی از دوستانش در فیس‌بوک نوشته از منظر آنها، این بازداشت فقط به‌ دلیل «فعالیت‌های این کنشگر برای برگزاری انتخابات عادلانه» صورت گرفته ‌است.همه این بگیر‌و‌ببندها و سرکوب‌ها در حالی صورت می‌گیرد که بر‌اساس برآوردها حزب حاکم روسیه به کمترین میزان محبوبیت در میان شهروندان در یک دهه گذشته سقوط کرده است. ناخشنودی مردم از این حزب به دلیل وضع یا تغییر برخی قوانین، از‌جمله افزایش سن بازنشستگی است. با وجود نارضایتی شهروندان از حزب روسیه متحد ظاهرا هنوز شخص ولادیمیر پوتین از محبوبیت درخور‌توجهی برخوردار است و حدود ۶۰ درصد شهروندان از عملکرد او رضایت دارند.با‌این‌حال بسیاری از ناظران، انتخابات محلی و منطقه‌ای در روسیه را برای برآورد وضعیت انتخابات ملی سال ۲۰۲۱ بسیار با‌اهمیت ارزیابی می‌کنند. اگرچه یکی از معضلات اپوزیسیون که در انتخابات روز یکشنبه نیز رخ داد، جلوگیری از شرکت بسیاری از نامزدهای آن در رقابت‌های انتخاباتی است. آلکسی ناوالنی، رهبر اپوزیسیون روسیه، پیش از رأی‌گیری روز یکشنبه، از شهروندان روس خواسته بود با یک «انتخاب تاکتیکی» آرای خود را به نفع رقیبان حزب روسیه واحد به صندوق بریزند تا از راهیابی نامزدهای جریان حامی پوتین به شورای محلی جلوگیری کنند.

انتخابات شهرداری‌ها در روسیه، در شمار آن رویدادهایی نیست که معمولا بازتابی گسترده در رسانه‌های بین‌المللی می‌یابند؛ اما این بار به دلیل اوضاع سیاسی روسیه و به‌ویژه اعتراضات گسترده در مسکو وضعیت با انتخابات پیشین فرق می‌کرد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کرملین مسکو ولادیمیر پوتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۰۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرملین خواستار تنش زدایی بین اسرائیل و ایران شد

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز چهارشنبه گفت که روسیه به طور منظم با مقامات ایرانی و اسرائیلی تماس دارد و از هر دو طرف خواست تا از تنش‌های بیشتر خودداری کنند.

پسکوف در یک نشست خبری گفت: "ما به شدت نگران تشدید تنش‌ها در منطقه هستیم و از همه کشور‌های منطقه می‌خواهیم خویشتنداری کنند. تشدید بیشتر تنش‌ها به نفع هیچ کس نیست. "

این سخنگوی در پاسخ به این سوال که آیا تهران به مسکو در مورد زمان دقیق حمله به اسرائیل اطلاع داده است یا خیر، سخنگو از اظهار نظر خودداری کرد.

پیش از این، وزارت خارجه روسیه همچنین گفته است که تنش‌های منطقه‌ای به دلیل ماهیت حل نشده بحران‌های متعدد در خاورمیانه، به ویژه در منطقه درگیری فلسطین و اسرائیل، تقویت شده است.

در همین حال، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، درخواست اسرائیل برای محکومیت حمله ایران را رد کرد و گفت که تل آویو حملات اوکراین به مناطق روسیه را محکوم نکرده است و به طور منظم از کی‌یف حمایت دیپلماتیک می‌کند.

پس از حمله ایران به اسرائیل، تهران پایان عملیات نظامی خود علیه اسرائیل را اعلام کرد و به رژیم صهیونیستی هشدار داد که در صورت اقدام تلافی جویانه، واکنش شدیدتری نشان خواهد داد..

گزارش‌های متعدد نشان می‌دهد که ایالات متحده از اسرائیل خواسته که محتاطانه عمل کند، که هنوز تصمیمی در مورد پاسخ دادن به آن اتخاذ نکرده است. سی ان ان به نقل از یک مقام اسرائیلی گزارش داد که کابینه نتانیاهو به آمریکا گفته است که به دنبال تشدید قابل توجه اوضاع نیست. با این حال، به گفته رویترز، کابینه جنگی اسرائیل طرفدار انتقام‌جویی است، اما بر سر زمان و دامنه آن اختلاف نظر دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در کرمانشاه به صورت تمام الکترونیک
  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • هند؛ پرجمعیت‌ ترین کشور دنیا در آستانه برگزاری طولانی‌ ترین انتخابات
  • دو کشوری که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکردند علیه آمریکا متحد می شوند
  • کرملین خواستار تنش زدایی بین اسرائیل و ایران شد
  • کرملین خروج صلحبانان روسیه از قره‌باغ را تایید کرد
  • در حال گفت‌وگو با ایران و اسرائیل برای کاهش تنش هستیم
  • راه اندازی پویش های انتخاباتی در کرج
  • رقابت ۲+۱ برای بالانشینی در بهارستان
  • رقابت ۲+۱ برای بالانشینی در بهارستان | رقابت این ۴ نقر به قالیباف