Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@02:39:09 GMT

کره شمالی پرتابگر فوق بزرگ زیر نظر کیم آزمایش کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۷۰۴۴۰

کره شمالی پرتابگر فوق بزرگ زیر نظر کیم آزمایش کرد

کره شمالی اعلام کرد که روز سه‌شنبه یک پرتابگر فوق بزرگ چندگانه را با نظارت مستقیم «کیم جونگ اون» آزمایش کرده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی بامداد چهارشنبه گزارش داد کره شمالی روز سه شنبه یک پرتابگر موشک چندگانه فوق بزرگ را روز سه‌شنبه آزمایش کرده و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به صورت مستقیم این آزمایش را نظارت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، «رودونگ سینمون» روزنامه رسمی کره شمالی نوشت: کیم بر آزمایش یک پرتابگر موشک چندگانه فوق بزرگ در ۱۰ سپتامبر نظارت کرد.

یونهاپ بامداد سه‌شنبه به نقل از ستاد مشترک ارتش این کشور گزارش داد که این دو پرتابه از استان «پیونگان جنوبی» و به سمت شرق کشور شلیک شده است.

این دهمین آزمایش موشکی کره شمالی در سال جاری میلادی است و چند هفته پس از آن صورت می‌گیرد که پیونگ یانگ اعلام کرد «یک پرتابگر جدید فوق بزرگ» را آزمایش کرده است.

این اقدام در حالی صورت گرفته است که کره شمالی روز دوشنبه گفته بود که آماده از سرگیری مذاکرات با آمریکاست، اما نتیجه‌بخش بودن این گفت‌وگوها به رویکرد واشنگتن بستگی دارد.

کره شمالی پیش از این در چند ماه گذشته بارها دست به انجام آزمایش موشکی زده است. در حالی ژاپن و کره جنوبی در برابر این آزمایش های موشکی واکنش نشان داده و خواهان ادامه تحریم های سازمان ملل علیه کره شمالی شده‌اند آمریکا با واکنشی نرمتر این نوع آزمایش ها را خلاف قطعنامه های سازمان ملل ندانست.

ترامپ در واکنش به آخرین آزمایش موشکی پیونگ یانگ اعلام کرد این یک آزمایش معمولی است و کره شمالی اجازه چنین آزمایش‌هایی را دارد.

کره شمالی آزمایش‌های موشکی را همزمان با برگزاری مذاکره با آمریکا متوقف کرده بود، اما این کشور در اعتراض به رزمایش‌های نظامی کره جنوبی و آمریکا آزمایش‌های خود را از سرگرفته است.

ترامپ و کیمکه اولین بار سال گذشته در سنگاپور گفت‌وگو کرده و به توافقی مبهم درباره خلع سلاح هسته‌ای کره در ازای لغو تحریم‌ها علیه پیونگ یانگ دست یافته بودند، در نشست فوریه سال جاری میلادی در هانوی ویتنام به نتیجه‌ای نرسیدند و سرانجام مذاکرات دو کشور متوقف شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کره شمالی آزمایش موشکی کیم جونگ اون سامانه سماح ماه محرم داستان اتم سعید مرتضوی شبنم نعمت زاده تاسوعا عاشورا شب دهم محرم زیارت عاشورا شام غریبان جان بولتون مقتدی صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۰۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی از لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، منابع خبری از حمله موشکی از سمت لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی خبر می‌دهند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که در نتیجه شلیک موشک از سمت لبنان آژیر هشدار در شهرک صهیونیستی «زرعیت» به صدا در آمده است.

منابع خبری اعلام کردند که دو پادگان صهیونیستی «شومیرا» و «زرعیت» در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف حمله موشکی از سمت جنوب لبنان قرار گرفته‌اند.

از سوی دیگر شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی با اشاره به عملیات پهپادی روز جاری حزب‌الله لبنان اعلام کرد که این عملیات از نظر برد و شمار پهپادها از عملیات‌های دیگر حزب‌الله متمایز بوده است.

بر اساس گزارش این شبکه صهیونیستی ارسال ۳ پهپاد به سوی منطقه اشغالی «کریوت» موجی از رعب و وحشت را در میان صهیونیست‌ها به راه انداخته است.

کد خبر 6086999

دیگر خبرها

  • حمله موشکی از لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی
  • ۵ رویداد بزرگ فرهنگی توسط سپاه خراسان شمالی اجرا شد
  • ۵ رویداد بزرگ فرهنگی توسط سپاه خراسان شمالی اجرایی شد
  • جنجال جدید کریمی قدوسی درباره موشک های با برد ۱۲ هزار کیلومتر /قلهکی: این ادعاها پیوست گزارش آژانس علیه ایران خواهد شد
  • اولین آزمایش ضد حمله هسته‌ای کره شمالی
  • نظارت رهبر کره‌شمالی بر اولین مانور تاکتیکی شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای
  • گارد ساحلی ژاپن : موشک بالستیک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد
  • موشک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد
  • موشک بالستیک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد
  • گزارش تلویزیون سعودی از زرادخانه موشکی ایران