Web Analytics Made Easy - Statcounter

خزائلی گفت: تاکنون هشت اثر از مواریث فرهنگی ناملموس مرتبط با آیین ‌ها و مراسم های محرم استان قزوین در فهرست میراث ملی ناملموس به ثبت رسیده است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین، «علیرضا خزائلی» بیان کرد: آیین سوگواری ‌های زنانه در حسینیه آقا سید جمال، مراسم شور زرآباد، تعزیه خوانی، آیین طبق‌ کشی، آیین‌علامت ‌کشی، مراسم مافی شهرستان آبیک، آیین طشت ‌گذاری شهرستان های آبیک و الوند و مراسم سوم امام از جمله آیین ‌ها و مراسم سوگواری ایام محرم در قزوین به شمار می‌ روند که تاکنون در فهرست میراث ملی ناملموس به ثبت رسیده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین با اشاره به اجرای مراسم تعزیه خوانی در قزوین افزود: استان قزوین از دیر باز جزو قطب‌ های تعزیه کشور بوده و مراسم تعزیه خوانی که درکنار مراسم های سنتی و آیین های مختلف ماه محرم در قزوین برگزار می شود، در کشور به ثبت جهانی رسیده است.

 

وی خاطر نشان کرد: همچنین 2 مهارت طبق سازی و زره بافی به عنوان مهارت ‌های مرتبط با عزاداری ایام محرم هم در فهرست میراث ملی ناملموس کشور قرار دارند.

 

خزائلی یادآور شد: پرونده ثبتی نوحه ‌های دستگاهی قزوین و غذای نذری اوزباسترما روستای ‌کلج قزوین هم برای ثبت در فهرست آثار ملی کشور در دست تهیه است .

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم عزاداری محرم محرم عاشورای حسینی عاشورا امام حسین ع مسجد تاسوعای حسینی شیرخوارگان حسینی نماز ظهر عاشورا فهرست میراث ناملموس آیین عزاداری عزاداری محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۰۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در راستای تامین منافع شهروندان در کنار شهردار خواهیم بود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حجت‌اله مددخانی، فرماندار شهرستان آبیک در مراسم تکریم و معارفه شهردار آبیک، اظهار کرد: می‌توان گفت شهر آبیک دروازه ورودی استان قزوین است، با توجه به اهمیت دروازه ورودی هر استان، لازم است مدیریت شهری، معماری، شهرسازی و آبادانی شهر آبیک به گونه ای مدیریت شود که زیبنده استان با فرهنگ قزوین باشد.

وی با اشاره به متن حکم استاندار در انتصاب شهردار جدید افزود: تا زمانی که شهردار بر مدار قانون حرکت کند مورد حمایت مجموعه مدیران ارشد شهرستان و استان قرار می‎‌گیرد، به نیابت از اعضای شورای تامین و مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز اعلام می‌کنم در راستای تامین منافع شهر و شهروندان، در کنار شهردار خواهیم بود.

در این مراسم محسن اسماعیلی، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین تصریح کرد: جایگزینی تفکر مدیریتی بر عمرانی در حوزه مدیریت شهری ضروری است و همه باید به این سمت حرکت کنیم.

اسماعیلی افزود: مدیریت شهری آبیک با مسائل مختلفی روبه‌رو است اما حل مسائل زیست محیطی، ساماندهی ساخت‎وسازهای غیرمجاز، ایجاد تعامل سازنده با راه و شهرسازی استان، ارتقا درجه شهرداری، بازنگری طرح جامع، هوشمندسازی شهری، تمرکز بر توسعه متوازن، برنامه محوری و درآمدزایی توسط مدیریت شهری از اولویت‌های ویژه‌ای است که باید مورد توجه مدیریت شهری آبیک قرار گیرد.

گفتنی است در این مراسم از زحمات شریعت پناه سرپرست شهرداری آبیک تقدیر و سعید وزیری نژاد به عنوان شهردار آبیک معارفه شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897895

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه اسرائيل: جلوی ایران را بگیرید
  • حاجی بادام؛ میراث شیرین یزدی‌ها
  • دهمین آیین تک چراغ در مراسم میثاق با هنرمندان در مشهد برگزار شد
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت حمزه و حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در قم برگزار می‌شود
  • ثبت ۴۱ میراث ناملموس از استان البرز در فهرست آثار ملی
  • در راستای تامین منافع شهروندان در کنار شهردار خواهیم بود
  • ابلاغ آیین‌نامه شورای ارزشیابی هنرمندان صنایع‌دستی، هنر‌های سنتی و میراث‌داران تمدنی
  • آیین‌نامه شورای ارزشیابی هنرمندان صنایع‌دستی، هنر‌های سنتی و میراث­‌داران تمدنی
  • آیین «زنگ اقتدار» در مدارس استان سمنان برگزار شد
  • ثبت ۱۲۶۱ اثر تاریخی گیلان در فهرست آثار ملی/ ترمیم و بازسازی بناهای تاریخی در اولویت است