Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-24@23:03:14 GMT

تیم ویلموتس و چیزهایی که ما را امیدوار می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۷۰۶۸۰

تیم ویلموتس و چیزهایی که ما را امیدوار می‌کند

به گزارش خبرانلاین، نخستین بازی هر تورنمنت بی شک یکی از مهم ترین بازی هاست و همین قاعده هم دیروز برای تیم ملی ایران مقابل هنگ کنگ حکمفرما بود. شاگردان ویلموتس در آغاز راه صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ باید در مقابل تیمی ناشناخته به میدان می رفتند.تیمی که مسابقات را با یک مساوی مقابل کامبوج آغاز کرده بود و می توانست با استفاده از امتیاز میزبانی تیم ملی را اذیت کند اما در نهایت این اتفاق نیفتاد و آن طور که در ادامه مرور خواهیم کرد شاگردان ویلموتس توانستند قدم اول را در خاک حریف محکم بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاین‌آپ همیشگی؛بدون ریسک

مارک ویلموتس در بازی دیروز از همان ۱۱ بازیکنی استفاده کرد که پیش از این کارلوس کی روش هم بارها و بارها آن ها را در کنار هم قرار داده بود و همچنین خود ویلموتس هم در دو بازی دوستانه مقابل سوریه و کره جنوبی این نفرات را تست کرده بود.ترکیب تیم ملی از علیرضا بیرانوند درون دروازه تا سردار آزمون در خط حمله سورپرایز خاصی به همراه نداشت و شاید در این میان ترجیح دادن مهدی ترابی و محمدحسین کنعانی زادگان به وحید امیری و مرتضی پورعلی گنجی تنها نکات بدیع ترکیب تیم ملی بود.

استفاده از ترکیبی با تغییر کم این فرصت را به تیم ملی داد تا از همان ابتدا نمایشی هماهنگ از خود نشان دهد و بتواند با احاطه بر بازی زهر خود را به حریفش بریزد.

سردار در نقش جدید

سردار آزمون پس از عملکرد خوبی که در تیم زنیت در لیگ روسیه از خود به جای گذاشته بود در تیم ملی هم نمایش قابل قبولی داشت و به خوبی توانست از وظیفه جدیدش در تیم ویلموتس بربیاید.

تیم ملی بر خلاف قبل،با سیستم ۴-۴-۲ به زمین آمد و سردار آزمون در کنار کریم انصاری فرد دو مهاجم ترکیب تیم ملی بودند با این حال آزمون همانند یک بازیکن آزاد که وظیفه سر کشیدن به تمامی نقاط زمین را دارد،مدام به عقب می آمد و به کناره ها می رفت تا در غیاب یک بازیساز کلاسیک مثل اشکان دژاگه یا مسعود شجاعی،از پس این مسئولیت به خوبی بربیاید و با ارسال ها و پاس های دقیق خود چندین بار بازیکنانی مثل کریم انصاری فرد و علیرضا جهانبخش را صاحب موقعیت گلزنی کند.

آزمون همچنین هنگامی که در محوطه جریمه حریف هم صاحب موقعیت می شد همانند مهاجمی زهردار و خطرناک به سمت دروازه هنگ کنگ شوت می زد و در نهایت هم با ضربه ای دقیق توانست گل اول تیم ملی را خیلی زود وارد دروازه تیم میزبان کند.

کانال راست؛هماهنگ و هجومی

حضور رامین رضاییان و علیرضا جهانبخش در سمت راست زمین باعث شده بود تا ایران مطابق انتظار روز پر جنب و جوشی را در سمت راست تجربه کند. این دو بازیکن سرعتی و تندوتیز بارها و بارها با نفوذها و ارسال های خود از این جناح باعث خلق موقعیت برای تیم ملی شدند و هر دو گل ایران را هم با همین حرکات پایه ریزی کردند. حرکت گل اول با ارسال محکم و تیز رضاییان شروع شد و گل دوم هم با استارت عالی جهانبخش و پاس دقیق او به کریم انصاری فرد و ضربه تمام کننده شماره 10 تیم ملی به سرانجام رسید تا کانال راست ایران در فاز هجومی باز هم هماهنگ و کارآمد عمل کند.

امتحان ساده دفاع و دروازه‌بان

خط حمله هنگ کنگ چندان زهردار نبود و نتوانست به جز یکی دو صحنه خط دفاعی تیم ملی را به زحمت بیندازد تا 4 مدافع ایران روز آرامی را سپری کنند و فشار زیادی را متحمل نشوند. در این میان معدود ضربه های قرمز پوشان میزبان را هم علیرضا بیرانوند به خوبی مهار کرد تا گلر مورد اعتماد ویلموتس یک کلین شیت دیگر را هم با لباس تیم ملی به نام خود ثبت کند.

آمار چه می‌گوید؟

ایران در روزی هنگ کنگ را شکست داد و 3 امتیاز گام نخست را گرفت که عملکرد مقتدرانه ای در این دیدار داشت و در تمامی جنبه ها تیم برتر زمین بود.تیم مارک ویلموتس در این مسابقه ۷۱ درصد مالیکت توپ را در اختیار داشت و ۱۵ بار به سمت دروازه حریف شوت زد که ۴ ضربه آن در چارچوب بود و یک بار هم برگردان زیبای کریم انصاری فرد تیر دروازه تیم میزبان را لرزاند. هنگ کنگ هم فقط یک بار به سمت دروازه ایران شوت زد که بیرو آن توپ را جمع کرد. یوزپلنگان پارسی همچنین ۱۲ کرنر هم به روی دروازه هنگ کنگ ارسال کردند که این هم نشان از میل بالای حمله کردن در تیم ویلموتس است. چیزی که ایران را بیش از همیشه به آینده امیدوار می کند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۰۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتماد اجباری به رفیعی در پرسپولیس؛ حالا نوبت خالد آبادی و استقلال است

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، پرسپولیس برای بازی با سپاهان دانیال اسماعیلی فر را از دست داد، اما وحدت هنانوف را دارد. بازیکنی که در زمان یحیی گل محمدی بیشتر بازی می‌کرد و عملکرد نسبتا خوبی داشت. استقلال هم با از دست دادن حسینی باید از دروازه‌بان ذخیره خود در تبریز استفاده کند کاری که پرسپولیس مجبور شد در ۴ بازی انجام بدهد و البته رفیعی کاملاً روسفید از آب درآمد. 

ابتدای فصل که تیم‌ها با ۳۰ بازیکن قرارداد می‌بندند دقیقاً به خاطر چنین روز‌هایی است که در مواقع ضروری از بازیکنان جوان و بازیکنان ذخیره خود استفاده کنند. همین خالدآبادی ابتدای فصل از پرسپولیس پیشنهاد داشت و حالا بهترین فرصت است تا توانایی‌های خود را نشان بدهد. همان طور که روزی وحید طالب لو در اصفهان مقابل سپاهان بازی کرد و بعد‌ها تبدیل به یکی از بهترین دروازه‌بان‌های ایران شد و همان‌طور که رفیعی نشان داد پرسپولیس یک دروازه‌بان ذخیره کاملاً مطمئن دارد. 

خوب به خاطر داریم زنده یاد ناصر حجازی تعریف می‌کرد که روزی در یک تورنمنت رایکوف به او که تنها ۱۷ سال داشت میدان داد و حجازی در آن تورنمنت ۱۰ گل در سه بازی خورده، اما بعد‌ها تبدیل به بهترین دروازه‌بان ایران و آسیا شد. مرحوم حجازی مدعی بود رایکوف تنها کسی بود که بعد از دریافت آن ۱۰ گل از من حمایت کرد و گفت همین حجازی روزی بهترین دروازه‌بان ایران می‌شود.

الان هم جواد نکونام باید به خالد آبادی میدان بدهد و از او حمایت کند کاری که ویرا با رفیعی کرد هر چند همه می‌دانیم که این میدان دادن‌ها از سر اجبار است نه بر اساس انتخاب کادر فنی. تیمی که می‌خواهد قهرمان شود نباید دنبال بهانه گرفتن باشد. پرسپولیس در نیم فصل اول ۳ بازیکن کلیدی خود را از دست داد و استقلال هم در نیم فصل دوم نمی‌تواند از وجود یامگا و مهدی پور استفاده کند، اما هر دو در کورس قهرمانی هستند و ریتم تیمی خود را حفظ کرده اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گل شماره پنج تیم ملی به یاد روزهای اوج شمسایی
  • فوتسال ایران راهی جام جهانی شد/صعود ملی‌پوشان به مرحله نیمه نهایی
  • ایران ۲ - قرقیزستان ۱
  • تیم ملی فوتسال ایران نیمی از راه جام جهانی را طی کرد
  • توافق با فلومیننزه: ستاره چلسی در راه برزیل
  • استرس فوتسالیست هاباید کنترل شود/ سرعت پیشرفت آسیا ازما بیشتر است
  • سرمایه‌گذاری تیم‌های آسیایی خطرناک است/ فوتسال بچه سرراهی نباشد
  • اعتماد اجباری به رفیعی در پرسپولیس؛ حالا نوبت خالد آبادی و استقلال است
  • صعود قاطعانه شاگردان شمسایی
  • پرگل‌ترین بازی ایران برابر کویت رقم خورد/ صعود مقتدرانه به حذفی