Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

دو سال قبل پسر نوجوانی به مأموران خبر داد مادرش را در غرق در خون در حمام پیدا کرده ‌است. وقتی مأموران به محل رسیدند حمام را غرق در خون دیدند. جسد زن جوان که به‌نظر می‌رسید از ناحیه سر مجروح شده است، روی زمین افتاده ‌بود.

با انتقال جسد به پزشکی قانونی از پسربچه 12ساله که شوکه شده بود، بازجویی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: پدر و مادرم با هم درگیری داشتند اما من هرگز فکر نمی‌کردم پدرم چنین کاری کند. پدرم را دوست داشتم اصلا باورم نمی‌شود چنین اتفاقی افتاده ‌است. امروز – روز حادثه- قرار بود با هم به میهمانی برویم و نمی‌دانم چه شده ‌است. گفته‌های این پسر نوجوان در حالی بود که مأموران تحقیقات خود را برای بازداشت همسر مقتول آغاز کرده‌ بودند اما ردی از او نبود تا اینکه مأموران کلانتری که روز حادثه برای بررسی صحنه جرم به خانه زن جوان رفته بودند، در مأموریتی که چند ساعت بعد به آنها واگذار شد، گشت‌زنی در خیابان را آغاز کردند.

یکی از آن مأموران به مردی جوان مشکوک شد. او کمی فکر کرد که این مرد را کجا دیده و آیا او از مجرمان سابقه‌دار است؟ ناگهان جرقه‌ای در ذهن این مأمور به یادش آورد چرا این چهره تا این حد برایش آشناست و متوجه شد این مرد همسر مقتولی است که صبح همان روز جسدش در خانه پیدا شده‌ و عکس این مرد را روی دیوار خانه دیده بود.

مرد جوان بازداشت شد. او بعد از دستگیری اعتراف کرد همسرش را کشت چون به او سوءظن داشت. متهم گفت: همسرم دخترعمه من بود. ما مدت‌ها با هم زندگی عاشقانه‌ای داشتیم اما وقتی من معتاد شدم، کم‌کم رابطه ما تیره شد. چون همسر و پسرم را دوست داشتم، اعتیادم را ترک کردم. من شغل خوبی داشتم و درآمدم بالا بود اما ورشکسته شدم. برای تأمین هزینه‌های زندگی‌ام تراکت پخش می‌کردم. درآمدش خیلی کم بود و من نمی‌توانستم خرج زندگی‌ را بدهم البته همسرم کارمند بود و با پول او زندگی می‌کردیم. این موضوع باعث اختلاف میان ما بود. مدتی بود که احساس می‌کردم همسرم از من فاصله می‌گیرد. او مدام در تلگرام چت می‌کرد. متوجه شدم با کسی رابطه دارد و وقتی چت‌هایش را دیدم، فهمیدم با یک مرد رابطه دارد. سر این موضوع با هم دعوای شدیدی کردیم و او قهر کرد و به خانه مادرش رفت. حاضر نبود شماره مردی که با او رابطه دارد را به من بدهد. بعد از اینکه همسرم قهر کرد و به خانه مادرش رفت، دنبالش رفتم و با وساطت عمه‌ام او به خانه برگشت اما با من حرف نمی‌زد و مدام می‌گفت می‌خواهد از من طلاق بگیرد. روز حادثه قرار بود به خانه خواهرش برود. او به پسرم گفت بعد از اینکه از سر کار آمد با هم به خانه خواهرش می‌روند. پسرم به من گفت تو هم بیا اما همسرم قبول نکرد. او نمی‌خواست من را همراه خود ببرد. پسرم به مدرسه رفت و ما دوباره سر این موضوع با هم دعوا کردیم. به همسرم گفتم حق نداری این‌طور رفتار کنی اما او دوباره تکرار کرد طلاق می‌خواهد. او می‌گفت دیگر من را دوست ندارد و نمی‌خواهد با من زندگی کند. به حمام رفت من هم پشت سرش وارد شدم و با گلدان به سرش کوبیدم. او غرق در خون روی زمین افتاد. شدت خون‌ریزی به حدی بود که روی خودم هم ریخته شد. از خانه بیرون آمدم. به منزل دوستم رفتم و از او لباس قرض کردم اما لباس‌های دوستم به تنم گشاد بود.
متهم ادامه داد: به مغازه‌ای رفتم و با کارت بانکی همسرم برای خودم لباس خریدم. در خیابان پرسه می‌زدم تا کمی فکر کنم و ببینم چه باید بکنم که مأموران من را بازداشت کردند.
گفته‌های متهم مورد ارزیابی مأموران قرار گرفت. آنها متوجه شدند سوءظن این مرد نسبت به همسرش بی‌دلیل بود و هیچ پیام مشکوکی در گوشی او وجود ندارد و او با هیچ کس ارتباط نداشته ‌است. همچنین مأموران متوجه شدند علت درگیری این زوج اعتیاد متهم به شیشه و ورشکستگی‌اش بوده ‌است.

یکی از نزدیکان مقتول گفت: از وقتی شوهر مقتول به شیشه اعتیاد پیدا کرد، هر چه درآمد داشت صرف خرید مواد می‌کرد. او دیگر سر کار نمی‌رفت و همین هم باعث ورشکستگی‌اش شده ‌بود. به جای اینکه اعتیادش را ترک کند، مدام به مقتول تهمت می‌زد و همین باعث اختلاف آنها شده ‌بود.

پرونده با توجه به اعترافات صریح این مرد و مدارک دیگر و همچنین شکایت اولیای‌دم برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و متهم در شعبه 6 دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه رفت. در جلسه دادگاه بعد از اینکه کیفرخواست خوانده شد و اولیای‌دم در جایگاه قرار گرفتند، و خواسته خود را مطرح کردند، متهم برای دفاع از خود در جایگاه حاضر شد. او اتهام را قبول کرد و گفت: همسرم با فردی رابطه داشت و من با او درگیر شدم و او را زدم از اینکه او را کشته‌ام، پشیمان هستم و از اولیای‌دم درخواست بخشش دارم. من ورشکسته شده ‌بودم و همین موضوع زندگی‌ام را تحت تأثیر قرار داده ‌بود. همسرم را دوست داشتم و نمی‌خواستم او را از دست بدهم. حالا هم به خاطر اتفاقی که افتاده ‌است، از اولیای‌دم و به‌ویژه پسرم عذرخواهی می‌کنم و درخواست بخشش دارم.

بعد از گفته‌های متهم و وکیل‌مدافع او درباره اینکه متهم دچار سوءظن است و درخواست وی برای بررسی روانی متهم، قضات برای تصمیم‌گیری در این‌باره در شعبه 6 دادگاه کیفری استان تهران وارد شور شدند.

 

منبع: روزنامه شرق

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سوءظن وکیل مدافع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۰۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۲ قاتل اجاره‌ای 

 سردار علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت اظهار کرد: در بهمن سال گذشته، زن جوانی هراسان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفت و به اپراتور گفت، جسد زن همسایه را به نام شهناز کشف کردم؛ لطفا برای کمک رسانی اقدام کنید. 

وی افزود: با اعلام این خبر تیمی زبده از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل حادثه شدند و با جسد زن ۴۲ ساله در تختخوابش مواجه شدند. از زمان مرگ چند ساعتی می‌گذشت و علت مرگ خفگی اعلام شد. آثار خراش روی دست زن میانسال حکایت از درگیری او با قاتلش داشت. همچنین بررسی‌ها نشان می‌داد که طلا‌های مقتول نیز به سرقت رفته است. 

این مقام انتظامی اظهار کرد: زن جوانی که کشف جسد را به پلیس گزارش داده بود در جریان تحقیقات ماجرا را اینطور توضیح داد، شهناز و همسرش همیشه با هم اختلاف داشتند و با وجود اینکه یکبار جدا شده بودند، اما به خاطر بچه‌هایشان دوباره ازدواج کردند، آنها اغلب اوقات با هم دعوا و درگیری داشتند. شوهر شهناز که کارمند بانک است با من تماس گرفت و گفت بچه‌هایش مدرسه هستند و هر چه به تلفن همسرش زنگ می‌زند، پاسخ نمی‌دهد. به همین دلیل نگران همسرش شده بود و از من خواست که به او سر بزنم. من هم خودم را به آپارتمان آنها رساندم چندین بار زنگ زدم، اما کسی در را باز نکرد. بعد در را هل دادم که باز شد وقتی وارد خانه شدم ناگهان در اتاق خواب جسدش را پیدا کردم. 

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ متذکر شد: گرچه در بررسی‌های اولیه به نظر می‌رسید که زن میانسال قربانی سرقت شده است، اما سالم بودن در‌های ورودی خانه، حکایت از ورود قاتلی آشنا داشت. از سویی اختلافات زوج میانسال و تماس همسر مقتول با زن همسایه، احتمال جنایت خانوادگی را مطرح کرد.

وی افزود: با این فرضیه کارآگاهان به همسر مقتول شک کردند و در بازبینی دوربین‌های مداربسته بانک محل کار همسر مقتول دریافتند وی روز حادثه سه بار بانک را ترک کرده و مدام تلفنی در حال صحبت و مکالمه بوده است. 

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: کارآگاهان در اقدامات اطلاعاتی متوجه شدند که نوید با ۲ مرد غریبه تلفنی صحبت می‌کرده و چند روز قبل از این جنایت به آنها برای انجام یک کار وعده پول داده است. 

سردار گودرزی گفت: کارآگاهان خیلی زود نوید را بازداشت کردند؛ او در بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف کرد و مدعی شد، تمام دارایی‌ام را در اختیارم همسرم قرار داده بودم و حتی یک وام میلیونی برای شهناز گرفتم، اما او اقساطش را پرداخت نکرد و من مجبورم شدم اقساط وام را پرداخت کنم.شهناز حتی حاضر نمی‌شد اموالی که به نامش زده بودم را به من برگرداند. همین موارد باعث شد که اختلافات ما روز به روز بیشتر شود و با اینکه یکبار از هم جدا شده بودیم به خاطر بچه‌هایم دوباره ازدواج کردیم ولی دیگر نمی‌توانستم این وضعیت را تحمل کنم و از یک سال قبل، تصمیم به قتل همسرم گرفتم. برای قتل او سناریو‌های زیادی طراحی کرده بودم. اول می‌خواستم که با خوراندن قرص او را به قتل برسانم، اما ترسیدم که لو بروم. بعد تصمیم گرفتم آدمکشی را برای این کار اجیر کنم. سه ماه قبل از قتل همسرم، موضوع را به یکی از دوستانم گفتم و او دو خلافکار را به من معرفی کرد. بعد از چندین جلسه به توافق رسیدیم و آدرس و کلید خانه‌ام را به آنها دادم تا همسرم را به قتل برسانند. با آدمکش‌ها در تماس بودم و بعد از دقایقی آنها به من اطلاع دادند که همسرم را با روسری خفه کرده و طلاهایش را که حدود ۵۰۰ میلیون تومان ارزش داشت سرقت کرده‌اند. 

وی افزود: کارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات مهم با اقدامات اطلاعاتی مخفیگاه ۲ قاتل را شناسایی کردند و پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی موفق به دستگیری آنها شدند که متهمان در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر قتل زن جوان در ازای دریافت پول اعتراف و عنوان کردند طلاهارا به کشور افغانستان برده و فروخته‌اند. 

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی، متهمان برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفتند. عصر ۲۵ بهمن سال گذشته، زن جوانی هراسان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفت و به اپراتور گفت، جسد زن همسایه را به نام شهناز کشف کردم؛ لطفا برای کمک رسانی اقدام کنید. 

وی افزود: با اعلام این خبر تیمی زبده از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل حادثه شدند و با جسد زن ۴۲ ساله در تختخوابش مواجه شدند. از زمان مرگ چند ساعتی می‌گذشت و علت مرگ خفگی اعلام شد. آثار خراش روی دست زن میانسال حکایت از درگیری او با قاتلش داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • برادرکُشی با اسلحه شکاری!
  • قتل دلخراش مادر ۴۵ ساله به دست پسرش
  • مردی با تیراندازی برادر خود را کشت و تسلیم شد
  • قتل دلخراش مادر ۴۵ ساله به دست پسرش/ «پدرم حرف‌های بدی درباره مادرم می‌زد، آنقدر گفت تا باور کردم»
  • ربودن مرد جوان به خاطر ۵۰ میلیارد تومان تتر
  • ناسا برخورد زباله‌های ایستگاه فضایی با خانه مردی در فلوریدا را تایید کرد
  • کشف دو خودروی قاچاق به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال در البرز
  • از بوی بد دهان تا چای سرد
  • دستگیری ۲ قاتل اجاره‌ای 
  • دستگیری قاتلان اجاره‌ای