Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-18@19:44:29 GMT

همنوایی با شیرزن کربلا در پایتخت شور و شعور حسینی

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۷۰۸۸۱

همنوایی با شیرزن کربلا در پایتخت شور و شعور حسینی

دلدادگان حسینی در پایتخت شور و شعور حسینی در روز یازدهم محرم که به روز«یوم الزینب» معروف است، با ناله های جانسوز شیرزن کربلا همنوا می شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، در روز یازدهم محرم که به روز «یوم الزینب» معروف است، مردم پایتخت شور و شعور حسینی با حضور در مراسم عزاداری زینبیه اعظم زنجان در سوگ شهیدان کربلا اشک ماتم ریخته و با ناله های حضرت زینب و اسرای دشت کربلا همنوا می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسجد زینبیه اعظم زنجان که یکی از مهم ترین اماکن مذهبی این شهر محسوب می شود همه ساله در ایام محرم پذیرای خیل عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) از سراسر کشور و حتی خارج از کشور می شود و حاضرین در این مکان مقدس به صورت خالصانه ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت (ع) اعلام می کنند.

 

در این مراسم که همه ساله با شکوه خاصی برگزار می شود، عزاداران از مسجد زینبیه اعظم تا امامزاده سید ابراهیم(ع) حرکت و عزاداری می کنند.

این مراسم امسال هم با حضور خیل عاشقان و دلدادگان امام حسین(ع) از ساعت 15 و 30 دقیقه در زنجان آغاز می شود.

 

مراسم عزاداری دسته زینبیه اعظم زنجان از طریق شبکه های داخلی و خارجی منعکس می شود و عزاداران فریاد «یا حسین» و «یا زینب» سر خواهند داد.

آیین عزاداری زینبیه اعظم زنجان به علت حضور باشکوه مردم در سال 90 از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در فهرست میراث فرهنگی کشور به ثبت ملی رسیده است.

 

عزاداران حسینی با شرکت گسترده در دسته عزاداری عظیم زینبیه زنجان، وحدت و یکپارچگی شیعیان و عاشقان خط سرخ امام حسین (ع) را به تصویر کشیده و جلوه ای از عشق و دلدادگی خود را به سرور و سالار شهیدان به نمایش می گذارند.

یازدهم محرم شهر زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی جلوه معنوی خاصی به خود می گیرد و عاشقان امام حسین (ع) خود را آماده برای حضور در این اجتماع عظیم و حماسی می کنند تا ندای یا حسین و یا زینب سر دهند و به یاد شهدای دشت کربلا، ناله کرده و اشک ماتم را از گونه های خود جاری سازند تا بلکه اندکی آرام شوند.

 

عاشقان حسینی در یازدهمین روز از محرم به یاد مصائب حضرت زینب(س) و رشاد‌ت‌های او در رساندن پیام حسین بی علی(ع) به گوش همه انسان‌ها، در دسته‌های عزاداری چند ده هزار نفری زینبیه اعظم زنجان فریاد یا حسین و یا زینب سر می‌دهند.

 

 

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم عزاداری محرم محرم عاشورا تاسوعای حسینی عاشورای حسینی مسجد عزاداری امام حسین ع امام حسین ع شیرخوارگان حسینی دسته عزاداری زینبیه اعظم زنجان زینبیه اعظم زنجان پایتخت شور و شعور حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۰۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشویق بی‌امان محرم نویدکیا از سوی هواداران سپاهان + فیلم

هواداران تیم فوتبال سپاهان در جریان دربی اصفهان، محرم نویدکیا را روی سکوهای ورزشگاه نقش‌جهان تشویق کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های فوتبال سپاهان و ذوب‌آهن عصر امروز _چهارشنبه، بیست‌ونهم فروردین_ در چارچوب بازی معوقه هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران در فصل بیست‌وسوم از ساعت ۱۶:۳۰ در ورزشگاه نقش‌جهان رودرروی یکدیگر قرار گرفته‌اند.

علی‌رغم اینکه تیم فوتبال سپاهان اصفهان در نیمه‌دوم موفق شد روی اشتباه خط‌دفاعی ذوب‌آهن صاحب یک ضربه پنالتی شده و شهریار مغانلو که خودش پنالتی را گرفته بود با پای چپ دروازه پارسا جعفری را باز کرده و گل اول بازی را برای سپاهان به‌ثمر برساند، شعارهای هواداران این تیم علیه کادر فنی و مدیریتی ادامه پیدا کرد.

هواداران تیم فوتبال سپاهان روی سکوهای ورزشگاه نقش‌جهان از محرم نویدکیا اسم بردند و نام سرمربی سابق و اسطوره‌شان را صدا زدند، هواداران سپاهان در بازی قبلی این تیم مقابل نساجی مازندران هم شعارهایی از این دست سر داده بودند و در دیدار امروز تیم‌شان هم به شعارهای منفی‌شان ادامه دادند.

کد خبر 745571

دیگر خبرها

  • جانشین بیرانوند در آستانه رسیدن به رکورد حسین حسینی
  • تشویق بی‌امان محرم نویدکیا از سوی هواداران سپاهان + فیلم
  • حکم انضباطی دیدار آلومینیوم و استقلال؛ محرومیت تعلیقی سید حسین حسینی
  • محرومیت یک جلسه‌ای حسین حسینی؛ مرادمند جریمه نقدی شد
  • سید حسین حسینی نقره داغ شد!
  • ورود حجم قابل توجه‌ای سیلاب به شهر زاهدان
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا،فردا
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا
  • پشت پرده احضار مدافع استقلال به کمیته انضباطی
  • همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی در کربلا برگزار می‌شود