Web Analytics Made Easy - Statcounter

عربستان سعودی با محکوم کردن اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر تصمیمش جهت الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی، خواستار نشست فوق‌العاده وزیران خارجه ازمان همکاری اسلامی شد. ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۶ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی سعودی( واس)، حکومت ریاض با صدور بیانیه‌ای وعده «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل را برای الحاق شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری به فلسطین اشغالی در صورت پیروزی در انتخابات،  محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عربستان سعودی در این بیانیه، خواستار نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی در سطح وزیران خارحه برای بحث درباره وعده نخست‌وزیر مبنی بر الحاق بخش‌هایی از منطقه اشغالی کرانه باختری در صورت پیروزی‌اش در انتخابات آتی این رژیم، شد.

عربستان سعودی خواستار ایجاد یک برنامه اقدام فوری و بازبینی رویکرد کشورهای اسلامی درباره اسرائیل برای مقابله با چنین وعده‌ای از سوی نخست‌وزیر این رژیم و همچنین انجام اقدامات ضروری شد.

عربستان سعودی در این بیانیه، صلح را بدون بازگرداندن سرزمین‌های اشغال شده به فلسطینیان و رسیدن آنان به حقوقشان ناممکن دانست و تاکید کرد که تلاش اسرائیل برای اعمال سیاست «عمل انجام شده» هرگز باعث از بین رفتن حقوق فلسطینیان نمی‌شود.

واکنش ظاهری عربستان به این تصمیم نتانیاهو در حالی است که رویکرد سازشکارانه و علنی این رژیم و  دیگر دنباله‌روهای آن سبب جری‌تر شدن رژیم صهیونیستی برای پیشبرد سیاست‌های نژادپرستانه و توسعه‌طلبانه خود در سرزمین اشغالی فلسطین شده است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، روز گذشته اعلام کرد که درصورتی پیروزی در انتخابات آتی رژیم صهیونیستی حاکمیت «اسرائیل» بر منطقه غور اردن و شمال بحر المیت را به رسمیت خواهد شناخت.

وعده انتخاباتی و تکراری نتانیاهو برای الحاق کرانه باختری

 

انتهای پیام/

R1016196/P36355/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط بنیامین نتانیاهو اخبار "عربستان سعودی"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بنیامین نتانیاهو اخبار عربستان سعودی بنیامین نتانیاهو اخبار عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۰۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع گیری جدید اردن درباره غزه و کرانه باختری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از القدس العربی، ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن به موضع گیری درباره غزه پرداخت.

ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن خواستار فشار بر رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از حمله به رفح در جنوب نوار غزه و کشتار جدید شد.

الصفدی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: برای جلوگیری از حمله اسرائیل به رفح همه باید فشار وارد کنند.چنین حمله‌ای به معنای کشتار دیگری خواهد بود.

وزیر خارجه اردن همچنین افزود: افراطی ها در اسرائیل خواهان منفجر کردن اوضاع در کرانه باختری هستند.

این درحالی است که وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد: ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۶ کشتار و جنایت دیگر را علیه فلسطینیان در این باریکه مرتکب شده است. در این حملات ۵۴ فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۰۴ نفر هم زخمی شدند.

شمار کلی شهدای غزه تا این لحظه به ۳۴ هزار و ۱۵۱ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۷ هزار و ۸۴ نفر افزایش یافته است. هنوز هزاران نفر نیز مفقود یا زیر آوار هستند. همچنین بیش از ۷۲ درصد قربانیان جنگ در غزه زن و کودک هستند.

کد خبر 6085578

دیگر خبرها

  • رئیسی: رژیم صهیونیستی باید از سرزمین‌های اشغالی اخراج و مجازات شود
  • برگزاری رویداد فرهنگی سازمان همکاری اسلامی و دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی
  • پدافند فرهنگی مشترک ایران و پاکستان علیه رژیم صهیونیستی
  • فلسطین نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب را خواستار شد
  • تهران و اسلام آباد، علیه تروریسم
  • آینده جهان از شب عملیات وعده صادق تغییر کرد
  • تحقق اهداف نظام اسلامی در دانشگاه‌ها با همکاری بسیج اساتید و نهاد
  • درخواست بسیج اساتید برای به روز شدن محتوای دروس معارف اسلامی
  • موضع گیری جدید اردن درباره غزه و کرانه باختری
  • استقبال سازمان همکاری اسلامی از توافق تعیین حدود مرز آذربایجان و ارمنستان