Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجدالدین معلمی معاون هنری حوزه هنری درباره نمایش برخی آثار هنری موجود در گنیجینه این نهاد به خبرنگار مهر گفت: برای اینکه آثار گنجینه حوزه هنری به نمایش گذاشته شود و اکران عمومی داشته باشد، فضایی را برای نمایش و بازنمایی این آثار در طبقه همکف حوزه مقابل در ورودی در نظر گرفته‌ایم تا کارهای گذشته در قالب آن یادآوری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آثار گنجینه به مناسبت‌های مختلف به عنوان مثال شهادت حضرت علی(ع) و ماه محرم در این فضا به نمایش گذاشته می‌شود. در حال حاضر نیز به مناسبت شهادت سیدالشهدا (ع) و یاران‌شان، تابلو نقاشی «مسلم بن عقیل» اثر حسن چلیپا به نمایش گذاشته شده است.

تابلوی «مسلم بن عقیل» اثر حسن چلیپا

وی درباره آثاری که به تازگی خلق و در این فضا به نمایش گذاشته می‌شوند مثل آثار حسن روح‌الامین، بیان کرد: گاهی اوقات تک اثری که توسط یک هنرمند خلق می‌شود و فضای جدیدی را به عرصه هنر اضافه کرده، به این دلیل که امکان نمایش عمومی ندارد، در این فضا به نمایش می‌گذاریم. اما کاربرد اصلی این فضا در حوزه هنری برای این است که کارهای گذشته را بازنمایی کنیم.

معاون هنری حوزه هنری درباره برنامه‌های پیش‌روی این معاونت توضیح داد: گستره فعالیت‌های معاونت هنری وسیع است و به همین دلیل در هر رشته‌ای، اولویت‌گذاری کرده‌آیم تا مشخص شود چه زمانی نتیجه حاصل می‌شود؛ برای مثال در حوزه نمایش، امسال سیاست اصلی را توسعه نمایشنامه‌نویسی و انتخاب نمایشنامه مدنظر قرار دادیم. در موسیقی نیز آموزش گروه‌های سرود و به طور کلی سرود را تیتر کارمان قرار دادیم. در حوزه تجسمی نیز، روزآمدی و تولید آثار متناسب با فضای روز یعنی واکنش سریع به وقایع روز را به‌عنوان اصلی‌ترین فعالیت در نظر گرفته‌ایم. در حوزه معماری نیز آموزش و توسعه معماری اسلامی را مدنظر داریم.

وی تصریح کرد: البته این اولویت‌بندی‌ها به آن معنا نیست که کارهای دیگرمان تعطیل می‌شود اما این اولویت‌ها، اصلی‌ترین فعالیت ما در سال جاری خواهد بود.

معلمی در مورد برپایی نمایشگاه‌هایی چون نمایشگاه کاریکاتور «ملکه کشتی‌ربا» با رویکرد واکنش سریع به وقایع روز هم گفت: افتتاح نمایشگاه هنرهای تجسمی «غدیر؛ تجلی نام امیرالمؤمنین(ع)»، نمایشگاه کاریکاتور «ملکه کشتی‌ربا» و نمایشگاه‌هایی از این دست که با رویکرد خلق اثر در رویدادهای مختلف و وقایع روز برپا می‌شوند، مدنظر معاونت هنری حوزه هنری است.

وی بیان کرد: چون رویکرد اصلی حوزه هنری، خلق اثر هنری است، لزوما کارهای مناسبتی انجام نمی‌دهیم. البته گاهی در مواردی می‌توانیم واکنش سریع به برخی وقایع داشته باشیم که در برخی رشته‌ها مثل کاریکاتور می‌توان به آن دست یافت، لذا گالری‌های حوزه هنری برنامه‌های خود را در این حوزه پیش می‌برند و نمایشگاه برگزار می‌کنند و در بین این برنامه‌ها، گاهی نمایشگاه‌هایی متناسب به وقایع روز برگزار می‌کنیم.

معاون هنری حوزه هنری در پایان درباره ملاحظات این معاونت در برگزاری رویدادهای هنری گفت: ما دو محدودیت داریم؛ اول کیفیت آثار است که حتما حرفه‌ای بودن، اصالت و خلاقیتش مهم است و دوم اینکه مفهوم و مضمونش متناسب با فضا و دغدغه‌های انقلابی، اجتماعی و مردمی حوزه هنری باشد.

کد خبر 4714868

منبع: مهر

کلیدواژه: حوزه هنری حسن روح الامين ماه محرم تئاتر ایران ماه محرم موسیقی ایرانی فیلم سینمایی سریال ایرانی کارگردان تئاتر جشنواره فیلم ونیز بازیگر سینما بازیگر تئاتر عاشورا ماه محرم و صفر فیلم کوتاه سازمان صداوسیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۱۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | آثار هنری با موضوع قدرت موشکی ایران

پاسخ قدرتمندانه موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی به جنایت رژیم صهیونیستی در دمشق، باعث شادی مردم مظلومی شد که سال‌هاست برای آزادی وطن خود در تلاش هستند.

برخی از هنرمندان، آثاری را با موضوع وعده صادق تولید کرده‌اند که در موشن گرافیک زیر می‌بینید.

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • حوزه هنری با نمایش «آلاء» به جشنواره مونودرام کارتاژ تونس می‌رود
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • موزه فسیل مراغه گنجینه‌ای از مهره داران ارزشمند
  • اجرای نمایش «سپیده» در حوزه هنری
  • آثار مکرمه قنبری به نمایش درمی‌آید/ قصه‌هایی از دری‌کنده
  • «قصه‌هایی از دری‌کنده» نمایش آثار مکرمه قنبری در گالری سهراب
  • نمایش اثرهنری جشنواره قصص قرآنی در مشهد
  • رشد ۵۰ درصدی آثار هنری شرکت کننده در جشنواره بین المللی امام رضا
  • برپایی نمایشگاه آثار هنری و دست سازه های هنرجویان بردسکنی
  • ببینید | آثار هنری با موضوع قدرت موشکی ایران