Web Analytics Made Easy - Statcounter

قنادباشی کارشناس مسائل سیاسی گفت: سازمان های امنیتی با صدور دستور سرکوب شیعیان اعتراف کرده اند که امروزه منافع و حیات امپراطوری کهنه کار و استعمار انگلیس در معرض خطر بزرگ نهضت های اسلامی قرار گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید جعفر قنادباشی، کارشناس مسائل سیاسی و بین‌الملل در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به حمله به عزاداران حسینی در کشورهای کشمیر، نیجریه و بحرین گفت: رویکردی که دولت‌های این کشورها نسبت به پیروان اهل بیت و مراسم عزاداری امام حسین (ع) دارند، طی سال های اخیر، شکل خشن تر و سرکوبگرانه تری به خود گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اینگونه موضع گیری خصمانه و خشونت بار علیه عزاداران حسینی، ناشی از سلسله تصمیماتی است که عمدتاً در اتاق های فکر غرب اتخاذ می شود، ابراز کرد: این مسئله نشان دهنده نگرانی دولت های غربی و حکومت های دست نشانده آنان از تأثیر مثبت فرهنگ عاشورایی بر نهضت های آزادی بخش است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: به عبارتی دیگر این نحوه نگرش به مراسم عزاداری امام حسین(ع)، اعتراف دولت های غرب به نقش بسیار مثبت فرهنگ اهل بیت علیه السلام در تحقق بخشیدن به آزادی و کرامت انسانی در کشورهای مختلف است.

قنادباشی بیان کرد: اتاق فکرهای غربی به این نتیجه رسیده اند که اگر فرهنگ عاشورایی و اهل بیت علیه السلام در کشورهای مختلف اسلامی گسترش پیدا کند، منافع آنها در معرض خطر قرار می گیرد و در واقع سیاست های استعماری آنها به شکست می انجامد؛ بنابراین آنان کوشش می کند تا از طریق اهرم نظامی و سرکوب های خشنونت بار، از گسترش دامنه عزاداری هایی که الهام بخش ملت ها است جلوگیری کنند.

وی عنوان کرد: آنان گمان می کنند که می توانند ازطریق ایجاد خفقان و سرکوب، از ترویج فرهنگ آزادی بخش و انسان ساز عاشورایی جلوگیری و ممانعت کنند؛ در حالی که تجربه نشان داده است که اینگونه سرکوب ها و این نوع حرکت های خشنوت بار در عرصه عمل نتیجه عکس خواهد داشت و بر خلاف تصور دست نشاندگان غرب این امر موجب گسترش بیشتر  دامنه عزاداری ها و در نتیجه سبب گسترش و ترویج بیشتر فرهنگ عاشورایی خواهد شد.

کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به اینکه کشمیر، نیجریه و بحرین هریک به نوعی از جمله مستعمرات سابق انگلیس و یا محل تاخت و تاز نیروهای این کشور بوده اند، اظهار کرد: بنابراین انگلستان و سازمان های امنیتی این کشور در اتفاقات رخ داده، نقش اصلی را دارند و از نشانه های آن، وجود هماهنگی میان اقدامات خشونت باری است علیه شیعیان و عزادران عاشورایی کشورهای نامبرده اعمال می شود.

قنادباشی تصریح کرد: اتفاقات رخ داده در کشمیر، نیجریه و بحرین بیانگر این است که سازمان های اطلاعاتی و امنیتی انگلستان در ورای این تصمیمات قرار گرفته اند.  به عبارت دیگر سازمان های امنیتی با صدور دستور سرکوب شیعیان اعتراف کرده اند که امروزه منافع و حیات امپراطوری کهنه کار و استعمار انگلیس در معرض خطر بزرگ نهضت های اسلامی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بنابراین تنها عنصری که می تواند حرکت های استعماری  300 ساله آنها بر کشورهای اسلامی را پایان دهد، بازگشت به معارف و احکامی است که در فرهنگ اهل بیت علیه السلام وجود دارد.

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: دولت انگستان مدت ها است که می کوشد که نگرش های استعماری وهابیان را در جهان اسلام گسترش دهد و به طرق مختلف تلاش می کند که با حمایت از جریان مخرب تکفیر از گسترش فرهنگ اهل بیت جلوگیری کند؛ این در حالی است که هم اکنون نهضت های اسلامی در کشورهای اسلامی مختلف تحت تأثیر معارف اهل بیت علیه السلام  در مسیر آزادی قرار گرفته اند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۱۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ملی گسترش انس عمومی با ادبیات فارسی تصویب می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی با اشاره به بررسی پیش‌نویس این سند در آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: با توجه به اهمیّت راهبردی ادبیات فارسی و خصوصاً ادبیات کهن در زندگی روزمره مردم و فرهنگ عمومی ایرانیان، پس از حدود یک سال و نیم مطالعه و کارشناسی دقیق، طرح جامعی را با عنوان "برنامه ملی گسترش انس عمومی با ادبیات کهن فارسی" آماده کردیم که به لطف خدا در جلسه ۸۱۷ شورای فرهنگ عمومی در حضور اعضای اصلی شورا و میهمانان بزرگواری چون دکتر حداد عادل -رئیس محترم فرهنگستان زبان و ادب فارسی- ارائه شد و بازخورد بسیار خوبی نیز داشت.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد تا نظرات تکمیلی و اصلاحات پیشنهادی دستگاه‌های فرهنگی رسمی و عمومی کشور و پژوهشگران و اساتید زبان و ادبیات فارسی و سایر گروه‌های دغدغه مند و فعال در این حوزه اخذ شود تا به تصویب نهایی برسد. در این راستا برای اولین بار در زمینه انس و ارتباط مردم با ادبیات فارسی با همکاری پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات نظرسنجی ملی انجام دادیم که نتایج آن به مناسبت روز سعدی و بزرگداشت نثر فارسی به زودی در قالب یک گزارش راهبردی توسط مرکز رصد فرهنگی کشور منتشر شده و در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

امامی با بیان اینکه نگاه ما به ادبیات فارسی باید مبتنی بر تحولات فرهنگی جدید در عرصه سبک زندگی باشد، گفت: «دغدغه اصلی ایجاد جریان عمومی تعامل با میراث کهن فارسی در زندگی روزمره است. مخصوصاً در گروه‌های نسلی جدید یعنی نوجوانان و جوانان نیازمند استفاده و اقتباس از آثار ادبیات فارسی در محصولات هنری نظیر تولیدات سینمایی، سریال‌های تلویزیونی، تئاتر و سایر صنایع فرهنگی نظیر بازی‌های رایانه‌ای و رومیزی (اصطلاحاً گیم بوردها) هستیم.

کد خبر 6084435 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • ایران اسلامی در حال اجرای طرح های بزرگ در 20 کشور جهان است
  • رئیسی: ایران در حال اجرای طرح‌های بزرگ در ۲۰ کشور است
  • اجرای طرح‌های بزرگ آب و برق در 20 کشور جهان توسط مهندسان بومی
  • جمهوری اسلامی آمادگی دارد در پیشرفت سریلانکا شریک شود
  • بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید
  • موسوی بجنوردی: «دانشنامه حقوق ایران» به زودی منتشر می شود
  • تثبیت قدرت ایران در خاورمیانه/ هیچ اقدامی علیه منافع ملی ما بی پاسخ نخواهد ماند
  • تظاهرات مردم پاریس علیه اسلام‌هراسی
  • وعده صادق تحول جدی در معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد کرد
  • برنامه ملی گسترش انس عمومی با ادبیات فارسی تصویب می‌شود