Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی زندی فر در گفت و گو با خبرنگار مهر خاطرنشان ساخت:۱۲استان مرکزی به لحاظ حجم حمل و نقل بار و مسافر جز استان هشتم کشور است به طوری که سالانه ۱۸ میلیون تن کالا و ۲ میلیون ۵۰۰ هزار مسافر از طریق محورهای مواصلاتی استان جابه‌جا می‌شود.

وی افزود: استان مرکزی در زمان‌های پیک تردد در محورهای مواصلاتی جزو ۴ استان پرتردد کشور است به گونه ای  که تردد ۶۰۰ الی یک میلیون وسیله نقلیه در ۲۴ ساعت انجام می‌شود، ضمن اینکه در حوزه حمل و نقل وسایل نقلیه سنگین نیز رتبه ۴ کشور از آن استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زندی فر ادامه داد: میزان تردد وسایل نقلیه سنگین در محورهای استان مرکزی ۲۵ درصد است و در برخی محورها به ۴۵ درصد هم می‌رسد.

وی با اشاره به دغدغه استان نسبت به احداث مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی و مراکز استراحت، یاد آور شد: در حال حاضر ۲۲ مرکز در استان در حال بهره برداری، ۸ مجتمع در حال ساخت و ۸۷ موافقت اصولی نیز صادر شده که با بهره برداری از آنها مشکلی در امر استراحت رانندگان وجود نخواهد داشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی با بیان اینکه نصب دوربین های نظارتی و ثبت تخلف می تواند در کاهش تصادفات و تلفات کمک کننده باشد، گفت: در حال حاضر ۲۶ دوربین ثبت تخلف و ۲۴ دوربین نظارتی در محورهای مواصلاتی استان نصب شده است، همچنین تاسیسات مورد نیاز ۴۵ دوربین جدید آماده شده است که با تحویل این دوربین ها به استان و نصب، ضریب کنترل و نظارت افزایش می یابد.

وی اضافه کرد: متوسط سرعت تردد در استان ۷ کیلومتر از متوسط تردد کشوری بالاتر است و اگر ۴۵ دوربین نصب شود کاهش محسوسی در تصادفات خواهیم داشت.

زندی فر با اشاره به جایگاه سومی استان مرکزی در بین استان های کشور در موضوع روشنایی محورهای مواصلاتی، گفت: سال گذشته ۱۴ تقاطع و نقطه پرخطر در استان روشن شد و در حال حاضر ۳۱۰ کیلومتر روشنایی در محورهای مواصلاتی استان مرکزی وجود دارد و ۲۰ کیلومتر از آزادراه ساوه –تهران نیز به زودی روشن می شود.

وی در خصوص خط کشی محورها گفت: با تخصیص اعتبارات سالانه امکان خط کشی ۳ هزار کیلومتر راه وجود داشت که امسال با همان اعتبارات تنها ۳۰۰ کیلومتر خط کشی می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی افزود: با توجه به به اینه ۷۵ درصد ترددها در محورهای چهاربانده استان است، مجموعه راهداری اولویت اصلی خود را خط کشی این محورها قرار داده  است.

زندی فر اظهارداشت: سال گذشته افزایش تردد در محورهای مواصلاتی را شاهد بودیم، امسال نیز این افزایش رقم خورد و با این شرایط قطعا در سال آینده نیز با روند رو به رشد مواجه خواهیم بود، اما تجهیزات کنترل تردد ارتقایی نداشته است که ضمن ارتقا باید دلیل این حجم افزایش تردد نیز بررسی شود.

کد خبر 4715570

منبع: مهر

کلیدواژه: تردد وسایل نقلیه ماه محرم بوشهر قزوین شیراز مراسم عزاداری ایلام عاشورا گرگان خطبه های نماز جمعه اربعین حسینی ماه محرم و صفر شهرکرد خرم آباد تاسوعا و عاشورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۱۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسفالت نزدیک به ۱۱ کیلومتر از راه‌های روستایی چایپاره

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  حسینی افزود: در طول سال و بطور مستمر یکسری اقدامات راهداری بمنظور حفظ وضعیت موجود راهها و بهبود شرایط تردد و عبور و مرور در سطح محورهای مواصلاتی توسط عوامل راهداری شهرستان انجام می‌پذیرد

وی اظهار کرد: تسطیح و رگلاژ شانه سازی محورها به طول ۱۸۰ کیلومتر و شن ریزی راه های روستایی و فرعی به طول ۵۰ کیلومتر از جمله این اقدامات است که در سال ۱۴۰۲ انجام شده است.

حسینی ادامه داد:  با توجه به اینکه تابلو و علائم ایمنی و  هشدار، پیش‌آگاهی و هدایت مسیر به رانندگان، نقش بسزایی در ارتقای ایمنی جاده‌های ارتباطی در سطح محورهای مواصلاتی  دارد در طول یکسال گذشته ۲۵۰ مورد تابلو علائم هشدار دهنده جاده ای در محورهای مواصلاتی شهرستان چایپاره نصب شد.

وی خاطر نشان کرد: در این مدت ۷۰ متر گاردریل در محورهای شهرستان چایپاره  تعمیر ونصب شد.

 

 

دیگر خبرها

  • فعالیت مستمر ۶۵ تیم نظارتی پلیس راه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • آب‌گرفتگی محورهای مواصلاتی شمال شرق اصفهان
  • وقوع سیل در نطنز خسارت جانی به دنبال نداشت
  • تردد بیش از ۳ میلیون وسیله نقلیه در محور‌های استان سمنان
  • هشدار پلیس زرند به رانندگان وسائل نقلیه
  • آسفالت نزدیک به ۱۱ کیلومتر از راه‌های روستایی چایپاره
  • بارش باران در محور‌های البرز/جاده چالوس باز است
  • تحریم‌های آمریکا تحریم شد/ روند افزایشی تولید نفت خام در ۱۴۰۲
  • ثبت بیش از ۳ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی کهگیلویه و بویراحمد
  • تردد ۳.۵ میلیون وسیله نقلیه در محورهای استان سمنان