Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@01:18:48 GMT

کاهش ۲ تا ۵ درجه‌ای دما در استان‌های شمالی کشور

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۷۱۵۸۹

امیر حسین نقشینه گفت: امروز (چهارشنبه) در سواحل دریای خزر بارش باران خواهیم داشت و برای شمال آذربایجان غربی و شرقی رگبار پراکنده باران و گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش بینی شده است.

به گزارش میزان، امیر حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی هوا طی امروز و آخر هفته جاری گفت: امروز (چهارشنبه) در سواحل دریای خزر بارش باران خواهیم داشت و برای شمال آذربایجان غربی و شرقی رگبار پراکنده باران و گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پپیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نقشینه در ادامه بیان کرد: فردا و پس فردا پنج شنبه و جمعه ضمن تقویت بارش‌ها در سواحل شمال دریای خزر هم مواج و متلاطم می‌شود و تا شنبه کاهش محسوس دما در نوار شمالی کشور رخ می‌دهد. این کاهش دما برای سواحل محسوس‌تر است و بین ۲ تا ۵ درجه کاهش دما را خواهیم داشت.

نقشینه در ادامه گفت: روند افزایش نسبی دما چند درجه را از روز شنبه به بعد نیز تا چند درجه خواهیم داشت. در دو روز آینده پنج شنبه و جمعه برای مناطق شمالی آذربایجان غربی و شرقی بارش پراکنده باران داریم. بر روی ارتقاعات البرز شرقی و خراسان شمالی نیز پیش بینی بارش پراکنده پیش بینی شده است.

این کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه بیان کرد: شنبه در سواحل خزر و ارتفاعات البرز مرکزی و خراسان شمالی بارش پراکنده خواهیم داشت. از شنبه شب از میزان ابرناگی در این مناطق کاسته می‌شود و افزایش نسبی دما در شمال غرب و سواحل شمال خواهیم داشت.

نقشینه در ادامه بیان کرد: از امروز تا ابتدای هفته آینده در مناطق شرق ایران افزایش سرعت باد و در برخی ساعات همراه با خیزش گرد و خاک به ویژه برای زابل مواجه خواهیم بود.

وی در ادامه درباره وضعیت جوی تهران گفت: تهران هم طی سه روز آینده آسمان صاف تا کمی ابری خواهد بود و فردا و پس فردا تهران اندکی کاهش دما خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: بیشینه دمای امروز در مهر آباد و شمیرانات ۲۸ درجه و کمینه دمای شمیرانات ۱۷ و مهر آباد ۱۹ درجه است. اهواز با بیشینه دمای ۴۲ درجه گرمترین و شهرکرد با کمینه دمای ۷ درجه خنک‌ترین مرکز استان کشور بودند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کاهش دما استان های شمالی سامانه سماح ماه محرم داستان اتم سعید مرتضوی شبنم نعمت زاده تاسوعا عاشورا شب دهم محرم زیارت عاشورا شام غریبان جان بولتون مقتدی صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۱۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران در تهران تا کی ادامه دارد؟ | بارش ۳۶ میلیمتر باران در این نقطه از شهر در ۲۴ ساعت گذشته

به گزارش همشهری آنلاین، براساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی وضعیت جوی استان تهران طی امروز و فردا (۴ و ۵ اردیبهشت‌ماه) با نفوذ سامانه بارشی آسمان استان نیمه ابری تا ابری و در بعضی ساعات همراه با بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

فردا به‌تدریج از شدت ناپایداری‌ها کاسته می‌شود و از روز پنجشنبه (۶ اردیبهشت‌ماه) تا اوایل هفته آینده آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد خواهد بود.

از روز پنجشنبه روند تدریجی افزایش دما مورد انتظار است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای ۳۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۵ ‌اردیبهشت‌ماه) ابری و بارش پراکنده، به‌تدریج کاهش ابر و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد و طی ‌پنجشنبه (۶ اردیبهشت‌ماه) صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران طی ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه‌های آبعلی ۳۶ میلیمتر، دماوند ۲۴.۹ میلیمتر، فیروزکوه ۱۰.۳ میلیمتر، میگون ۹.۹ میلیمتر، لواسان ۶.۱ میلیمتر، فرودگاه امام (ره) ۵.۲ میلیمتر، سنجش آلودگی فیروزکوه ۵.۱ میلیمتر، فرودگاه مهرآباد ۵ میلیمتر، ورامین ۲.۹ میلیمتر ، شهریار ۲.۸ میلیمتر، شمیرانات- اقدسیه ۲.۳ میلیمتر، شرق تهران ۲.۳ میلیمتر، چیتگر ۲ میلیمتر و ژئوفیزیک ۱.۴ میلیمتر بارش دریافت کرده‌اند.

کد خبر 846705 برچسب‌ها سازمان هواشناسي باران تهران

دیگر خبرها

  • بارندگی ها در خراسان جنوبی ادامه دارد
  • شدت بارش‌ها همچنان ادامه دارند
  • بارش‌های سیل‌آسا در ۸ استان کشور همچنان ادامه دارد
  • بارش باران در تهران تا کی ادامه دارد؟ | بارش ۳۶ میلیمتر باران در این نقطه از شهر در ۲۴ ساعت گذشته
  • صدور هشدار فوری هواشناسی + جزئیات
  • صدور هشدار جدید نارنجی هواشناسی + جزئیات
  • تداوم بارش‌ها در اکثر نقاط کشور تا فردا
  • بارش‌های جنوب کشور در تابستان هم ادامه خواهد داشت
  • افزایش 5 درجه ای دمای هوا درآذربایجان غربی
  • وزش باد و بارندگی شدید برای امروز عصر و کاهش ۱۰ درجه دما برای فردا در قم