Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه یکی از دلایل پیچیدگی و حساسیت در پاکسازی ادلب به شرایط جغرافیایی آن برمی‌گردد، گفت: بین ترکیه و روسیه مذاکرات جدی صورت گرفت و اردوغان قول داد که با گفتگوی سیاسی و تفاهم با تروریست‌ها مشکل را حل کند اما درعمل دیدیم نیرو‌های مسلح دو دسته شدند؛ یکی موافق با گفت‌وگوی سیاسی و یک عده هم مخالف آن شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاریخ انتشار: 09:49 - 20 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۴۸۷۱۸ سیدهادی افقهی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی میزان، با اشاره به اعلام آتش بس در شهر التمنا واقع در ادلب از سوی ارتش سوریه بیان داشت: پاکسازی ادلب از شر گروه‌های تروریستی کمی گره خورده است.   وی ادامه داد: یکی از دلایل پیچیدگی و حساسیت ادلب به شرایط جغرافیایی آن برمی‌گردد زیرا هم مرز با ترکیه است و هم‌اکنون تبدیل به انبار تروریست‌ها شده است.   کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: از زمانی که تصمیم به پاکسازی مناطق مختلف سوریه گرفته شد، تروریست‌ها از غوطه شرقی، درعا، حمص و شمال حماء به ادلب فرستاده ‌می‌شدند؛ لذا ادلب آخرین مربع در برگیرنده تروریست‌هاست. با توجه به انبان نیرو‌های مسلح ترویست از همه طوایف جبهه الشام، التحریر الشام و القاعده در این مکان؛ حساسیت نبرد در این منطقه بالا رفته است.

گشت‎زنی مشترک نیروهای آمریکا و ترکیه در شمال سوریه نقض آشکار قوانین بین المللی است

آخرین وضعیت پاک‌سازی تروریست‌ها در ادلب/ پاک‌سازی بدون خشونت مدنظر است

پدافند هوایی سوریه چند پهپاد مهاجم را در شمال حماه ساقط کرد

افقهی با بیان اینکه تاکنون مذاکرات زیادی درسطح سران کشورها، وزرای خارجه و کارشناسان برای حل مسئله ادلب بین ایران، روسیه و ترکیه صورت گرفته است، افزود: همه این نشست‌ها، حل مسئله ادلب بدون جنگ وخونریزی را در دستور کار داشتند اما ترکیه که بنا بود با تروریست‌ها مذاکراتی برای ترک ادلب داشته باشد، کارشکنی کرد و احساس کرد اگر ادلب را بدون نرخ از دست دهد در ارتباط با سوریه دستمایه‌ای نخواهد داشت.
وی با بیان اینکه ترکیه در حال سرمایه گذاری بر رود فرات است ولی ادلب هم برایش مهم است، گفت: بین ترکیه و روسیه مذاکرات جدی صورت گرفت و اردوغان قول داد که با گفتگوی سیاسی و تفاهم با تروریست‌ها مشکل را حل کند اما درعمل دیدیم نیرو‌های مسلح دو دسته شدند؛ یکی موافق با گفتگوی سیاسی و یک عده  هم مخالف آن شدند؛ جبهه النصره و تحریر الشام  که در ادلب در اکثریت هستند با توافق ترکیه در حال مخالفت با گفتگوی سیاسی هستند.
کارشناس مسائل غرب آسیا عنوان کرد: با این اتلاف وقت و کارشکنی‌ها، روسیه با هماهنگی سوریه و متحدین آن از جنوب حماء و از شرق حلب شروع به پیشروی کردند و منطقه مهم «خان شیخون» آزاد شد و عملیات با یک شیب ملایم در حال انجام است و تروریست‌ها در حال عقب نشینی هستند.   افقهی با بیان اینکه ترکیه همزمان با این شکست‌ها در ادلب، مسئله شرق فرات را مطرح می‌کند، اظهار کرد: مشکل ادلب حل نشده است اما ترکیه برای منطقه شرق فرات با آمریکایی‌ها وارد مذاکره شده است و آمریکایی‌ها روی خوش نشان نداده‌اند ولی اردوغان گفته اگر در این ارتباط به تفاهم نرسیم به تنهایی عمل خواهیم کرد.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کارشناس مسائل غرب آسیا تروریستهای مسلح بدون جنگ و خونریزی ترکیه و روسیه گفتگوی سیاسی شرق فرات خان شیخون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۱۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی مناطق آلوده و جرم خیز بندرعباس

سرهنگ عباس علی یاری فرمانده انتظامی شهرستان بندرعباس گفت: در اجرای طرح ضربتی پاکسازی محلات و مناطق آلوده  ۱۴ دستگاه خودرو شوتی و فعال در قاچاق کالا شناسایی و توقیف شد.

وی افزود: در بازرسی از خودرو‌های توقیفی ۹ هزار لیتر گازوئیل، ۴ هزار و ۷۱۰ پاکت انواع سیگار خارجی قاچاق و مقداری مشروب خارجی کشف و ضبط شد. 

فرمانده انتظامی شهرستان بندرعباس گفت: ۵ سارق، ۲ قاچاقچی، ۱۵ تن اتباع بیگانه غیر مجاز، ۴ معتاد متجاهر، ۳ متهم تحت تعقیب قضایی و ۶ متهم سایر جرایئم شناسایی و در چند عملیات جداگانه دستگیر و به دستگاه قضایی معرفی شدند. 

وی ارزش سوخت و کالا‌های قاچاق کشف شده در این طرح را بنا به اعلام نظر کارشناسان اقتصادی ۱۸ میلیارد ریال عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • پاکسازی مناطق آلوده و جرم خیز بندرعباس
  • ضریب پیچیدگی پتروپالایشگاه تهران تا ۱۴۱۰ به ۱۲.۶ می‌رسد
  • ضریب پیچیدگی پتروپالایشگاه تهران تا ۱۴۱۰ به ۱۲.۶ درصد می‌رسد
  • اذعان روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز به پیچیدگی موشک‌های ایران
  • موساد به اردوگاه الهول سوریه نفوذ کرد
  • نفوذ سرویس موساد به اردوگاه الهول سوریه
  • حساسیت بازار بورس به اتفاقات نظامی و سیاسی طبیعی است
  • اذعان خبرنگار ارشد بی‌بی‌سی به پیچیدگی حمله ایران به اسراییل
  • ببینید | اذعان خبرنگار ارشد BBC به پیچیدگی حمله امشب ایران
  • پاکسازی بوستان های پایتخت از کلونی های آسیب