Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رسانه‌های نیجریه از خشونت گسترده پلیس علیه عزاداران عاشورا در این کشور خبر می‎دهند به طوری که بر اثر درگیری‎ها دستکم ۱۲ نفر به شهادت رسیدند. تاریخ انتشار: 09:50 - 20 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۴۸۷۲۱ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ خشونت پلیس علیه عزاداران نیجریه‌ای در روز عاشورا و استفاده از مهمات و گلوله‌های جنگی برای متفرق کردن آنان شمار زیادی شهید و زخمی برجای گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   
به گزارش رسانه‌های محلی نیجریه، مراسم عاشورا در ایالت‌ها و شهر‌های مختلف نیجریه برگزار شد. این مراسم در حالی توسط شیعیان و هواداران گروه جنبش اسلامی و «شیخ زکزاکی» برگزار شد که پلیس و دولت نیجریه با تهدید عزاداران، تلاش داشتند مانع برگزاری این مراسم شوند
پلیس نیجریه که در آستانه ماه محرم اقدام به صدور فرمانی جدید مبنی بر دستگیری مقام‎های جنبش اسلامی و انهدام تمامی ساختار‌های این گروه در سراسر این کشور کرده بود، با یورش به مراسم عزادارای روز عاشورا در مرکز ایالت «کاتسینا» به سوی عزاداران شلیک و شماری را زخمی کرد.        
حمله پلیس به عزاداری مسالمت آمیز شیعیان در روز عاشورا در ایالت «کادونا» منجر به شهادت سه نفر شد.
در نتیجه حملات مشترک پلیس و ارتش نیجریه به مراسم عزادارای عاشورا در ایالت‌های کادونا، کاتسینا، «گومبه»، «سوکوتو» و «بوچی» در مجموع ۱۲ نفر به شهادت رسیده و شماری دیگر زخمی شدند. شمار زیادی از عزاداران نیز توسط پلیس دستگیر شدند.      
پلیس نیجریه ضمن رد این آمار مدعی شد برگزاری مراسم تنها برای اعضای جنبش اسلامی ممنوع شده بود.
پلیس نیجریه ضمن ادامه چند ساعته تیراندازی به سوی عزاداران اقدام به محاصره منازل سران جنبش اسلامی در شهر‌ها و ایالت‌های مختلف کرد.      
دفتر شیخ زکزاکی دبیر جنبش اسلامی نیجریه شمار زخمی‌ها را بیش از صد نفر اعلام کرد. ضمن این که براساس این گزارش احتمال می‌رود بیش از ۱۰۰ نفر از شیعیان بازداشت شده اند.
این دفتر همچنین «محمد آدامو» رئیس پلیس نیجریه، «محمد بوهاری» رئیس جمهور نیجریه وفرماندار کاتسینا را از عوامل قتل عام روز سه شنبه اعلام کرد.      
این در حالی است که مراسم عزاداری شیعیان در «ابوجا» پایتخت و «کانو» که بدون مداخله پلیس برگزار شد، بدون حاشیه پایان یافت. عزاداران ضمن برگزاری مراسم عاشورا خواهان آزادی دبیرکل جنبش اسلامی نیز بودند.
پلیس و دولت نیجریه که با اعتراض‌های گسترده برای آزادی شیخ زکزاکی که از سال ۲۰۱۵ در زندان به سر می‌برد، مواجه هستند، سرکوب شدید را در دستور کار خود قرار داده‎اند.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: نیجریه شیعیان نیجریه سرکوب شیعیان عاشورا شهادت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۱۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار شهدای غزه به ۳۳ هزار و ۸۴۳ نفر رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه تازه‌ترین آمار شهدا و مجروحان جنگ در غزه را اعلام کرد. این وزارتخانه تاکید کرد در ۲۴ ساعت گذشته ۴۶ فلسطینی دیگر در نوار غزه به شهادت رسیده و ۱۱۰ نفر هم زخمی شدند.

وزارت بهداشت غزه بیان کرد که شمار کلی شهدای جنگ در غزه از هفتم اکتبر تا این لحظه به ۳۳ هزار و ۸۴۳ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۶ هزار و ۵۷۵ نفر رسیده است.

قریب به ۸۰۰۰ نفر نیز همچنان مفقود و زیر آوار هستند و تلاش برای بیرون کشیدن آن‌ها همچنان ادامه دارد. همچنین ۷۳ درصد از شهدا و مجروحان جنگ در غزه زن و کودک هستند.

کد خبر 6079990 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • آمار شهدای غزه به ۳۳۹۷۰ نفر افزایش یافت
  • آماده شدن ارتش اسرائیل برای حمله زمینی گسترده به رفح/شمار شهدای غزه به مرز ۳۴ هزار تن رسید
  • برپایی مراسم بزرگداشت شهدای محور مقاومت در شیراز
  • بیانیه قدردانی حماس از حمله ایران به اسرائیل
  • حمله شدید موشکی حزب الله به پایگاه‌های نظامی اسرائیل/شمار شهدای غزه به ۳۳ هزار و ۸۹۹ تن افزایش یافت
  • حمله شدید موشکی حزب الله به پایگاه های نظامی اسرائیل/شمار شهدای غزه به ۳۳ هزار و ۸۹۹ نفر افزایش یافت
  • حمله موشکی حزب الله به پایگاه نظامی میرون/شمار شهدای غزه به ۳۳ هزار و ۸۹۹ نفر افزایش یافت
  • حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه/شمار شهدای نوار غزه به ۳۳ هزار و ۸۴۳ تن رسید
  • حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه/شمار شهدای نوار غزه به ۳۳ هزار و ۸۴۳ نفر رسید
  • شمار شهدای غزه به ۳۳ هزار و ۸۴۳ نفر رسید