Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@23:26:13 GMT

بانک ملی ایران ۹۱ ساله شد

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۷۱۹۷۰

بانک ملی ایران ۹۱ ساله شد

مدیرعامل بانک ملی ایران به مناسبت ۹۱ سالگی بانک ملی ایران پیامی صادر کرد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام بانک ملی ایران، متن پیام محمدرضا، حسین‌زاده، مدیرعامل این بانک در ادامه آمده است که می‌خوانیم.

۹ دهه پیش آرزوی مردم ایران رهایی از سلطه اقتصادی و سیاسی بیگانگان و جلوگیری از تسلط آن‌ها بر منابع حیاتی و ذخایر کشور با تأسیس یک بانک ملی بود و حالا ۹۱ سال پرافتخار از تأسیس «بانک ملی ایران» و تحقق این آرزوی دیرینه می‌گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون ۹۱ سال است که از تأسیس بانک ملی ایران می‏‌گذرد. بانکی که روزگاری تنها در چند گیشه خلاصه می‌شد و با سرمایه‌های مردمی راه‌اندازی شده بود. این بانک نهادهایی مانند بانک مرکزی، بانک کشاورزی و... را در دل خود داشت که بعدها با تصویب لایحه اساسنامه بانکی و پولی ایران در مجلس، وظایف بانک مرکزی مانند حق انحصاری انتشار اسکناس و تنظیم جریان پول کشور از آن منتزع شد. همچنین با افزایش شعب بانک، بانک فلاحتی یا همان بانک کشاورزی امروزی نیز متولد شد.

بانک ملی ایران امروز  با تکیه بر اعتماد مردمی، در بسیاری از طرح‌های توسعه‌ای، عمرانی و زیربنایی در کشور ایفای نقش می‌کند و بسیاری از پروژه‌های عام‌المنفعه مانند ساخت مدارس، راه‌های روستایی، خانه‌های بهداشت و ... با حمایت‌های این بانک برای آبادانی ایران اجرا شده است.به‌ جرئت می‌توان گفت امروز این نهاد مالی یکی از عظیم‌ترین و استوارترین بنگاه‌های اقتصادی کشور است و به اذعان بسیاری از مقامات بلندپایه، بازوی اقتصادی دولت تلقی می‌شود و نقش آن در اجرای سیاست‌های توسعه‌ای کشور انکارناپذیر است.

مشتریان بانک امروز تنها با یک‌نهاد فعال در حوزه پولی و مالی در ارتباط نیستند، بلکه بانک ملی ایران را در قامت یک سازمان دانش‌بنیان، عمل‌گرا و تحول‌خواه مشاهده می‌کنند و با اعتمادی ۹۱ ساله یاریگر همیشگی این بانک می‌باشند.

این بانک همواره تلاش کرده تا مشتری مداری را سرلوحه خود قرار داده و ارائه خدمات سهل‌تر در کوتاه‌ترین زمان ممکن را برای مشتریان امکان‌پذیر کند و حالا مشتریان با سامانه‌های غیرحضوری مانند «بام»، «بله» و «بانک آفیسر» از مراجعه به شعبه بانک بی‌نیاز هستند.

بانک ملی ایران به‌عنوان بزرگ‌ترین بانک دولتی با حضور همیشگی خود در تمامی دوران‌های سخت کشور نظیر جنگ و تحریم اقتصادی سعی در ادای دین خود به ملت شریف ایران داشته و همراه همیشگی دولت و مردم بوده است.

فعالیت‌های مولد بانک در قالب معاملات بانکی که نشأت گرفته از قوانین بانکداری اسلامی است، سبب توسعه چشمگیر راه‌اندازی و احیای کارخانه‌های صنعتی، کشاورزی و تولیدی متعلق به بخش‌های خصوصی، تعاونی و دولتی در سال‌های پس از انقلاب شکوهمند اسلامی بوده است و این بانک ضمن ایفای نقش تعیین‌کننده خود در سازندگی میهن اسلامی، در راستای اصلاح و استحکام بیشتر ساختار مالی کشور نیز نقش داشته است.

بانک ملی همواره در تلاش است تا در کنار پرآوازه کردن نام خود در نظام بانکی، در عرصه بین‌الملل و همپای بزرگ‌ترین بانک‌های جهان نیز پرافتخار باشد.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بانک بانک ملی ایران پیام مدیر عامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۱۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چشم انداز قیمت سکه و طلا صعودی نیست

رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر بندر عباس گفت: صادرات نفت ایران روند صعودی دارد و همزمان شاهد افزایش قیمت نفت نیز هستیم، این موضوع موجب خواهد شد تا قیمت طلا و ارز در داخل کشور بیش از این افزایش نیابد. - اخبار اقتصادی -

محمد اقتصادی؛ رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر بندر عباس در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه در چند هفته گذشته شاهد افزایش قیمت طلا و سکه در داخل کشور هستم، مهم‌ترین دلیل افزایش قیمت طلای داخلی را افزایش قیمت اونس جهانی دانست و گفت: عامل دیگر افزایش قیمت طلا در کشور تنش‌های سیاستی و جنگ بین کشورها در منطقه و به تبع آن نرخ ارز است که موجب شده  تا بازارهای جهانی نیز تحت تاثیر قرار گیرد.

رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر بندرعباس بیان داشت: به طور معمول وقتی که تنش‌های سیاسی و جنگ بین کشورها افزایش می‌یابد، اولین بازاری که تحت تاثیر قرار می‌گیرد اونس جهانی است.

اقتصادی تصریح کرد: حال که بخشی از تنش‌های بین المللی به کشور ما مربوط می‌شود، بازارهای داخلی را با واکنش‌های متفاوتی رو به رو کرده است. به همین دلیل شاهد افزایش نرخ ارز و افزایش قیمت طلا در داخل کشور هستیم، اما باید تاکید کنم که عوامل بنیادین اقتصاد ایران تغییری نداشته است و از طرف دیگر صادرات نفت ایران روند صعودی دارد و همزمان شاهد افزایش قیمت نفت نیز هستیم، این موضوع موجب خواهد شد تا قیمت طلا و ارز در داخل کشور بیش از این افزایش نیابد.

رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر بندرعباس اظهار کرد: در معاملات روز یکشنبه 26 فروردین، یعنی بعداز حمله ایران به رژیم صهیونیستی، شاهد بودیم که نرخ دلار آزاد تا کانال 70 هزار تومان صعود کرد و در ادامه و تاکنون نرخ دلار تا کانال 65 هزار تومان عقب نشینی کرد، این موضوع نشان می‌دهد که بنیادهای اقتصاد ایران درحال حاضر مستحکم است.

اقتصادی در پایان تاکید کرد: تنش‌های بین‌المللی و مسائل سیاسی منطقه شرایطی را برای دلالان فراهم کرده تا این افراد با تحت تاثیر قراردادن مردم، به نوسان بازارها و سودجویی خود بپردازند، در نتیجه مقداری از افزایش قیمت ارز و طلا را می‌توان ناشی از فعالیت این افراد هم دانست که با کمتر شدن التهابات سیاسی، می‌توان به ثبات و آرامش بازار امیدوار بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بنگاهداری بانک‌ها زنجیری به پای چرخ تولید
  • قابل توجه فعالان اقتصادی
  • خبر خوش بانک جهانی برای ایران
  • تجدید میثاق مدیران و کارکنان بانک رفاه کارگران با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی
  • بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم
  • بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین رشد منابع را رقم زد
  • افتتاح بانک ذخایر دریایی ایران توسط مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران
  • چشم انداز قیمت سکه و طلا صعودی نیست
  • بانک مرکزی پدر تولید و تولیدکننده را درآورده است؛ به داد بخش خصوصی برسید!
  • واگذاری سهام سرخابی‌ها به بانک‌ها و هلدینگ خلیج‌فارس؛ خوب یا بد؟