Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@05:48:57 GMT

پوتین اکتبر به عربستان سفر می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۷۲۰۹۲

پوتین اکتبر به عربستان سفر می‌کند

وزیر انرژی روسیه از سفر رئیس جمهوری این کشور به عربستان در ماه اکتبر خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از ارم نیوز، وزارت انرژی روسیه با انتشار توییتی نوشت که الساندر نوواک، وزیر انرژی این کشور در نخستین دیدار خود با عبدالعزیز بن سلمان، همتای سعودی خود پس از تغییر در مدیریت بخش نفت عربستان، به وی اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه ماه آتی میلادی (اکتبر) به ریاض سفر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوواک همچنین به همتای عربستانی خود اعلام کرد که این سفر "مهم و موفق" خواهد بود و دو کشور باید به همکاری ادامه دهند.

ریاست‌جمهوری روسیه پیشتر از بررسی مقدمات سفر پوتین به عربستان خبر داده، اما تاریخی برای آن ذکر نکرده بود. پادشاه سعودی در سفری در اکتبر ۲۰۱۸ به مسکو از پوتین برای سفر به ریاض دعوت بعمل آورده بود.

روابط مسکو و ریاض در یک سال گذشته شاهد پیشرفت قابل ملاحظه‌ای بوده و مسئولان دو کشور دیدارهای متعددی با یکدیگر داشته‌اند. در ماه مارس گذشته سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در سفری به ریاض با مقامات سعودی دیدار کرد که یکی از مباحث مطرح شده در این سفر، آماده کردن زمینه‌های سفر پوتین به عربستان بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دیدار وزیران انرژی روسیه و عربستان ولادیمیر پوتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۲۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما جنگنده‌های اف-۱۶ را خواهیم زد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه با تاکید دوباره بر اینکه مسکو هیچ نقشه‌ای برای حمله به لهستان، کشورهای حوزه بالتیک یا جمهوری چک ندارد، گفت که اگر غرب برای اوکراین جنگنده اف-۱۶ تامین کند، ارتش روسیه آن ها را سرنگون خواهد کرد.

پوتین در جمه خلبانان نیروی هوایی روسیه تاکید کرد: ناتو از زمان فروپاشی شوروی سابق در ۱۹۹۱، به سمت شرق و روسیه گسترش یافته است اما مسکو هیچ برنامه‌ای برای حمله به کشورهای عضو این ائتلاف ندارد.

وی ادامه داد: ما در قبال این کشورها هیچ نیت خصمانه‌ای نداریم. حرف و حدیث درباره اینکه ما به برخی کشورهای دیگر حمله خواهیم کرد و با این حرف‌ها لهستان، کشورهای بالتیک و جمهوری چک را ترسانده‌اند، کاملا بی معنا و یاوه‌گویی است.

رییس جمهور روسیه همچنین درباره وعده‌های غرب به اوکراین برای ارسال جنگنده اف-۱۶ به این کشور نیز گفت: اگر برای اوکراین اف-۱۶ تامین کنند که به نظر می‌رسد درباره این موضوع صحبت کرده و ظاهرا خلبانان را آموزش می‌دهند، باز هم تغییری در شرایط میدان نبرد ایجاد نخواهد شد.

وی تصریح کرد: ما همانطور که تانک‌ها، زره‌پوش‌ها و سایر تجهیزات(غربی) از جمله موشک‌اندازهای چندمنظوره را نابود کردیم، جنگنده‌ها را هم نابود می‌کنیم.

پوتین با اشاره به اینکه جنگنده‌های اف۱۶ قادر به حمل سلاح هسته‌ای هستند نیز اضافه کرد: البته اگر از فرودگاه‌های نظامی در کشورهای ثالث از این جنگنده‌ها استفاده شود، آنگاه برای ما اهداف مشروع خواهند بود و فرقی نمی‌کند که موقعیت مکانی آنها کجا باشد.

اظهارات پوتین پس از آن مطرح شد که دیمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین پیش‌تر گفته بود که جنگنده‌های اف-۱۶ طی ماه‌های آتی به کی‌یف تحویل خواهند شد.

کد خبر 6064199

دیگر خبرها

  • عکس| پوتین در هند؛ زمانیکه رئیس جمهور روسیه نبود
  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • پوتین: جنگنده‌های اف-۱۶ را خواهیم زد
  • پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما جنگنده‌های اف-۱۶ را خواهیم زد
  • موضع گیری جدید پوتین درباره جنگ با ناتو
  • پوتین: ادعای جنگ روسیه با ناتو مزخرف است
  • اعتراف ارتش انگلیس؛ در جنگ با پوتین بیشتر از ۲ماه دوام نمی آوریم
  • توهین دوباره بایدن به پوتین
  • اگر ترامپ و قهرمانان‌اش بر جهان حکمرانی کنند...
  • تاکید کرملین بر ادامه برنامه توسعه روسیه با وجود جنگ